Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2010, 18:44
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Nyt on hyvä, ei mitää liikaa ja kokonaisuus kohdallaan.

Sitä ei moni ajattele ennenkuin itse huomaa, kuinka paljon rengaskoon pienikin kasvattaminen puuduttaa auton ja tekee koneesta laiskan.
Huomasin itse dramaattisen hyytymisen joskus kun vaihdoin h-autoon alkuperäisten 175/70-14 renkaiden tilalle 215/45-17 pyörät. Välitykset oli aivan liian pitkät, eikä auto kiihtynyt juuri mihinkään.

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.05.2010, 01:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Nyt on hyvä, ei mitää liikaa ja kokonaisuus kohdallaan.
Ei mun makuun noin littanat kumit, mutta samapa tuo. Ei kiistellä makuasioista, kukin tyylillään.

Lainaus:
Sitä ei moni ajattele ennenkuin itse huomaa, kuinka paljon rengaskoon pienikin kasvattaminen puuduttaa auton ja tekee koneesta laiskan.
Huomasin itse dramaattisen hyytymisen joskus kun vaihdoin h-autoon alkuperäisten 175/70-14 renkaiden tilalle 215/45-17 pyörät. Välitykset oli aivan liian pitkät, eikä auto kiihtynyt juuri mihinkään.
No riippuu autosta. Ite kaipailisin vieläkin pidempää välitystä maantielle Cruiseriin, vaikka nyt on renkaat sen 2" korkeammat. Kärrynvedossa nyt passelit välkät, mutta kyllä muuten maantiellä pykälä lisää tuntuis mukavalta. Henkilöautopuolelta toinen esimerkki pihasta: Versoon laitoin 215/60 kumit 205/55:sten tilalle ja se teki välityksille vain hyvää, samoin mittarivirhe lähes katosi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Hieman kampeaa mettään tiellä jossa perus kallistukset, mutta sitä se teki vakio renkainkin (ärsyttävän mersumainen ajettava siis).
Laita kuskinpuolen etufillariin camperia vähän plussalle enempi niin pitäisi mun käsityksen mukaan ehkäistä ojaan kulkeutumista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2010, 11:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kiitoksia kehuista, niitä kuulee harvoin.

Keula pelaa nyt liki oikein. Tarkoittaa että kytkennät toimii ja hydrauliikka pelaa kuten pitääkin. Liki meinaa, että ilmaa on ilmeisesti vielä etusylintereissä, koska nypyttää töyssyissä vaikka paluu kuristuksen kääntää kiinni. Kuristus kyllä sulkeutuu täysin, koska keulan paine nousee ja paine jää korkeammalla joka sisäänjoustossa jos kuristus on täysin kiinni. Testasin tällä systeemillä kuristuksen toimivuuden. Avasin sitten hieman niin pystyy ajamaan, mutta nypytys vaivaa eli ilma joustaa omaa rataansa. Enkä ilmaakaan vielä täydellisesti ennenkuin saan taka sylinterit paikalleen.

Tässä kuva pari jossa keula noin miinus 5-7 senttiä ja plus 5-7 senttiä. Löysäsin etusauvoja sen verran että pääsee laskeutuun tuohon uuteen ala-asentoon. Noin 40 kiloa kun on keulan paine sylintereillä, niin on vakiokorossa. Takapäässä siis ei vielä sylintereitä, joten liikuttelin vain keulaa. Kuvat otettu juuri samalla kameran paikalla.





Sitten hieno ja viimesen päälle oleva kojetaulu, jolla mennään nyt hetkinen.


Uskon, että vierintävastus on suurempi ja siitä hyytymä ajotuntumaan tulee. Orkkis rattaisiin kun vertaisin, niin nämä on vaan 1,5 senttiä korkeammat todelliselta korkeudeltaan (nyt 750 mm), mutta kosketuspinta tiehen on 5 senttiä leveämpi (orkkiksilla 180 mm ja nyt 230 mm). No, liikkuu tuo nuillakin ja kulutus edelleen kohtuullinen, noin 8,5 litraa tienpäällä ja yli 170 huilasikin. Mittarivirhe oli 80 vauhdissa +1 km/h näyttötaulun lukemaan verrattuna.

Takasylinterit saanen paikalleen parissa viikossa ja sitten kuvia joustoista..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!

Viimeksi muokannut Sutsu : 16.05.2010 11:37
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.05.2010, 16:11
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Tuollaiset pyörät kun vielä omaankin kärryyn joskus sais ja sit 50mm tiputtais...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2010, 22:14
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Tuollaiset pyörät kun vielä omaankin kärryyn joskus sais ja sit 50mm tiputtais...
Toiset korottaa, toiset madaltaa
__________________
Askolan Off-Road ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.05.2010, 14:53
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokku Näytä viesti
Toiset korottaa, toiset madaltaa
Korotus olikin ens suunnitelmissa, mutta kun tuohon tiettyyn pick-uppiin ei saa mitään itse asennettavia korotussarjoja yhtään mistään, niin jos sit vaikka madaltais.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2010, 22:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Joko etupäässä on systeemit valmiit eli letkut ja paineakut sylinterien molemmilla puolilla?(+ja- liikkeet)

Jos ei niin se pompotus johtunee siitä että toisen suunnan vaimennus on ainoastaan alipaineen varassa.

Joka taas tarkoittaa sitä että vaikka ilmaisitkin systeemin niin aina kun ulosjoustossa "loppuu" öljy sylinterissä esim sen kuristuksen takia niin silloin sieltä männän tiivisteen välistä tirskahtaa ilmaa systeemin.Ja ilma taas syö tiivisteet nopeasti.

Joka tapauksessa edelleen mielenkiintoinen meininki.Jatka samaan malliin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero tuuninkia (44" kumit) -MaTTi- Chit-Chat 10 09.07.2009 19:28
blazer tuuninkia! kävikökipiäää Tekniikka & Jutustelu 2 19.09.2007 19:50
Tuuninkia Uazmies Chit-Chat 7 02.12.2006 00:58
Tuuninkia ?? tai jotain.. SoSo Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2005 06:38
Onneksi ei paljoa tuuninkia näy JF Chit-Chat 5 07.01.2005 16:40


Sivu luotu: 09:21 (GMT +2).