Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2010, 12:44
Lehtilä Lehtilä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Askainen, Varsinais-Suomi
Viestit: 27
Perusasetus

Tosiaan 7/87 taisi tulla uudet päästönormit.
Kattiahan tuohoh ei ole laitettu eikä sitä käsittääkseni edes tarvita jos se sellaisenaan täyttää nuo -88 vuoden vaatimukset?

Hyvä tietää että tuolla pärjää maastossa ilman suuria rahallisia panostuksia alustoihin sekä renkaisiin ym. Koska ainakin alkuun koitan pitää tuon varsin pienen budjetin kulkupelinä.. Tulihan koko auto mulle aivan yllättäen ja puun takaa joten en ole ehtinyt paljoa mitään suunnitellakaan. Kunhan haaveilen ja kyselen tyhmiä

nuo alkuperäiset kumit ovat ainakin tosi hyvällä pinnalla ja karkealla kuviolla joten kaipa ne ihan riittävästi pitää nyt alkuun.

Onko jollain Turun seudulla edes yhtä ylimääräistä rengasta tuohon jotta saan vararenkaaksi? Tai edes kumia tuon oikean takarenkaan tilalle joka hieman mua huolettaa koska on vaahdolla paikattu joskus.. Postin tai matkahuollon kautta voi tulla äkkiä yllättävästi lisähintaa yhdelle renkaalle.

Vai saako jostain Säkylän varuskunnan liepeiltä ostaa noihin osia/renkaita? Joskus on kaiketi ainakin saanut?

Jonkinlaisia suhteita tuonne itänaapuriinkin vosi olla joten pitää sieltäkin kysellä varaosia.

Miten korkea maavara tuommoisessa pitäisi suunnilleen olla jotain kiinnekohdasta mitattuna? Että tiedän onko nuo jouset miten paljon kuoleentuneet? Ainakin takaiskarit näyttävät aika kiiltäviltä joten ne on taidettu jossain vaiheessa vaihtaa.

Olikos se vielä niin että kun on erillisellä rungolla varustettu kulkine niin pienet reijät ja ruosteet ei korissa haittaa leiman saantia?

Kylläpä kyseleminen on kivaa ja täältä tuntuu vastauksiakin satelevan varsin kiitettävää tahtia! Kiitos niistä!

__________________
UAZ 315126 -88
VW Golf mk2 1.8 20V Turbo
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2010, 22:20
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.793
Perusasetus

Korkeudetkin lötytyvät antamastani linkistä. Katsoitko edes?
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.04.2010, 23:01
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Tuota mun rotteloa on koroteltu koria nostamalla 70mm siinä kaikki ja suhteellisen tuoreet latit on alla ettei ole päässy nyykähtämään.

Napalukot menee ihan pulttaamalla ja sehän ei mitään muuta tee kun lukitsee sen etuakselin vetoasentoon vähän helpommin kun sillä perus jakarilla. Monesti saa kulutusta aika reippaasti pienemmälle kun jaksaa käydä kääntämässä noi napalukot vapaalle niin ei pyöri mitään turhaa mukana.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2010, 06:53
Lehtilä Lehtilä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Askainen, Varsinais-Suomi
Viestit: 27
Perusasetus

Make: Juu lukaisin työn ohessa kyseistä linkkiä mutta en äkkiseltään löytänyt sieltä muuta kuin venäjää Luulin että se englanniksi-juttu oli läppä
Nyt katselin paremmalla ajalla sitä linkkiä ja kyllä sieltä ihan englantiakin löytyi.. Sorry

Castrol: Mitä meinaat jakarilla ja vetoasennolla? Löytyykö tuosta vakionakin siis joku etutasauspyörästön lukko joka kytkeytyy jotenkin jakoavaimella?!
Voisiko joku selostaa koko napalukon sielun maailmaa mulle jotenkin kun ei pienintäkään käryä.

Sen verran tuosta omasta että säätelin eilen sytkän korvakuulolta kohdalleen ja kaasuun alkoi vastaamaan huomattavasti pirteämmin eikä enää yski ja pauku putkessa.. Kokeillaan tänään vielä kylmällä koneella miten toimii.
Seuraavaksi pitää säätää ne venttiilinvälykset ja sen jälkeen vielä hieroa sytytys kohdalleen.

Sitten siirtokilvet pariksi päiväksi ja päästöjä mittaamaan.
__________________
UAZ 315126 -88
VW Golf mk2 1.8 20V Turbo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2010, 07:10
Lehtilä Lehtilä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Askainen, Varsinais-Suomi
Viestit: 27
Perusasetus

Hep! Nyt selkisi tuo napalukkohommeli pikku googletuksella. Eli sehän kytkee vain etunavat irti voimansiirrosta ettei etuperä pyöri turhaan ja vie voimaa hukkaan.. Oppia ikä kaikki.
Saako tuosta siis tuon etunavan kupin irroittamalla kytkettyä ihan jakoavaimella sen navan irti ja kiinni?

