Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2010, 07:31
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Ei todellakaan ole valmis. Meinasin ensin laittaa korotuksen paineilmalla, mutta eräs hydrauliikka mies perusteli nesteen puolesta sen verran, että en sitten siihen lähtenyt. Hän sitten lähetti peruspaketin ja nyt olen itse täydennellyt tarpeita ja suunnitellut uudestaan tätä. Pikkuhiljaa ymmärtää itekki, että mihin tällä voi pystyä. Tarkoitus olis tehdä melkein plug and play tyylinen systeemi tästä, jossa vaan mitoitukset tarkistettas autokohtaisesti ja ajajan mieltymysten mukaan. Sen verran on tuota muuttujaa, että samat palikat ei käy kaikkiin autoihin.

Pelkästään offiin järjestelmä on kohtuu helppo tehdä ja toisaalta pelkästään onroadiinkin kohtuu helppo, tosin palikkaa tulee enemmän kuin offiin. Itse pyrin nyt yhdistään molemmat ja siihen tuntuu tulevan tuota palikkaa. Tavoitteet siis näin:

1. On Road
- Lasketaan autoa 50 mm, poistamalla takaa lehtiä, siten että ainakin norra jääpi, ehkä yks apulehtikin. Edessä löysätään vastaavasti vääntösauvoja.
- Hydrauliikalla jäykistetään jousitus ala-asennossa, jäykkyydeltään yhtäkovaksi/ tarvittaessa kovemmaksi kuin vakiojouset ovat.
- Taka- ja etuakselin itsenäinen korkeuden säätö. Esim. jos lavalla kuormaa, niin nostetaan perää niin että auto vaaterissa, samalla kasvaa jäykkyys, eli ei niiaile tyhjää enempää heitoissa.
- Säädettävä paluu vaimennus joka sylinteriin (pyörään).
- Hydraulinen kallituksen vaimentaja (ainakin yhdelle akselille).

2. Off Road
- Nostetaan autoa hydrauliikalla 50 mm(100mm ala-asennosta).
- Yläasennossa jousitus veltostetaan hydraulisesti.
- Etu- ja takaakselin itsenäinen korkeuden säätö on käytössä jos lavalla on paljon kuormaa, tällöin seuraava ominaisuus ei ole käytössä.
- Jos lavalla on kuormaa vain vähän tai ei ollenkaan, voidaan samanpuolen etu- ja takarengas kytkeä toimimaan parina. Kun etupyörä ajetaan esim. kannon nokkaan, eli maksimaaliseen sisäänjoustoon niin painetaan saman aikaisesti samanpuolen takarengasta samalla voimalla alaspäin. Tästä johtuen ulosjouston vaiheissa on pyörään kohdistuva voima suurempi kuin ilman lisäpainetta ja vastaavasti kannon nokassa olevan pyörän paine on pienempi, kuin vakiopaineella. Käänteisesti tämä tapahtuu auton toisella puolella järjestelmän ollessa päällä.
- Järjestelmässä painemittarit josta nähdään etu- ja taka-akselin paineet, joilloin voidaan arvioida painerosta, onko ylläoleva peri kytkentä mahdollinen, eli onko kuormaa liikaa, vai ei.
- Voidaan eliminoida hydraulinen kallistuksen vaimentaja pois käytöstä. Vilttoa rinnettä ajettaessa, voidaan kallistuksen vaimentajaa käyttää myös ylä-asennossa, koska muutoin järjestelmä lisää kallistumaa vakiojousiin verrattuna.

