Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluxuss
nyt ku näistä puhaltimista tässä keskustelua on ni tommonen 3/4 garretti oli hetki sitten kiinni hiluxissa mutta... eipä ole enään syystä että otti ja meni hetkessä ihan sohloks vaikka kaikki oli niinku pitiki, puhallin alunperin johonki sierraan teetetty ja niin eespäin. tulee vaan mieleen et 2 litran pensakoneen puhallin ni voiko esim pakopuolen siipi olla sillein suunniteltu että tuommosessa 2 litran pensassa lähtee ahtamaan hyvin ja nyt ku 2.4 diiseliin laitoin ni ois vääränlainen. paikaltaan polkastessa nosti ahtoja 0.6 baariin vaikka ei pitäs kyllä ahtaa vielä ollenkaan?
|
Turbo on voinu olla valmiiks sökö, tai sit hukkaportti liian tiukassa ja kierrokset karkaa turbossa. Voitelu ongelmakin voi olla kyseessä. On nähty hajallista turboa irrottaessa paperi tollo öljyn paluu puolella
Turbohan valitaan harrastelija piireissä heppojen mukaan. 150hp tavoite --> valitaan turbo 150hp vehkeestä. Bensan ja diesilin turboissa on erojaja tarkkaan en muista minkälaisia. omat kokemukset bensan turboista rajoittuu pariin kokeiluun. Vähä piikki vetoisia tullu, Jollain kierrosaluella selkee potku ja veto loppuu ennen aikojaan. Esim. saabin rupeli ei ollu ihan paras mahollinen hiluxiin.