![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mainokset ovat peräisin joltain aikaisemmalta omistajalta joka on ajanut tuolla ilmeisesti offia jossain vaiheessa.. Jotain rapsuttelinkin jo pois ja aikamoiset virttymät olivat jättäneet maaliin. Pitänee myllyttää 600 Mirkalla auto yli, tai ruiskuttaa kokonaan uusi väri pintaan. Rattilukosta vielä sen verran että riittääkö että asentaa rattiputkeen vain pelkän ratin lukituslaitteen vai pitääkö itse virtalukkokin siirtää siihen rattiputkeen? Mietin että josko siihen rattiputken kylkeen hitsaisi vaikka ihan mopon ohjauslukon, sehän olisi varsin helppo homma?! Käsijarrusta vielä sen verran että muistelisin armeijassa olleen puhetta ettei sitä saisi kytkeä vauhdissa päälle. On ilmeisesti jokin on/off-tyyppinen "kapula pinnojen väliin"-tyyppinen ratakaisu eikä perinteinen kitkaan perustuva. Muistanko väärin vai miten se meni? Mietin vain että tiedän mahdollisesti valistaa inssiä jarrudynossa ettei se runttaa käsijarrua päälle ja hajoita koko laitetta samalla.. Löytyykö jostain ohjearvoja venttiilinvälyksen säätöön sekä sytytysennakkoon? Mahtaako tuossa olla kampurassa jotain ennakkomerkkejä josta ennakon voi tarkistaa? Kuukauden verran pitää odotella vielä sen leiman kanssa. Katsastuskausi alkaa 31.5 jotta saisi pitkän leiman tuohon. Ei huvittais jännittää ja maksaa heti parin kuukauden päästä uudestaan sen leiman eteen. Noh, tässä on hyvää aikaa asennella rattilukkoja, ja huollella tuota laitetta. Mites öljyt, onko se ihan perus Farm Universal 10/30 niinkuin wanhassa Massikassakin? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Terve!
Ja tervetuloa meidän onnettomien joukkoon hehehe. Uazikuskilla ei ole ikinä kiire ja ei hermo pinnassa kun on rentomeininki. Mutta asiaan kardaanissa on tuo käsijarru joten jos katsuri sen vauhdissä dynolla nykäsee niin iteppä maksaa jos jotain rikki menee. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla osaavat katella noita kardaanijarrullisia pysyy se nosturin mäessä ni se riittää ![]() Juu niinkun tuolta kävikin jo ilmi niin webrussa ei liikaa säätöjä ole joten siellä harvemmin matoja on jos kunnossa ja säädöt ees jotenkin tällä planeetalla. Bensankulutuksesta voi sanoa että se on yhtä vaihtelevaa kun suomen saa menee paljon tai menee vähemmän mutta kyllä mä olen ainakin aina perille päässyt. Onnea vaan ja osasia kyllä saa aika helposti muita harrastajilta ja muualtakin kun jaksaa vähän tiedustella. tai sitten käy näin kun tarpeeksi lotraa sen hiomapaperin kanssa ![]() Öljyista sen verran että mulla on teboilin monitraa ja hyvin pelittää hehhe mutta kyllä tolla ölpällä mitä mainitsit pysyy paikat niin liukkaina kun tarvis
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 28.04.2010 08:11 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sen huomasin kyllä että käsijarru on kardaanissa mutta onko se ns. on/off-tyyppinen vai voiko sitä luistatella?