Muuta
- Kaikkia näitä toimintoja ohjataan kojetaulusta omilla katkaisijoilla ja jossa samassa sijaitsee myös painemittarit. Itselleni tulee katkaisija hässäkkä (ON/OFF-tyylinen). Myöhemmin voidaan toimintoihin tehdä logiikoita, joihin voi ohjelmoida toiminnot, eli esim. ONROAD ja OFFROAD ja lisäksi muutama mahdollisuus joiden ominaisuuksien hetkelliseen poiskytkemiseen.
- Kaikki alustan jäykkyydet toimivat kaikissa korkeuksissa. Kerroin ylläolevassa vain käyttöesimerkit. Voidaan siis ajaa esim. kokoajan vakiokorkeudessa (orkkisjousien korkeus) ja säätää vain jäykkyyksiä hydrauliikalla).
- Orkkis jousia ei ole pakko keventää, mutta se antaa enemmän pelivaraa hydrauliikan sovelluksille.
- Vakio mekaaninen kallistuksen vaimentaja voidaan poistaa mutta ei ole välttämätöntä.
- Kehittelyssä vielä muutama hieno säätö.

Parjantaina tullee taas osaa ja viikonloppuna ehkä kasaillaan taas, riippuu vähän sähkökaavion valmistumisestakin. Koneikko jötköttää nyt ruosteisissa (maalaamatta) kiinnikkeissä vapaavirtaus ilmansuodattimen alla.

__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2010, 08:37
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti

- Nostetaan autoa hydrauliikalla 50 mm(100mm ala-asennosta).
- Yläasennossa jousitus veltostetaan hydraulisesti.
Mielenkiintoista.
Onko järjestelmässä kaksi erillistä hydraulisylnteriä/pyörä tai miten tuo on mahdollista toteuttaa yhdellä sylinterillä?
Minun logiikan mukaan jos nostetaan hydraulisylinterillä,niin eikös se laskeudu takaisin jos jousitus "veltostetaan"?

Silloin se voisi toimia jos erillinen hydrauliikka siirtäisi jousen kiinnityspistettä (vrt proto luokan trial autot,esim Kuksa) ja toinen hydraulisylinteri toimisi iskunvaimentimena?Mutta toisaalta eikös silloin voisi käyttää normaali iskunvaimentimia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2010, 12:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Onko järjestelmässä kaksi erillistä hydraulisylnteriä/pyörä tai miten tuo on mahdollista toteuttaa yhdellä sylinterillä?
Tuolla aikaisemmin oli kerrottu että kahdella paineakulla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2010, 14:39
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Tuolla aikaisemmin oli kerrottu että kahdella paineakulla.
Piirtäkää nyt joku tuosta kaaviokuva,kun tyhmä (minä) ei ymmärrä toimintaperiaatetta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2011, 18:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

TAUKKI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Tuolla aikaisemmin oli kerrottu että kahdella paineakulla.
on/off roudille ne akut oli, toinen toiseen ja toinen toiseen.
nyt ollaan ulkona maavara max + löysällä = mahdoton yhdellä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2011, 21:05
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Onkos tämä mitenkään edennyt?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2011, 16:52
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 665
Perusasetus

Mitenkäs tällä??
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2011, 23:39
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Kiirettä pitelee Sutsulla ja Projekti odottelee seuraavaa kevättä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.04.2010, 14:51
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Joo elikkä kaks paineakkua kuten 4x4 76 jo valaisikin.

Suurella esipaineella olevat maantie käyttöön ja pienemmällä esipaineella olevat maastoon. Myös paineakun tilavuudella voi pelata. Siinä olet oikeassa että pidättely paine on sama esim. yläasennossa oli käytössä kumpi akusto vain. Jos paine laskee, niin autokin laskee. Paine vaan pääsee purkautuun pienemmällä vastuksella pehmeällä akulla ja sitä jähnätään vastaan enemmän kovilla akuilla. Myös virtaukset sylinterien kesken on sallittu maastoajossa jolloin paine pääsee "karkuun" osittain. Näistä tulee herkkyys yläasentoon ja jäykkyys ala-asentoon.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Mielenkiintoista.
Onko järjestelmässä kaksi erillistä hydraulisylnteriä/pyörä tai miten tuo on mahdollista toteuttaa yhdellä sylinterillä?
Minun logiikan mukaan jos nostetaan hydraulisylinterillä,niin eikös se laskeudu takaisin jos jousitus "veltostetaan"?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2010, 17:24
k.j:n Avatar
k.j k.j ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.10.05
Sijainti: Turusta +300 km
Viestit: 1.076
Perusasetus