Kaverilla oli Blazerissa joskus tuollaiset manuaaliset napalukot mutta en silloinkaan perehtynyt niiden sielunmaailmaan sen enempiä. Tuollaiset käsin kytkettävät lukothan ovat varsin näppärät siis Onko moiset tyyriitä Uaziin?

Voe voe kun on paljon opittavaa maasturipuolelta, vaikka autojen parissa olenkin touhuillut koko ikäni
__________________
UAZ 315126 -88
VW Golf mk2 1.8 20V Turbo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2010, 10:11
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Juu siellä kupin alla on sellanen sopivalle avaimelle menevä mutteri joka kierretään vaan auki/kiinni tarpeen mukaan. Muistaakseni perusvenäläiset napalukot maksaa 50-60 kipale joten ei maailmaa kaatavat kestää normi nelivetokurvailuun jos ei tartte ihan hc maastoa ajella
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2010, 10:20
Lehtilä Lehtilä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Askainen, Varsinais-Suomi
Viestit: 27
Perusasetus

Oho, no eipä ole kalliita. Saako semmosia ihan Suomesta vai pitääkö tilailla suoraan itärajan takaa?
Ei tuolla kuitenkaan koko ajan tule metsissä möyrittyä. Suurin osa ajosta tapahtuu kuitenkin tiellä ja kyllä semmosten napalukkojen hinta voi tulla säästyneen bensan muodossa takaisin yllättävänkin pian.

Perkeles kun ei malttais millään odottaa keskäkuun alkuun sitä leimalle vientiä kun katsastuskausi alkaa vasta 31.5 tuossa Mutta turha se on kahta kertaa katsastaa parin kuukauden sisään kun tuo katsastuksen hintakin on niin suolainen.. Samalla päästölapullahan se menis koska sehän on 3kk voimassa. Ettei siinä tulisi kuin se 40-50€ hinnaksi.. Mutta on siinä aina uusi jännittäminen sen leiman kanssa silti
No saa kattoa nyt.

No, saapi nyt nähdä kun ekan kerran otan tuohon siirtokilvet että miten aika on kullannut muistot UAZista. Voi olla yllättävänkin jäätävä ajokokemus pitkästä aikaa
__________________
UAZ 315126 -88
VW Golf mk2 1.8 20V Turbo
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.05.2010, 11:53
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vieras J


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehtilä Näytä viesti
Sen verran tuosta omasta että säätelin eilen sytkän korvakuulolta kohdalleen ja kaasuun alkoi vastaamaan huomattavasti pirteämmin eikä enää yski ja pauku putkessa.. Kokeillaan tänään vielä kylmällä koneella miten toimii.
Seuraavaksi pitää säätää ne venttiilinvälykset ja sen jälkeen vielä hieroa sytytys kohdalleen.
Pitkän seisonnan jälkeen, kannattaa muistaa myös polttoainepumpussa oleva käsipumppausvipu....
Säästää starttia ja akkua...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.05.2010, 08:29
Lehtilä Lehtilä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Askainen, Varsinais-Suomi
Viestit: 27
Perusasetus

Juu kyseinen vipu on kyllä tuttu kun remppasin bensalinjoja ja joutui pumppailemaan ihan riittävästi
__________________
UAZ 315126 -88
VW Golf mk2 1.8 20V Turbo
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.05.2010, 19:56
Lehtilä Lehtilä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Askainen, Varsinais-Suomi
Viestit: 27
Perusasetus

Noniin, venttiilit säädetty.

Ykköspytyissä välykset olivat vaatimattomasti luokkaa 1.00-1.20mm.
Kumma jos ei ole mennyt päästöistä läpi..

Muut välykset olivat noin 0.10-0.15mm liian isot.

Ihmeesti se käynnistyminen ja ylipäätään tyhjäkäynti alkoi sujumaan hieman sutjakammin.

Pitääkö sytytys säätää alipainesäätäjällä vai ilman? Säädin sen nyt ilman säätäjää niin että se lohkossa oleva piikki on jokseenkin niiden kahden merkin välissä. ALipainesäätäjän kun laittoi toimintaan niin ei se siitä kummemmin siirtynyt.

Seuraavaksi siirtolaput paikalleen ja päästöjä mittailemaan katsastusta varten..

AI niin, inssi soitteli ja sanoi ettei aio vaatia mitään rattilukkoakaan tähän. Hyvä niin
__________________
UAZ 315126 -88
VW Golf mk2 1.8 20V Turbo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Iso uusi turbo + uusi kuuleri Krisse O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.03.2010 19:56
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne make-lj O/M/V Renkaat ja vanteet 4 05.11.2008 16:36
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.06.2008 11:55
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser Tekniikka & Jutustelu 35 15.08.2007 18:45
Uusi foorumin lukija esittäytyy TateZ Tekniikka & Jutustelu 13 16.06.2006 14:57


Sivu luotu: 18:04 (GMT +2).