Toisinsanoen meneeko jotain laakista paskaksi jos vauhdissa alkaa käsijarrua tempomaan? (edit: Makeltahan tuli tähän jo vastaus tätä kirjoittaessa, kiitos siitä ![]() Tuohon on tankkien alle laitettu GWS:n reikälevystä suojapellit, mutta mielessä kävi tankin asennus esim. lavalle, onko se sallittua? Umpikorisessa autossa tankki ei saisi olla ohjaamossa vaikka tankkausputki ja huohotin olisikin auton ulkopuolella mutt mites tällaisessa cabriossa josta muutenkin varpuset lentää läpi? Kahdella tankillahan en tee mitään joten yksikin riittäisi. Ei mulla ole varaa edes tankata molempia täyteen ![]() Mites tuo voimansiirto, tuossahan ei kaiketi ole minkäänlaisia lukkoja vaan molemmissa päissä on tasauspyörästöt? Toisin sanoen jos tuo jää kulmittain johonkin ojan päälle kiikkumaan niin siinä on ja pysyy? Makella ja Castrolilla on molemmilla näköjään etunavoissa lukot, pitääkö silloin vaihtaa koko etuakselisto vai miten nuo jutut pelaa? Mulla ei ole hajuakaan maastureiden voimansiirroista. Saako taakse jotain kitkalukkoa, vai käyteetäänkö yleisimmin ihan kemppiläistä lukkoa? Kääntyykö tuommoinen lukkoperällä enää mihinkään eli puskeeko vain suoraan? Mites leima lukkoperällä? Onko Castrolin Uazia korotettu? Jos niin mistä välistä? Kyselyikä... ![]() Viimeksi muokannut Lehtilä : 28.04.2010 08:34 |
#4
|
|||
|
|||
![]() uazista
Terva!
Tuosta virtalukkojutusta sen verran että itelle haettiin moponetista fiat ducaton virtalukko joka sattui akseliputken päälle. Akseliputkeen askarreltiin kolo lukonkielelle ja lukonlukitukselle ( ettei pyöri akselille). Itse akselilla olikin jostain syystä sopiva holkkijuttu valmiina lukitukselle, mutta eipä tuo ole vaikeaa tehdä sorvissa itsekään. Tankkihommasta vielä, itselle tein takatilaan laatikon jonka sisällä tehdastekoinen tankki asuu. Laatikko tuulettuu alaspäin lattiaan tehtyjen aukkojen kautta. Toistaiseksi tuo on kelvannut |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Soittelin konttorille ja kyselin väliaikatietoja (inssi siis lupasi selvitellä asiaa maanantaina kun kävin tuon laittamassa nimiini).
Sen verran oli selvinnyt että tyyppihyväksynnässä mainitaan vaadittavaksi "virtalukko", ei suinkaan "ratti-/ohjauslukko", joten sen mukaan alkuperäinen kojelaudassa oleva virtalukko saattaisi kelvata. Hän yrittää vielä mahdollisesti tämän päivän aikana selvitellä lisää asiaa. Jos taas rattilukko vaaditaan niin se tulisi olla tosiaan samalla myös virtalukko ettei rattia saisi lukittua auton käydessä. Jos rattilukko vaaditaan niin en minä sitä ylivoimaisena pidä mutta mainitsin katsurillekin että tällaisella vehkeellä ajellaan vain muutama päivä vuodessa ja muut ajat se seisoo tallissa/tallin takana eikä tommosta kukaan halua varastaaa ![]() Ilmoittelen tännekin miten homma sitten päättyy.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mun mielestä sen luvattoman käytön estävän laitteen pitää avata rattilukko ja kytkeä virta yhdellä liikkeellä. Siihen on kyllä saatavissa ihan oikeita virtalukkoja ja ei maksa paljoa.
Käsijarru on ihan rumpujarru kitkapinnoilla mutta se vaikuttaa kardaaniin. Ei saa murjoa vauhdissa päälle, ettei käy voimansiirron päälle. http://www.uazbuka.ru/lib/index.htm Tuosta kun selailet niin löydät manuaalit, osaluettelot, rasvauskuvat ja vaikka mitä. Englanniksi. ![]() Esimerkiksi ne venttiilien välykset. 1 ja 4 syl. pakovenat 0,30-0,35 ja kaikki muut 0,35-0,40. Kylmänä.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ei sillä, että tämä varsinaisesti mihinkään liittyisi...
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Enolaisia ja Polvijärveläisiä mainoksia löytyy ainakin joten jostain semmoselta seudulta lienee kotoisin.
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#9
|
||||
|
||||
![]()
minkä kokoista rengasta olit ajatellu alle, mulla vois olla tollaset jouten
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eihän mulla ole varaa vielä mitään renkaita ostella.. Katsotaan nyt jos sais tuon laitteen edes kilpiin ja mietitään sitten että aletaanko laittamaan siihen rahaa kiinni
![]() Ihan uteliaisuudesta, paljonko on keskihinta vähän isommalle rengas/vannepaketille jolla olis toivoa saada laite vielä leimasta läpi? Ensisijaisesti käytettyjen hinta kiinnostaa. Ei mitään monsterikumeja mutta edes hiukan isommat mitä nuo alkuperäiset neukkukiekot. Entä minkä kokoinen rengas tuohon Uazin alkuperäiselle vanteelle voidaan sopivuuden ja lain puitteissa vääntää?
