Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2010, 07:52
Bigmoose:n Avatar
Bigmoose Bigmoose ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.08
Sijainti: kruunupyy, Finland.
Viestit: 203
Perusasetus

Ahdot hävis?


Sain tehtyä coolerin ja putket valmiiksi lj70 kymppiseen ja ihmetys oli suuri kun ahdot ei nouse enään kuin 0.8bariin vakioturbolla?? aikaisemmin ilman cooleria ne nousi "taivaisiin" eli 1.5 baariin, Mitä tapahtui?? menikö turbo paskaks vai vaikuttaako toi kiinan cooleri tällai? onks kellään tullut vastaavaa eteen, uusi isompi turbo odottaa pöydällä asentamista mutta olisi mukava saada selville mitä oikein tapahtui..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2010, 09:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ettei vuotais putket?
Näin niinku anonyybinä heittona.
Missä sulla on ahtopainemittari?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2010, 14:31
Bigmoose:n Avatar
Bigmoose Bigmoose ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.08
Sijainti: kruunupyy, Finland.
Viestit: 203
Perusasetus

Ahtopaine mittari imusarjassa pakomittari juuri ennen turboa, pakolämpömittari tällähetkellä vielä turbon jälkeen, tulen siirtään sen vielä ennen turboa? Vuotoja ei ole?? käytiin ajelemassa vappuajot ja kyllä potkua löytyy enemmän kuin ennen mut mut johonkin on kadonnut paineet... kunhan saan pestyä auton ja jäähdytetyä koneen pitää tutkia vähän enemän, ettei vain olisi hukkaportti jäännyt auki??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.05.2010, 15:58
Bigmoose:n Avatar
Bigmoose Bigmoose ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.08
Sijainti: kruunupyy, Finland.
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bigmoose Näytä viesti
Ahtopaine mittari imusarjassa pakomittari juuri ennen turboa, pakolämpömittari tällähetkellä vielä turbon jälkeen, tulen siirtään sen vielä ennen turboa? Vuotoja ei ole?? käytiin ajelemassa vappuajot ja kyllä potkua löytyy enemmän kuin ennen mut mut johonkin on kadonnut paineet... kunhan saan pestyä auton ja jäähdytetyä koneen pitää tutkia vähän enemän, ettei vain olisi hukkaportti jäännyt auki??

löyty vika... aika naurettava kylläkin. snorkkelin päässä mulla on vapavirtasuodatin jonka ympärillä on alkuperäinen suoja mennyt palasiksi jonka tilalle on jossain vaiheessa tullut laitettua muovi ämpäri noh se "ämpäri" on pehmennyt ja meni ruttuun täyskiihdytyksessä palautuen normaalimuotoon taas tyhjäkäynillä. Nytt on paineita ja auto kulkee taas... olipa kerrankin "halpa" vika
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.05.2010, 19:52
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Osaisko joku sanoa mikä olis sopiva ahdin mersun OM603:seen ja toimis vielä vakio pumpulla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2010, 22:53
kävikökipiäää kävikökipiäää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Aruba.
Viestit: 470
Perusasetus

mikähän ahdin olisi passeli 750cc v2kkoseen?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2010, 20:58
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kävikökipiäää Näytä viesti
mikähän ahdin olisi passeli 750cc v2kkoseen?
Mitsu TD04, ei jää liian pieneks.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2010, 10:42
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vimakuus Näytä viesti
Osaisko joku sanoa mikä olis sopiva ahdin mersun OM603:seen ja toimis vielä vakio pumpulla?
Sillä om603 vakioturbolla (muistaakseni KKK26?) pärjää aika hyvin ku ruuvaa vähä vakiopumpusta enemmän soppaa ja vaihtaa ajotusta aikasemmalle. Välijäähdytin on myös hyvä laittaa.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2010, 16:12
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

