![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitoksia kehuista, niitä kuulee harvoin. ![]() Keula pelaa nyt liki oikein. Tarkoittaa että kytkennät toimii ja hydrauliikka pelaa kuten pitääkin. Liki meinaa, että ilmaa on ilmeisesti vielä etusylintereissä, koska nypyttää töyssyissä vaikka paluu kuristuksen kääntää kiinni. Kuristus kyllä sulkeutuu täysin, koska keulan paine nousee ja paine jää korkeammalla joka sisäänjoustossa jos kuristus on täysin kiinni. Testasin tällä systeemillä kuristuksen toimivuuden. Avasin sitten hieman niin pystyy ajamaan, mutta nypytys vaivaa eli ilma joustaa omaa rataansa. Enkä ilmaakaan vielä täydellisesti ennenkuin saan taka sylinterit paikalleen. Tässä kuva pari jossa keula noin miinus 5-7 senttiä ja plus 5-7 senttiä. Löysäsin etusauvoja sen verran että pääsee laskeutuun tuohon uuteen ala-asentoon. Noin 40 kiloa kun on keulan paine sylintereillä, niin on vakiokorossa. Takapäässä siis ei vielä sylintereitä, joten liikuttelin vain keulaa. Kuvat otettu juuri samalla kameran paikalla. ![]() ![]() Sitten hieno ja viimesen päälle oleva kojetaulu, jolla mennään nyt hetkinen. ![]() Uskon, että vierintävastus on suurempi ja siitä hyytymä ajotuntumaan tulee. Orkkis rattaisiin kun vertaisin, niin nämä on vaan 1,5 senttiä korkeammat todelliselta korkeudeltaan (nyt 750 mm), mutta kosketuspinta tiehen on 5 senttiä leveämpi (orkkiksilla 180 mm ja nyt 230 mm). No, liikkuu tuo nuillakin ja kulutus edelleen kohtuullinen, noin 8,5 litraa tienpäällä ja yli 170 huilasikin. Mittarivirhe oli 80 vauhdissa +1 km/h näyttötaulun lukemaan verrattuna. Takasylinterit saanen paikalleen parissa viikossa ja sitten kuvia joustoista..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! Viimeksi muokannut Sutsu : 16.05.2010 11:37 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuollaiset pyörät kun vielä omaankin kärryyn joskus sais ja sit 50mm tiputtais...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Askolan Off-Road ry |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Korotus olikin ens suunnitelmissa, mutta kun tuohon tiettyyn pick-uppiin ei saa mitään itse asennettavia korotussarjoja yhtään mistään, niin jos sit vaikka madaltais.
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joko etupäässä on systeemit valmiit eli letkut ja paineakut sylinterien molemmilla puolilla?(+ja- liikkeet)
Jos ei niin se pompotus johtunee siitä että toisen suunnan vaimennus on ainoastaan alipaineen varassa. Joka taas tarkoittaa sitä että vaikka ilmaisitkin systeemin niin aina kun ulosjoustossa "loppuu" öljy sylinterissä esim sen kuristuksen takia niin silloin sieltä männän tiivisteen välistä tirskahtaa ilmaa systeemin.Ja ilma taas syö tiivisteet nopeasti. Joka tapauksessa edelleen mielenkiintoinen meininki.Jatka samaan malliin. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Erittäin mielenkiintoinen kommentti BJ Andy.. Tarkoitan oikeasti mielenkiintoista. Tuo on nimittäin sellainen asia, mistä nämä asiantuntijani eivät ole maininneet mitään ja väittivät, että niitä varrenpuolia ei tosiaankaan tarvi ja se vaan voi sekoittaa systeemiä. Jos sinun teoriasi olisi oikea, niin se selittäisi muutaman jo havaitun ilmiön. Eli auto tuntuu erilaiselta silloin tällöin. Toisinaan samaa tietä ajaessa pompottaa melkeen kokoajan jälkipomppuja ja toisinaan menee erittäin jämäkästi. No nuo jälkipomput, ei ole sama kuin ei olisi vaimentajia ollenkaan, vaan sellaista nypytystä joka sekin häiritsee. Arvelin että tämä johtuu juuri ilmasta, jonka liikett'ä ei pysty kuristaan.
Joo ei ole kytketty varren puolia vielä ja välillä tuntui ohjeistajien mielestä, että niitä ei piä kytkeäkkään. Itse jäin miettiin vain sitä, että kun öljy on molemmin puolin mäntää, niin esitäyttöä paineakuille pitää nostaa ja siirsin sitä sen takia lähitulevaisuuteen, kun ei jaksa kokoajan purkaa ja uudestaan esitäyttää. Eli pitää hakea parit lutkuttimet lisää ja kytkeä varren puolet mukaan. Tämä tehdään kun taas kaupunkiin ehditään.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ollu patrolissa varmaan kymmenen vuotta "hydraulinen apujousitus" etupäässä. Ne on tehty samalla periaattella kuin tavan hydraulisylinterit. Mäntä vain on tehty muovista ja siihen on tehty muutama pikku reikä, eli paine kohdistuu vain männänvarren alalle. Varsien halkaisija muistaakseni 25mm. Tavoittelin porauksilla pientä iskunvaimennus ominaisuutta. Kaasupalloina on sitikan jousipallot, niissä on sitten kuristus iskunvaimennuksen takia.
Kummankin puolen sylinterit on yhdistetty toisiinsa. Lisäsi aika mukavasti ristijoustoa kun toisen painuessa sisään öljynpaine työntää toista puolta ulos. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero tuuninkia (44" kumit) | -MaTTi- | Chit-Chat | 10 | 09.07.2009 19:28 |
blazer tuuninkia! | kävikökipiäää | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.09.2007 19:50 |
Tuuninkia | Uazmies | Chit-Chat | 7 | 02.12.2006 00:58 |
Tuuninkia ?? tai jotain.. | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2005 06:38 |
Onneksi ei paljoa tuuninkia näy | JF | Chit-Chat | 5 | 07.01.2005 16:40 |