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Täällä Tylylässä on onnistunut leimaus ihan orkkis virtalukolla,tosin kylläkin Uatseihin jotka 87 alkuvuoden papruilla.Ovat perkkeleet vaihtaneet puolenvuoden jälkeen meininkejä mm päästöjen kanssa.Älä vielä suotta korota,pärjäät hyvin koroteltujen rakkineitten kanssa ja jos olet ns vihreä niin opettaa paremmin ajamaan kun joudut oikeasti katsomaan miten ja mistä survot menemään.Uatsiin saat lukkoja mutta ovat lopettaneet tohon vanhanmalliseen tekemiset kun nekin jo ruvenneet tekemään tollasia ns länsimaisen näkösiä periä.Jos jouset on läsähtänyt niin naapurista sat kohtuudella uusia,tulee huokeammaks kun takominen yleensä.Sama jos iskareissa vikaa niin nekin naapurista pilkkahinnalla.Uatsilla voit hyvin nöyryyttää muita ns laitettuja pelejä kunhan alusta on kunnossa ja alla kunnon kuviolla renkaat.Aikaa myöten kunhan opit viemään sitä uatsia niin hanskalla korjaat tekniikan puutteet ja keveydellä verrattuna noihin isoihin maastureihin.Kokemuksesta tiedän jos hj menee 35 tuumasilla ja lukoilla niin Uatsilla pystyt samaan orkkis rupulikumilla,toki jossain eroja syntyy mutta tollee yleensä nyrkkisääntönä,se painoero on aika tärkee!!!
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan 7/87 taisi tulla uudet päästönormit.
Kattiahan tuohoh ei ole laitettu eikä sitä käsittääkseni edes tarvita jos se sellaisenaan täyttää nuo -88 vuoden vaatimukset? Hyvä tietää että tuolla pärjää maastossa ilman suuria rahallisia panostuksia alustoihin sekä renkaisiin ym. Koska ainakin alkuun koitan pitää tuon varsin pienen budjetin kulkupelinä.. Tulihan koko auto mulle aivan yllättäen ja puun takaa joten en ole ehtinyt paljoa mitään suunnitellakaan. Kunhan haaveilen ja kyselen tyhmiä ![]() nuo alkuperäiset kumit ovat ainakin tosi hyvällä pinnalla ja karkealla kuviolla joten kaipa ne ihan riittävästi pitää nyt alkuun. Onko jollain Turun seudulla edes yhtä ylimääräistä rengasta tuohon jotta saan vararenkaaksi? Tai edes kumia tuon oikean takarenkaan tilalle joka hieman mua huolettaa koska on vaahdolla paikattu joskus.. Postin tai matkahuollon kautta voi tulla äkkiä yllättävästi lisähintaa yhdelle renkaalle. Vai saako jostain Säkylän varuskunnan liepeiltä ostaa noihin osia/renkaita? Joskus on kaiketi ainakin saanut? Jonkinlaisia suhteita tuonne itänaapuriinkin vosi olla joten pitää sieltäkin kysellä varaosia. Miten korkea maavara tuommoisessa pitäisi suunnilleen olla jotain kiinnekohdasta mitattuna? Että tiedän onko nuo jouset miten paljon kuoleentuneet? Ainakin takaiskarit näyttävät aika kiiltäviltä joten ne on taidettu jossain vaiheessa vaihtaa. Olikos se vielä niin että kun on erillisellä rungolla varustettu kulkine niin pienet reijät ja ruosteet ei korissa haittaa leiman saantia? Kylläpä kyseleminen on kivaa ja täältä tuntuu vastauksiakin satelevan varsin kiitettävää tahtia! Kiitos niistä! ![]()
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Iso uusi turbo + uusi kuuleri | Krisse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.03.2010 19:56 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 | |
Uusi foorumin lukija esittäytyy | TateZ | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 16.06.2006 14:57 |