Onko tämä laitettu kiinni ja jos on ,niin missä viipyy kuvat? , katos kun kuvat on kivoja.
Sitten kiinnostaisi tietää miten laitteisto käyttäytyy jäykkien jousien kanssa? pitääkö vaihtaa jotkin vieteriltä näyttävät alle.
Citroën järjestelmän tunnen , vai onko nämä vain korkeus säädettävä iskunvaimennin ( kolme asentoo? )
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.04.2010, 06:59
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja k.j Näytä viesti
Onko tämä laitettu kiinni ja jos on ,niin missä viipyy kuvat? , katos kun kuvat on kivoja.
Sitten kiinnostaisi tietää miten laitteisto käyttäytyy jäykkien jousien kanssa? pitääkö vaihtaa jotkin vieteriltä näyttävät alle.
Citroën järjestelmän tunnen , vai onko nämä vain korkeus säädettävä iskunvaimennin ( kolme asentoo? )
Ei ole paikallaan kuin koneikko nyt. Tänään käyn hakeen lisää osia ja viikonloppuna voi edetä taas. Minulta puuttuu tällä hetkellä kokonaan sähköt ja olen tyhmä niiden kanssa. Kytkentäkaavio piti kaverin tehdä, mutta sitä ei vaan tule, on sanotti hyvästi ja pahasti.. Järjestelmän voisin muuten kasata, mutta kun ei ole sähköjä, niin sitten olisi auto ilman iskareita (ennenkuin saa sähköt) ja on kuitenkin tämän perheen käyttiskin tämä.

Jäykkien jousien (vakiokorkuisten) kanssa käyttäytyy muutoin samoin kuin mitä olen maininnut, mutta alaspäin ei pääse vakio korosta. Yläasennossa ei ole niin rento kuin on löysennetyin jousin. Kaikki ominaisuudet on käytössä silti, mutta käytännössä jää pieni ero jäykkyyksiin jne. Mullakin on tarkoitus kasata ensin hydrauliikka pelaamaan ja sitten vasta laskea autoa löysäämällä jousia.

Toki, vielä että jos son jäykkäakselinen, niin korottaahan voi vaikka 20 senttiä periaatteessa ja silloin on jo vakiojousien voima loppunut, eli toimii yläasennossa erittäin herkästi. Toki sylinterit tulee olla silloin paljon pitemmät, mutta niiden mittahan ei ole ongelma.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.04.2010, 21:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Joo elikkä kaks paineakkua kuten 4x4 76 jo valaisikin.

Suurella esipaineella olevat maantie käyttöön ja pienemmällä esipaineella olevat maastoon. Myös paineakun tilavuudella voi pelata. Siinä olet oikeassa että pidättely paine on sama esim. yläasennossa oli käytössä kumpi akusto vain. Jos paine laskee, niin autokin laskee. Paine vaan pääsee purkautuun pienemmällä vastuksella pehmeällä akulla ja sitä jähnätään vastaan enemmän kovilla akuilla. Myös virtaukset sylinterien kesken on sallittu maastoajossa jolloin paine pääsee "karkuun" osittain. Näistä tulee herkkyys yläasentoon ja jäykkyys ala-asentoon.
Moro!

Mielenkiintoiselta näyttää tuo sinun systeemi.

Ajatuksia:

Jos meinaat saada jousitusta pehmeämmäksi maastossa niin tee se siten että maastossa on molemmat paineakut rinnan sen korotuksen kera koska silloin siellä on sitä kaasutilavuutta ,ja painetta riittää vielä ääri joustoillakin,ja maantie ajossa vain yksi,ja jos ne on eri täytöllä,niin siitä saadaan vielä esim. taakse parikin,eri jäykkyyttä.

Toinen juttu olisi että nuo kaksitoimi sylinterit laitettaisiin toimimaan ykstoimisina siten että männän molemmat puolet olisivat samaa piiriä,ja että niiden väliin laitettaisiin se vaimennus eli kuristus venttiili.
Silloin saataisiin sekä sisä että ulos joustoon vaimennus,ja nekin saataisiin vastaventtiileillä tms. halutunlaisiksi.
Näin toimien tosin männänvarren paksuus olisi se joka määrää tarvittavan paineen.