täällä yks kokeilu sprintterin vnt ahdin paineohjattuna ct26 painekellolla taitaa olla 0.8 jousi toyotan 2T tekniikassa.
kaasarin kans vähän ollu ongelmii mut jospa se tänään saatais toimimaan. ja saadaanko ahdot/pakopaineet pysyy kurissa tuolla viritelmällä. pitäs vaan pysyy noissa diisel koneissa ei tarttee seossuhteita miettii
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2010, 19:45
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bigmoose Näytä viesti
Sain tehtyä coolerin ja putket valmiiksi lj70 kymppiseen ja ihmetys oli suuri kun ahdot ei nouse enään kuin 0.8bariin vakioturbolla?? aikaisemmin ilman cooleria ne nousi "taivaisiin" eli 1.5 baariin, Mitä tapahtui?? menikö turbo paskaks vai vaikuttaako toi kiinan cooleri tällai? onks kellään tullut vastaavaa eteen, uusi isompi turbo odottaa pöydällä asentamista mutta olisi mukava saada selville mitä oikein tapahtui..
Minkä kokoiset ahtoputket? Kun asentaa coolerin tulee yleensä ainakin pieniä painehäviöitä ja onhan se ahtoilman matka turbolle pitempi nyt. Ilmaputsari irti ja katot onko välystä (päittäis) ja pyöriikö hyvin. Hukkaportin tankoa voi koittaa kans vähä liikutella.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.05.2010, 18:27
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Mistä tulee paine hukkikselle?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.05.2010, 18:37
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Sain tehtyä coolerin ja putket valmiiksi lj70 kymppiseen ja ihmetys oli suuri kun ahdot ei nouse enään kuin 0.8bariin vakioturbolla?? aikaisemmin ilman cooleria ne nousi "taivaisiin" eli 1.5 baariin, Mitä tapahtui?? menikö turbo paskaks vai vaikuttaako toi kiinan cooleri tällai? onks kellään tullut vastaavaa eteen, uusi isompi turbo odottaa pöydällä asentamista mutta olisi mukava saada selville mitä oikein tapahtui..
Eipä siellä varmaan mitään vikaa ole cuuleri kun jäähdyttää ilman niin se silloin myös " tiivistyy" eli silloin paine myös laskee.
Tämän voi todentaa siirtämällä sen mittarin nipan lähelle turboa tai ennen cuuleria.

Tässä villi arvaus...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.05.2010, 19:37
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eipä siellä varmaan mitään vikaa ole cuuleri kun jäähdyttää ilman niin se silloin myös " tiivistyy" eli silloin paine myös laskee.
Tämän voi todentaa siirtämällä sen mittarin nipan lähelle turboa tai ennen cuuleria.

Tässä villi arvaus...
Juuri tämän takia kysyin hukkiksen ohjauspaineen paikkaa, jos se on coolerin jälkeen niin silloinhan se korjaa painehäviöt jos vain turbossa kapasiteetti riittää.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.05.2010, 20:43
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mikäs vois olla vikana kun Turbotetun bensa mersun kone puskee öljytikkua ylös ja öljyä tikun reijästä aina kun ahdot nousee.
Huohotus letku on venakopassa ja ei ole tukossa. (testattu on)
speksejä koneesta 2.3 kasvatettu 2.5l ahtimena Hx40 superi tehoa jonninverta yli 300.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.05.2010, 20:54
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Varmaan pikkusen väljä motti ohivuotoa se riittää itsellä oli aikanaan sama ongelma volvon koneessa. auttoi remontti liikuvat uusiksi niin kävi tikku kestämään paikallaan voi olla myös öljy tikku jos on kuminen tiivistepinta niin vaan kulunut .
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.05.2010, 20:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Mikäs vois olla vikana kun Turbotetun bensa mersun kone puskee öljytikkua ylös ja öljyä tikun reijästä aina kun ahdot nousee.
Huohotus letku on venakopassa ja ei ole tukossa. (testattu on)
speksejä koneesta 2.3 kasvatettu 2.5l ahtimena Hx40 superi tehoa jonninverta yli 300.
Ei vaan riitä huohottimen virtaus ahdetussa koneessa? Paine männän päällä on kasvanut, ja sen myötä ohipuhallus.

Joku iso racing-huohotin kopan päälle, niin ei puske öljyjä ulos.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2l turbo pulu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.03.2009 23:20
Myydään iso turbo Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.11.2008 22:09
Ostetaan Turbo lj:hin LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 22.09.2008 15:03
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
M/V Turbo Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.04.2006 06:35


Sivu luotu: 21:06 (GMT +2).