![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikset laita tehostettua simpukkaa? Miulla meinas nakit katketa kiveen ajaessa, ratti lähti makarooneista secondissa. Vaimennin auttaa mut lisää jäykkyyttä entisestään. Miulla saattaas olla rangen orkkis vaimennin jossain jemmassa...
Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 24.04.2010 18:49 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ohjausiskari varmasti helpottaa mutta ei täysin poista ongelmaa. Tila iskarille on myös kortilla tuossa kikottimessa. Lierolle kommentti että täytyy tarkastaa se kardaanin toiminta. Kiitti vinkistä! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Välitystä pukkaa
Nyt pitkä odotus on ohi eli välitykset on kontissa. Oulaisten kisassa on tarkoitus noita rattaita koeponnistaa. Pitäs vaan saada loota nippuun, harmi kun työt sotkee vapaa-aikaa. Onhan tässä kylläkin 2 päivää aikaa rakennella kaikenlaista muutakin varustusta.
Hellettä luvataan viikonlopuksi toivottavasti tuo konepellin uudelleenviritys auttaa jäähdytykseen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() hitsilukko on aika perseestä.
Nyt on Paratiisioffi ajettu ja tulos jäi laihaksi, 10 eli viimeinen sija orggisluokassa. Olisi pitänyt ilmoittautua Stanuluokkaan kun siellä noilla pisteillä olisi päässy sijalle 9... Kyllä se orggis on edelleenkin se kovin luokka tässä suunnistuscupissa. Ainakin kärjen suhteen...
Se hitsilukko taka-akselilla on nyt minun osalta todettu kokolailla kelvottomaksi keksinnöksi koska tottakai se katkaisi vetoakselin alle 2 tuntia lähdöstä. Tai vissiin akseli on kypsynyt talven ja kevään aikana ja nyt petti lopunpeliä "helpossa" paikassa. Eikä se auto käänny kunnolla kun toinen rengas kokoajan jarruttaa... Vai olisikohan liian pitävät renkaat alla? Olisikohan pitänyt sittenkin lähteä saharaluistimilla liikkeelle... Ajeltiin sitten 25km huoltoon ja se vetarin jämä tietysti reissun aukana särki myös tasauspyörästön. No siinä sitten tuhrautui yli 6h kisa-aikaa kun piti varaosat metsästää paikallisilta. Elippäs iso kiitos Mylpylle konsultaatiosta ja anonyymille toimitsijalle kenen varaosaniva toimi elimen luovuttajana. Loppukisa ajeltiin sillai ei niin tosissaan ilman mitään teknisiä murheita auton suhteen. Suunnistusläppärin usb liitin päätti pätkiä satelliittiyhteyttä poikki mutta liittimen rassaaminen teräsharjalla! auttoi asiaan. Uudet välitykset olisi pitäny hankkia jo aikaa sitten, sen verran muutti auto makuaan elippäs se ainainen kytkimellä liirittely jäi murto-osaan aikaisemmasta. Eikä kytkin luovuttanut kertaakaan tässä kisassa! Outokummun seppä kuulemma tekee niitä rattaita kyllä lisää jonkinlaisella (lyhyemmällä) toimitusajalla... Tällä reissulla oli myös lainassa preheatin 9500 vinssi kun oma on pikkuisen huonolla hapella. Hyvin toimi ja on jopa kohtuu nopea. Siitä iso kiitos Junttijuulle. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran kehitys on kehittynyt että Ilomantsissa käydyn safarin jäljiltä oli panhardtanko ja toinen alempi pitkittäistuki vaihteeksi poikki ja kattoteline irti lopullisesti.
Ne kun sai kuntoon niin 8h Pikkuhimalajassa Ristiinassa taas meni pitkittäistuki poikki ja panhardi solmuun. No onneksi venäjällä tekeevät niitä lisää... Toinen kiusa oli semmoinen puun karahka mikä päätti hyökätä etumaskin läpi syyläriin ja puhkaista sen. Sillekkin ongelmalle pitää tehdä jotain, jonkinlainen verkko tukevammasta malmista suojaamaan tuotakin kohtaa ei varmaan olisi pahitteeksi. Pitää tässä aktivoitua ja laittaa tuo uudemman nivan syyläri paikoilleen tossa samalla kerralla. Uusin lelu mikä piti saada oli ComeUp 9.5 vinssi keulille. Nyt kun on opetellut näillä kiinan pelaamaan niin ei se Offroadtarvikkeen suuri päällikkö valehdellut sanoessaan että se olisi kuin mersulla ajelisi, toiminta ja nopeus olivat sen verran eri planeetalta. Alkuperäinen takapenkki saa myös häädön tuolta kyydistä ja tilalle tulee yksi penkki apukuskin puolelle ja tilaa varustelaatikolle. Myös sponsorituotteena tullut takalasin tummennuskalvo saa lähtötuomion, haittaa se sen verran näkyväisyyttä. Himalajasta tullessa käytettiin Niva puntarissa eli kisakunnossa ilman kuskeja ja takapenkkiä, tankki täynnä, suohutut panssareitten päällä auto painaa 1440kg. Eli on sitä jostain kiertynyt pikkuisen ylimääräistä malmia lisää. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juhannusaatto on just sopivaa aikaa ottaa kunnon putki...
Tuohon... Tommoisia... Tuon kautta... Mitäköhän tuostakin tulee...? ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Karjalan kanssa sotkettuna arvelisin että tuloo monta metriä mutkasii putkia : )
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuvan muokkausta | Tomppa82 | Chit-Chat | 38 | 06.09.2012 20:33 |
Nivan rakentelua | La tuskaa | Maasturiprojektit | 13 | 30.08.2008 21:29 |
Nivan renkaita | jiihaa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.05.2006 19:22 |
O: Nivan takaluukku | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.01.2006 16:51 |
Profiilin muokkausta yms. | jusssi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.10.2005 19:38 |