Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2010, 13:56
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
enhän mä ole nyt tehnyt mitään sille lisäjäähdytin asialle, ja yritin haeskella kuvaa takavinssitakin mut eipä ole mitään siitäkään, takapuskurissa on vain samanlainen vinssipeti kun edessäkin, ja tankki on sitten vain edempänä että se peti sopii oleen siinä, releboksi on autossa sisällä peräkontissa. ensin oli pitkän aikaa lomautettuna niin oppi laiskaksi ja nyt kun on töissä taas niin ei muka kerkiä, huonoja selityksiä...
Kateltiin tallilla ilmastoinnin kennoa, siis sitä auton keulalle tulevaa. Siinä olis kyllä porno automaattijäähy. Luulen kyl että sul on lootas jotain häikkää jos se noin kovin lämpenee, että joku superjäähdytin vain kätkee todellista ongelmaa.

Pirates sivuilla oli lehmän takavinssistä kuvia ja sulla oli joku itetehty tankki vissiin? tutkin omaa rytöä ja se tankki pitäis tehä joko uusiks tai siirtää hieman eteenpäin. Nyt sinne ei mahtuis edes mönkkärin vinssiä. Pitää tutkia onko tilaa siirtää tankkia vai tuleeko jotain osumariskiä perän kanssa sisäänjoustoissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.05.2010, 14:09
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, mulla on omatekemä n.90l tankki joka on hieman edempänä kun aluperäinen, muistaakseni sen alkuperäisen siirto oli jotenkin hieman mutkikasta, kiinnikkeiden lisäksi pti jotain muutakin vaihtaa mutta kun en muista mitä...

olen kuullut vähän teoriaa että suurin syy lämpiämiseen on toi np203 joka on raskas pyörittää ja lämpiää itsekkin ajossa ja siirtää sitte lämpöään helposti lootaankin päin, mullahan pitkässä ajossa kardaanitkin käy aika kuumiksi ja saappaat sulaa takajalkatilaan loota toimii tosin nyt sen servon vaihdon jälkeen tosi paljo paremmin eikä lämmennyt enää ainakaan pääsiäisen ajoissa juurikaan 200f yli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2010, 15:08
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
joo, mulla on omatekemä n.90l tankki joka on hieman edempänä kun aluperäinen, muistaakseni sen alkuperäisen siirto oli jotenkin hieman mutkikasta, kiinnikkeiden lisäksi pti jotain muutakin vaihtaa mutta kun en muista mitä...

olen kuullut vähän teoriaa että suurin syy lämpiämiseen on toi np203 joka on raskas pyörittää ja lämpiää itsekkin ajossa ja siirtää sitte lämpöään helposti lootaankin päin, mullahan pitkässä ajossa kardaanitkin käy aika kuumiksi ja saappaat sulaa takajalkatilaan loota toimii tosin nyt sen servon vaihdon jälkeen tosi paljo paremmin eikä lämmennyt enää ainakaan pääsiäisen ajoissa juurikaan 200f yli.

Pitää tutkia sitä tankin siirtoa vielä, itetehty tankki on tällähetkellä vähä liian työlään kuulonen rojekti. Pitäis lainata kaverilta tigiä ja kanttauttaa paksua rosteria jossain, ei kait tota kehtaa mustasta raudasta tehä.

Mullakin on np203 ja lämmöt on täysin normaalit pitkässäkin ajossa, maantiellä tai maastossa. Kuumimmillaan viimeks maastossa jotain 70C ja maantiellä mennään 60C. Pitää tsekkaa minkä lämpöset kardaanit sitten on! :-) Ja sen 203 lämmöt voi mittailla kans. Voihan olla että munkin jakis lämpenee, mutta th350+np203 paketissa jakiksen lämmöt ei siirry automaattiinpäin yhtä tehokkaasti kuin th700 kanssa. Erilainen adapteri siinä ainakin on välissä. Tutkitaan kun pääsee taas ajamaan.

Viimeksi muokannut veijon-esso : 04.05.2010 15:19
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2010, 15:56
Piippuparta Piippuparta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.04.09
Sijainti: Tornio
Viestit: 61
Perusasetus

Jep jep.. mulla tuo blazeri tulee vetojuhdaksi niin ajattelin, että pieni lisäjäähdytys tuskin on pahaksi tuolle th700:lle. Kattoo nyt alkaako sille tekemään mitään, ennenku mitään todellista vikaa syntyy..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.05.2010, 16:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Piippuparta Näytä viesti
Jep jep.. mulla tuo blazeri tulee vetojuhdaksi niin ajattelin, että pieni lisäjäähdytys tuskin on pahaksi tuolle th700:lle. Kattoo nyt alkaako sille tekemään mitään, ennenku mitään todellista vikaa syntyy..
Laita jokatapauksessa lootalle lämpömittari niin tiedät missä mennään lämpöjen suhteen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2010, 16:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Laita jokatapauksessa lootalle lämpömittari niin tiedät missä mennään lämpöjen suhteen.
ja jokatapauksessa jonkinlainen jäähdytin jos kärryä vedät... alkuperäinen jäähdyttimessä kiertävä kierukka ei kesällä riitä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2010, 20:45
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus



joo, ajattelin ottaa ja vaihtaa noi viimme vuonna ostetut keinut jo vihdoinkin paikalleen... samalla lukasin kansista että ne on pienillä venttiiileillä, isoilla palotiloila ja niin edelleen varustettu, siis oikeat ihannekannet ,


No kyllä siinä on voimaa ollut ihan tarpeeksi mun ajoon ja mietin että ne saa kelvata mutta kun venttiilien päät oli vähä huonon näköisiä päätin ottaa kannen käteen ja venttiiliä irrottaan.


tämmöset jutut herätti mun huomiotani... no eipä siinä ihme nuo ole kun ohjurit on niin väljät että venttiiliä voi heilutella lautasesta toista milliä, ja jousen puolelta mittasin kellolla aikanikuluksi että paljoko se heiluu, reilu neljäkymppiä, melkein viiskin osaa saa heilutettua...

Kansiostoksille pitää siis lähteä, noihin ei viitsisis rahaa tuhlata, tosin mihkään alumiinihipohipoihin mulla ei ole varaa, että josko löytyis jotain sopivampaa vaihtoehtoa ensin...



sitte loppukevennys... kaksi kulkinetta kun astuu kotiovesta ulos, väri on sama, kokoeroa hieman löytyy...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47


Sivu luotu: 01:51 (GMT +2).