Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2010, 00:25
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teg Näytä viesti
Moottori on minulle vielä hiukan vieras, joten en tarkkaan tunne pumpun toimintaa jne. Käsittääkseni imusarjasta ja jostain muualta lähtee pumpun kalvolle letkut. Mitä suurempi paine (tai mitä pienempi alipaine) kalvolla on, sitä suurempi syöttö? No jos alunperin pumppu on suunniteltu max 1 bar absoluuttista painetta, niin onko kalvon toisella puolella kenties jokin jousi jossa on varaa vielä ylipaineelle mentäessäkin?
Miksi muuten kalvolle menee 2 letkua?
Minkä merkkinen/mallinen pumppu? Toi morkoolihan on sitä varten ettei pumppu anna täysiä syöttöjä alkuun vaan nostaa syöttöä ahtopaineen nousun mukaan. Tämä tomii myös savutuksen estona. Siitä kellon päältä olevasta ruuvista saat alasyöttöä lisää ja pumpun kannen takaa syöttöä ja kierroksia... tai näin ainakin useammissa bosch pumpuissa. Ohessa kuva mersun morkooli pumpusta jos olis yhtään apua...
Click image for larger version

Name:	mersun pumppu.jpg
Views:	2185
Size:	69,4 Kt
ID:	12110

__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2010, 12:51
teg teg ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.04.10
Sijainti: vaasa
Viestit: 30
Perusasetus

Pumppuhan on Toyotan b moottorin alkuperäinen (imukone).

Miten tuossa mersun pumpussa toimii tuo savutuksen esto? Miten se hidastaa syötön nostoa?

Entä jos veisi kalvon taakse turbon tekemän paineen suoraan ja pienellä kuristuksella toiselle puolelle läpän jälkeen paineen?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2010, 19:50
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teg Näytä viesti
Pumppuhan on Toyotan b moottorin alkuperäinen (imukone).

Miten tuossa mersun pumpussa toimii tuo savutuksen esto? Miten se hidastaa syötön nostoa?

Entä jos veisi kalvon taakse turbon tekemän paineen suoraan ja pienellä kuristuksella toiselle puolelle läpän jälkeen paineen?
Sielä on kellossa kalvo joka liikkuu ahdon noustessa ja samalla antaa mekaanisesti enemmän poltto ainetta. Morkoolin päällä olevasta ruuvista säädetään sitä alasyöttöä, mikä on ennen ahtopaineen nousua.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota H moottorin manuaali tepa78 Tekniikka & Jutustelu 4 04.11.2012 14:27
M: toyota 2L moottorin männät azizp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 06.08.2009 16:24
O: Toyota RJ-70/22R moottorin kansi tvn O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2007 21:37
m:moottorin alakerta toyota 2.4d 2L2 toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.11.2007 00:03
M: Toyota LC 5-syl moottorin ruiskutuspumppu A-P O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.08.2006 10:54


Sivu luotu: 15:25 (GMT +2).