Ja tuota... kannattaa valmistautua siihen että eka versio ei ole kovin pitkäikäinen jos nuo on tavallisia sylintereitä tavan tiivisteineen,mutta saatan olla väärässäkin.

Itse olen suunnitellut hieman samankaltaista systeemiä mersun hydrauli/kierrejousi systeemistä.(olisi käsivarastossa) tai jostain sopivista iskareista.

Joka tapauksessa mielenkiintoinen systeemi josta mielelläni kuulen ja näen kuvia lisää.

Äläkä vaan lannistu vastoinkäymisistä,sillä äkikseltään niitäkin saattaa olla luvassa .
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.04.2010, 07:10
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Joo kummatkin, sekä löysät että jäykät akut on käytössä maastossa ja löysä suljetaan tienpäällä, juuri kuten ajattelitkin. Maantieajoon tulee kaksi akkua seuraavasta syystä:

- Vasen/oikea sylinteri välinen virtaus ei saa olla mahdollinen koska se pyrkisi kallistaan autoa lisää ja tämä on huono ominaisuus maantie ajossa.
- Keskelle tulee siis lukko joka estää yllä olevan maantie ajossa ja siksi maantie akku tulee olla sylinterikohtainen.

Maastoajossa välilukko on auki ja vasen/oikea saa pelata samassa piirissä yhteen, siihen riittää yksi akku. Kun välilukko avataan poistuu samalla hydraulisen kallistuksen vaimentajan ominaisuus.

Sylinterit ja männän puolet ovat samaa piiriä, toki ristissä. Eli kuten kuvailit nosteen säätää paine-ero. Tästä tulee juuri hydraulinen kallistuksen vaimennin, joka on siis eliminoitavissa tarpeen mukaan pois/päällä. Männän varren mitoitus on juuri siksi tärkeää ja veikkaan että itselläni se ei ole ihan optimaalinen, mutta tämä on tätä testausta.

Jep, ei lannistuta, sillä helppo elämä alkoi neljästoista maaliskuuta.

Edittiä: kirotusvireitä..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Moro!

Mielenkiintoiselta näyttää tuo sinun systeemi.

Ajatuksia:

Jos meinaat saada jousitusta pehmeämmäksi maastossa niin tee se siten että maastossa on molemmat paineakut rinnan sen korotuksen kera koska silloin siellä on sitä kaasutilavuutta ,ja painetta riittää vielä ääri joustoillakin,ja maantie ajossa vain yksi,ja jos ne on eri täytöllä,niin siitä saadaan vielä esim. taakse parikin,eri jäykkyyttä.

Toinen juttu olisi että nuo kaksitoimi sylinterit laitettaisiin toimimaan ykstoimisina siten että männän molemmat puolet olisivat samaa piiriä,ja että niiden väliin laitettaisiin se vaimennus eli kuristus venttiili.
Silloin saataisiin sekä sisä että ulos joustoon vaimennus,ja nekin saataisiin vastaventtiileillä tms. halutunlaisiksi.
Näin toimien tosin männänvarren paksuus olisi se joka määrää tarvittavan paineen.

Ja tuota... kannattaa valmistautua siihen että eka versio ei ole kovin pitkäikäinen jos nuo on tavallisia sylintereitä tavan tiivisteineen,mutta saatan olla väärässäkin.

Itse olen suunnitellut hieman samankaltaista systeemiä mersun hydrauli/kierrejousi systeemistä.(olisi käsivarastossa) tai jostain sopivista iskareista.

Joka tapauksessa mielenkiintoinen systeemi josta mielelläni kuulen ja näen kuvia lisää.

Äläkä vaan lannistu vastoinkäymisistä,sillä äkikseltään niitäkin saattaa olla luvassa .
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!

