Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2010, 22:07
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Taitaa olla vaan "normi päivä" Aeroflotille...?
Putoo ne ilman tuhkaakin

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2010, 09:05
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Millainen lämpötila turbiinissa on niissä osissa, joihin kivituhka palaa kiinni? Missä kohtaa nämä rupelin osaat sijaitsee?

Näin: http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article395889.ece

Viimeksi muokannut farmari : 18.04.2010 09:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2010, 09:21
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Kaveri oli viimeisiä joka pääsi lähtemään Frankfurtista Suomeen ja soitteli ennen, että meenkö istuttamaan hänen varhaisperunansa jos kuitenkin jää Saksaan tai jos tulee muutaman päivän viive kotiutumiseen.

Pääsi sitte kotia ja sanos et hän kyl kirjottaa päivämäärän johonki ylös että meinas jäädä perunat istuttamatta tulivuorenpurkauksen takia Suomessa jokseeni harvinaista
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2010, 10:13
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Millainen lämpötila turbiinissa on niissä osissa, joihin kivituhka palaa kiinni? Missä kohtaa nämä rupelin osaat sijaitsee?

Näin: http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article395889.ece
Ei ole suihkumoottoreissa minkäänlaisia ilmansuodattimia. Kuumat osat ovat moottorin takaosassa pääpiirteittäin.
Matkustamoon moottorista otettu ilma suodatetaan ilmastointilaitteen yhteydessä, mutta ei sekään taida loputtomiin kestää tukkeutumatta jos tomussa ajellaan.

Mäntälusuissa on joko paperi-,tai vaahtomuovisuodatin. Myös täysin suodattamatonta ilmaa saa tarvittaessa, lähinnä jäätymisen(kaasutin) aiheuttamien ongelmien vuoksi tai sitten jostain muusta syystä tukkeutuneen ilmansuodattimen(ruiskuvehkeet) ohittamiseksi.
Noista tähtimoottorien suodattimista ei ole tietoa, ainakin jotain esisuodattimia on käytetty.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 18.04.2010 13:10
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2010, 10:47
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.194
Perusasetus

Tossa iltasanomien jutussa on kuvia hornetin moottorista joka lentänyt tuhkapilvessä.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=2096042
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.04.2010, 23:37
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

täällä sitä ollaan Wienissä jumissa eikä kotiinpääsystä hajuakaan. Eurolinesin bussit Tallinnaan on buukattu täyteen ensiviikon tiistaihin asti ja autovuokraamot sold out yllättäen. Ensimmäinen Finskin vapaa lento perjantaina, edellyttäen että kentät aukee siihen mennessä. No eipä hätää kun parikymmentä astetta lämmintä päivällä, aurinko paistaa ja biergartenit on auki, voisi sitä paskemmissakin olosuhteissa työviikon aloittaa =P

Nyyminä Kruuse, aus Österreich
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2010, 12:51
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Erikoista tässä lentokiellossa on se että ilmailuviranomainen on sulkenut kentät vaikkei lentokielto koske ns. visualista lentämistä eli matalammalla ja "näköyhteydellä"...

Ihmettelen myös miksi ei voisi lentää hiukan matalammalla koska käsittääkseni tuhka on jossakin kymmenen kilometrin korkeudella. Matalemmalla lentäminen ei tosin ole yhtä taloudellista mutta eipä se tämäkään tilanne ole...

Sen lisäksi "tuhka pilven" sijainti perustuu aika pitkälti tietokone laskelmiin ja varsinaisia mittauksia ei ole kovin laajalti tehty...

... kuhan nyt vaan avauduin.... kun tuntu siltä.... tsemppiä jumissa oleville....
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä,
etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2010, 15:27
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Muutamia tunteja ennenkun tää härdelli käynnistyi, satuin katosmaan Aircrash Investigations (sarja tunnetaan myös nimellä Mayday) jakson (S04E02, Falling from the sky) jossa ne lensvät tollasen tuhkahärdellin läpi. Tokihan noissa tollasissa ohjelmissa dramatisoidaan minkä keretään, mutta oli siinä myös oikeaa kuvamateriaalia moottoreista laskeutumisen jälkeen ja oli siellä kyllä sellaset saisset turpiinin ropeleissa et ihme ettei menneet vallan säpäleiksi.

Tossahan kaikki neljä moottoria sammuivat hyvin lyhyellä aikavälillä ja siitä alkoi sitten hallittu leijuminen alaspäin, mutta kun ne koneet olivat kunnolla jäähtyneet ja suurimmat saisset karisivat pois niin ne lähtivät taas tulille ja homma saatiin sujuvasti päätökseen.

Wikipedia osaa kertoa lisää tapahtumasta jos Englanti taipuu.

Ja loppukevennyksenä heitettäköön että saattaa mun pariviikkoinen poikamiesaika vähän venähtää, rouvakokelaan pitäs reissta TO-PE Intiasta Pariisin kautta Suomeen mutta saas nähhä..
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.04.2010, 23:02
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eetza Näytä viesti
Erikoista tässä lentokiellossa on se että ilmailuviranomainen on sulkenut kentät vaikkei lentokielto koske ns. visualista lentämistä eli matalammalla ja "näköyhteydellä"...

Ihmettelen myös miksi ei voisi lentää hiukan matalammalla koska käsittääkseni tuhka on jossakin kymmenen kilometrin korkeudella. Matalemmalla lentäminen ei tosin ole yhtä taloudellista mutta eipä se tämäkään tilanne ole...

Sen lisäksi "tuhka pilven" sijainti perustuu aika pitkälti tietokone laskelmiin ja varsinaisia mittauksia ei ole kovin laajalti tehty...

... kuhan nyt vaan avauduin.... kun tuntu siltä.... tsemppiä jumissa oleville....
Ei näistä kielloista pysy perässä. Perjantaina vielä sai lentää näkölentosäännöillä mutta lauantaina kiellettiin kaikki moottorilentäminen, nytkö sitten saa taas?

Mitä mittauksiin tulee niin onkohan sellasia mittareitakaan millä tuhkaa järkevästi mittailis kilometrien korkeudella..? Jossain oli mainittu tuhkaa olevan jotain mikrogramma kuutiometrissä, ilmeisesti ongelma on tiheämmät pilvet joita on varmasti vaikea paikallistaa ja vielä vaikeampi jumbojetillä väistellä. Moottorit voi sammua ja pitää liidellä ensin kilometritolkulla alaspäin että ilma on tarpeeksi paksua moottorien käynnistämiseksi.

Kai se olis mahdollista muuttaa melumääräyksiä ja sitten tuhlata polttoainetta lentämällä matalalla, olis se parempi kuin nykyinen koko maailmaa (taloutta) ahdistava tilanne.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Yellowstonen Super tulivuori Käyttäjä Chit-Chat 48 20.01.2010 07:56


Sivu luotu: 13:53 (GMT +2).