![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Korkeudetkin lötytyvät antamastani linkistä. Katsoitko edes?
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuota mun rotteloa on koroteltu koria nostamalla 70mm siinä kaikki ja suhteellisen tuoreet latit on alla ettei ole päässy nyykähtämään.
Napalukot menee ihan pulttaamalla ja sehän ei mitään muuta tee kun lukitsee sen etuakselin vetoasentoon vähän helpommin kun sillä perus jakarilla. Monesti saa kulutusta aika reippaasti pienemmälle kun jaksaa käydä kääntämässä noi napalukot vapaalle niin ei pyöri mitään turhaa mukana.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Make: Juu lukaisin työn ohessa kyseistä linkkiä mutta en äkkiseltään löytänyt sieltä muuta kuin venäjää
![]() ![]() Nyt katselin paremmalla ajalla sitä linkkiä ja kyllä sieltä ihan englantiakin löytyi.. Sorry ![]() Castrol: Mitä meinaat jakarilla ja vetoasennolla? Löytyykö tuosta vakionakin siis joku etutasauspyörästön lukko joka kytkeytyy jotenkin jakoavaimella?! ![]() Voisiko joku selostaa koko napalukon sielun maailmaa mulle jotenkin kun ei pienintäkään käryä. Sen verran tuosta omasta että säätelin eilen sytkän korvakuulolta kohdalleen ja kaasuun alkoi vastaamaan huomattavasti pirteämmin eikä enää yski ja pauku putkessa.. Kokeillaan tänään vielä kylmällä koneella miten toimii. Seuraavaksi pitää säätää ne venttiilinvälykset ja sen jälkeen vielä hieroa sytytys kohdalleen. Sitten siirtokilvet pariksi päiväksi ja päästöjä mittaamaan. ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hep! Nyt selkisi tuo napalukkohommeli pikku googletuksella. Eli sehän kytkee vain etunavat irti voimansiirrosta ettei etuperä pyöri turhaan ja vie voimaa hukkaan.. Oppia ikä kaikki.
Saako tuosta siis tuon etunavan kupin irroittamalla kytkettyä ihan jakoavaimella sen navan irti ja kiinni? Kaverilla oli Blazerissa joskus tuollaiset manuaaliset napalukot mutta en silloinkaan perehtynyt niiden sielunmaailmaan sen enempiä. Tuollaiset käsin kytkettävät lukothan ovat varsin näppärät siis ![]() Voe voe kun on paljon opittavaa maasturipuolelta, vaikka autojen parissa olenkin touhuillut koko ikäni ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu siellä kupin alla on sellanen sopivalle avaimelle menevä mutteri joka kierretään vaan auki/kiinni tarpeen mukaan. Muistaakseni perusvenäläiset napalukot maksaa 50-60 kipale joten ei maailmaa kaatavat kestää normi nelivetokurvailuun jos ei tartte ihan hc maastoa ajella
![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oho, no eipä ole kalliita. Saako semmosia ihan Suomesta vai pitääkö tilailla suoraan itärajan takaa?
Ei tuolla kuitenkaan koko ajan tule metsissä möyrittyä. Suurin osa ajosta tapahtuu kuitenkin tiellä ja kyllä semmosten napalukkojen hinta voi tulla säästyneen bensan muodossa takaisin yllättävänkin pian. Perkeles kun ei malttais millään odottaa keskäkuun alkuun sitä leimalle vientiä kun katsastuskausi alkaa vasta 31.5 tuossa ![]() ![]() No saa kattoa nyt. No, saapi nyt nähdä kun ekan kerran otan tuohon siirtokilvet että miten aika on kullannut muistot UAZista. Voi olla yllättävänkin jäätävä ajokokemus pitkästä aikaa ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.ussrcars.fi/catalogue/varaosia_retro/ <----- tuolta saattaa löytyä napalukkoa venäjän mallia
On oikein kuvakin ja hinta se 60€/kpl
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 29.04.2010 10:32 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Vieras JLainaus:
Säästää starttia ja akkua... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyseinen vipu on kyllä tuttu kun remppasin bensalinjoja ja joutui pumppailemaan ihan riittävästi
![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, venttiilit säädetty.
Ykköspytyissä välykset olivat vaatimattomasti luokkaa 1.00-1.20mm. Kumma jos ei ole mennyt päästöistä läpi.. ![]() Muut välykset olivat noin 0.10-0.15mm liian isot. Ihmeesti se käynnistyminen ja ylipäätään tyhjäkäynti alkoi sujumaan hieman sutjakammin. ![]() Pitääkö sytytys säätää alipainesäätäjällä vai ilman? Säädin sen nyt ilman säätäjää niin että se lohkossa oleva piikki on jokseenkin niiden kahden merkin välissä. ALipainesäätäjän kun laittoi toimintaan niin ei se siitä kummemmin siirtynyt. Seuraavaksi siirtolaput paikalleen ja päästöjä mittailemaan katsastusta varten.. AI niin, inssi soitteli ja sanoi ettei aio vaatia mitään rattilukkoakaan tähän. Hyvä niin ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onko jollain tietoa, mikä virka niillä kahdella pellistä taivutetulla "takapuskurilla" on? Ovatko ne juurikin takapuskurit vai mitkä lie?
Tekisi mieli repiä pois mokomat mutta onko ne jollain tavalla välttämättömät?
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iso uusi turbo + uusi kuuleri | Krisse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.03.2010 19:56 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 | |
Uusi foorumin lukija esittäytyy | TateZ | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 16.06.2006 14:57 |