Viimeksi muokannut Sutsu : 16.04.2010 07:13
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.04.2010, 07:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Tässäpä kaaviokuva. Hydraulikoneikko tullee eri paikasta sisään, mutta toimii samalla tavalla. Tässä kaaviossa nyt mukana varren puolet. Eka versio kytketään vielä ilman niitä ja silloin esitäytöt akuissa pienemmät. Oikeastaan esitäytöt ovat jo akuissa, niin kokeilen ensin niillä ja nostetaan täyttöä kun siirretään tämän kaavion mukaiseen kytkentään.

__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!

Viimeksi muokannut Sutsu : 16.04.2010 07:29
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.04.2010, 14:53
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Etusysteemit paikallaan. Sopii hienosti, kun renkaat suorassa, mutta ei kestä kääntää.. Ajatus tuli, että kulmanipalla lähtö ja jako tuossa ylätukivarren päällä kahteen letkuun, niin oispa täyrellinen.. Kolmos kuvasta näkyy, että vänkää ABSin anturin kanssa, eli ei näin.










Takana letkut ja liittimet mahtuu olemaan joka jouston vaiheessa, muttaa ei haittaisi jos olis vähän taivutettu toista letkun päätä, nyt suorat lähdöt.






Siellä on takapallo paikallaan, propattu kauniisti lavan pohjaan itseporaavilla ja banjerilla. Samaan paikkaan sopii vaikka kaikki kolme akkua, nyt alotellaan yhdellä.



Ja siellä etupallo. Oikealla on kyllä hyviä paikkoja pallon piilotukseen, mutta vasen näyttää ahtaalta. Keulakin lähtee ensin tällä yhdellä pallolla testiin. Jos joku osais sähköt kytkeä, niin pääsis kokeileen.




Äkkiseltään näytti että auto lysähti jo jonkun sentin kasaan, kun kaasuiskarit vaihtui sylintereihin. Ei siis tarvi paljoo auttaa alaspäin menossa, niin ollaan tavoitteessa.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.04.2010, 20:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
...poistamalla takaa lehtiä, siten että ainakin norra jääpi, ehkä yks apulehtikin. Edessä löysätään vastaavasti vääntösauvoja.

- Vakio mekaaninen kallistuksen vaimentaja voidaan poistaa mutta ei ole välttämätöntä.
Kait teet taka-akselille traction-barin, meinaan on norrat solmussa joutuin jos ei oo muuta tuentaa/lehtiä tukemassa.

Alkuperäinen vakaaja kiinnikkeineen pitäisi olla katsastuksessa, se kun ei saa olla kotitekoinen (luetaan akseliston osaksi).
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.04.2010, 07:02
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kait teet taka-akselille traction-barin, meinaan on norrat solmussa joutuin jos ei oo muuta tuentaa/lehtiä tukemassa.

Alkuperäinen vakaaja kiinnikkeineen pitäisi olla katsastuksessa, se kun ei saa olla kotitekoinen (luetaan akseliston osaksi).
Joo pakkohan se on tehdä ja mietin myös poikittaistukivartta perään, koska poikittais tuenta ei ainakaan vahvistu jousipakan keventämisellä ja maantieajoon hakisin lisää tukevuutta vakioon nähden. Pitää tutkia tukivarsien tarvetta ku eka sais ne sähköt.

Joo, niin se on tuo kallistuksen vaimennin, siksi laitoinkin että voi poistaa tai olla poistamatta. Voihan sen jumpsauttaa kiinni katsastuspäiväksi. Näinhän käy monen auton renkaillekkin.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero tuuninkia (44" kumit) -MaTTi- Chit-Chat 10 09.07.2009 19:28
blazer tuuninkia! kävikökipiäää Tekniikka & Jutustelu 2 19.09.2007 19:50
Tuuninkia Uazmies Chit-Chat 7 02.12.2006 00:58
Tuuninkia ?? tai jotain.. SoSo Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2005 06:38
Onneksi ei paljoa tuuninkia näy JF Chit-Chat 5 07.01.2005 16:40


Sivu luotu: 22:37 (GMT +2).