![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
minkä kokoista rengasta olit ajatellu alle, mulla vois olla tollaset jouten
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eihän mulla ole varaa vielä mitään renkaita ostella.. Katsotaan nyt jos sais tuon laitteen edes kilpiin ja mietitään sitten että aletaanko laittamaan siihen rahaa kiinni
![]() Ihan uteliaisuudesta, paljonko on keskihinta vähän isommalle rengas/vannepaketille jolla olis toivoa saada laite vielä leimasta läpi? Ensisijaisesti käytettyjen hinta kiinnostaa. Ei mitään monsterikumeja mutta edes hiukan isommat mitä nuo alkuperäiset neukkukiekot. Entä minkä kokoinen rengas tuohon Uazin alkuperäiselle vanteelle voidaan sopivuuden ja lain puitteissa vääntää?
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Täällä Tylylässä on onnistunut leimaus ihan orkkis virtalukolla,tosin kylläkin Uatseihin jotka 87 alkuvuoden papruilla.Ovat perkkeleet vaihtaneet puolenvuoden jälkeen meininkejä mm päästöjen kanssa.Älä vielä suotta korota,pärjäät hyvin koroteltujen rakkineitten kanssa ja jos olet ns vihreä niin opettaa paremmin ajamaan kun joudut oikeasti katsomaan miten ja mistä survot menemään.Uatsiin saat lukkoja mutta ovat lopettaneet tohon vanhanmalliseen tekemiset kun nekin jo ruvenneet tekemään tollasia ns länsimaisen näkösiä periä.Jos jouset on läsähtänyt niin naapurista sat kohtuudella uusia,tulee huokeammaks kun takominen yleensä.Sama jos iskareissa vikaa niin nekin naapurista pilkkahinnalla.Uatsilla voit hyvin nöyryyttää muita ns laitettuja pelejä kunhan alusta on kunnossa ja alla kunnon kuviolla renkaat.Aikaa myöten kunhan opit viemään sitä uatsia niin hanskalla korjaat tekniikan puutteet ja keveydellä verrattuna noihin isoihin maastureihin.Kokemuksesta tiedän jos hj menee 35 tuumasilla ja lukoilla niin Uatsilla pystyt samaan orkkis rupulikumilla,toki jossain eroja syntyy mutta tollee yleensä nyrkkisääntönä,se painoero on aika tärkee!!!
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tosiaan 7/87 taisi tulla uudet päästönormit.
Kattiahan tuohoh ei ole laitettu eikä sitä käsittääkseni edes tarvita jos se sellaisenaan täyttää nuo -88 vuoden vaatimukset? Hyvä tietää että tuolla pärjää maastossa ilman suuria rahallisia panostuksia alustoihin sekä renkaisiin ym. Koska ainakin alkuun koitan pitää tuon varsin pienen budjetin kulkupelinä.. Tulihan koko auto mulle aivan yllättäen ja puun takaa joten en ole ehtinyt paljoa mitään suunnitellakaan. Kunhan haaveilen ja kyselen tyhmiä ![]() nuo alkuperäiset kumit ovat ainakin tosi hyvällä pinnalla ja karkealla kuviolla joten kaipa ne ihan riittävästi pitää nyt alkuun. Onko jollain Turun seudulla edes yhtä ylimääräistä rengasta tuohon jotta saan vararenkaaksi? Tai edes kumia tuon oikean takarenkaan tilalle joka hieman mua huolettaa koska on vaahdolla paikattu joskus.. Postin tai matkahuollon kautta voi tulla äkkiä yllättävästi lisähintaa yhdelle renkaalle. Vai saako jostain Säkylän varuskunnan liepeiltä ostaa noihin osia/renkaita? Joskus on kaiketi ainakin saanut? Jonkinlaisia suhteita tuonne itänaapuriinkin vosi olla joten pitää sieltäkin kysellä varaosia. Miten korkea maavara tuommoisessa pitäisi suunnilleen olla jotain kiinnekohdasta mitattuna? Että tiedän onko nuo jouset miten paljon kuoleentuneet? Ainakin takaiskarit näyttävät aika kiiltäviltä joten ne on taidettu jossain vaiheessa vaihtaa. Olikos se vielä niin että kun on erillisellä rungolla varustettu kulkine niin pienet reijät ja ruosteet ei korissa haittaa leiman saantia? Kylläpä kyseleminen on kivaa ja täältä tuntuu vastauksiakin satelevan varsin kiitettävää tahtia! Kiitos niistä!
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Korkeudetkin lötytyvät antamastani linkistä. Katsoitko edes?
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuota mun rotteloa on koroteltu koria nostamalla 70mm siinä kaikki ja suhteellisen tuoreet latit on alla ettei ole päässy nyykähtämään.
Napalukot menee ihan pulttaamalla ja sehän ei mitään muuta tee kun lukitsee sen etuakselin vetoasentoon vähän helpommin kun sillä perus jakarilla. Monesti saa kulutusta aika reippaasti pienemmälle kun jaksaa käydä kääntämässä noi napalukot vapaalle niin ei pyöri mitään turhaa mukana.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Make: Juu lukaisin työn ohessa kyseistä linkkiä mutta en äkkiseltään löytänyt sieltä muuta kuin venäjää
Luulin että se englanniksi-juttu oli läppä ![]() Nyt katselin paremmalla ajalla sitä linkkiä ja kyllä sieltä ihan englantiakin löytyi.. Sorry ![]() Castrol: Mitä meinaat jakarilla ja vetoasennolla? Löytyykö tuosta vakionakin siis joku etutasauspyörästön lukko joka kytkeytyy jotenkin jakoavaimella?! Voisiko joku selostaa koko napalukon sielun maailmaa mulle jotenkin kun ei pienintäkään käryä. Sen verran tuosta omasta että säätelin eilen sytkän korvakuulolta kohdalleen ja kaasuun alkoi vastaamaan huomattavasti pirteämmin eikä enää yski ja pauku putkessa.. Kokeillaan tänään vielä kylmällä koneella miten toimii. Seuraavaksi pitää säätää ne venttiilinvälykset ja sen jälkeen vielä hieroa sytytys kohdalleen. Sitten siirtokilvet pariksi päiväksi ja päästöjä mittaamaan.
__________________
UAZ 315126 -88 VW Golf mk2 1.8 20V Turbo |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Iso uusi turbo + uusi kuuleri | Krisse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.03.2010 19:56 |
| Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
| m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
| Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 | |
| Uusi foorumin lukija esittäytyy | TateZ | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 16.06.2006 14:57 |