![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Valmistautumista ViitasaarelleJotta Rock`n Roll saatiin kilpailukuntoon, edellytti se monemmoisia toimenpiteitä. Ne tehtiin valmiiksi ennen ensimmäistä holley kaasarin toimivuus ajokoetta. Eli sähköpuolen muutostöitä, typpi-iskarit eteeen, ohjaus hydrauliseksi läpivetävällä sylinterillä ja hyvät kuppipenkit. Ihan ekasta koeajosta en ehtinyt saamaan todistusaineistoa. Mutta säätötoimenpiteitä joutui Genobi vielä suorittamaan ennen kuin alkoi käynti menemään kohdalleen. Oheiset videot ovat sitten niistä seuraavista koeajoista. http://www.youtube.com/user/sirpaves.../2/ncwNexkJXVI http://www.youtube.com/user/sirpaves.../1/DH9vlahCm_M http://www.youtube.com/user/sirpaves.../0/G-TEtefWDcg Sammumista ja yskimistä ei aikaansaatu oman pihan haasteissa. Lämpöongelmia ei ilmennyt. Polttoaineen kulutus oli vielä tässä vaiheessa arvoitus. Ohjausruoria joutuu pyörittämään monta kierrosta, jotta saa ajosuuntaa muutettua ja manuaalilaatikko pitää myös huolen että kuskilta ei työt lopu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Viitasaaren kisat
Varsinainen koeponnistus tapahtui lauantaina Viitasaaren mäkikisoissa.
Genobi hyökkäsi näyttävästi ensimmäiseen nousuunsa. Mutta mitä sitten tapahtui. Bensa loppui kesken kaiken!!! Ossin ilmeet olivat ikimuistettavat, kun hän huomasi Genobin juoksevan mäenrinnettä ylös bensakanisteri kädessä. Genobi ei ollut muistanut tankata autoa edellisenä iltana. En muista oliko se seuraava nousu, mutta kuitenkin yhtä-äkkiä se ilmansuunta jossa Genobi meni oli täynnä vesihöyryä! Plehti oli unohtunut laittaa päälle! Ossin ilmeet taas hyvät. Mutta loppu olikin sitten upeaa tasavarmaa suoritusta. Ei sammuilua, ei yskimistä ja ei lämpöogelmia. Lopputulos näiltä osin on sitä mitä tässä projektissa odotettiinkin. Voittaa normaali kaasarin. Mitä tulee polttoaineen kulutukseen. Se kasvoi tuntuvasti, verrattuna edelliseen kaasariin. Sanotaan että juuri polttoaineen runsas kulutus yllätti Genobinkin! Niinkuin jotkut kommentoijat tässä osiossa ovat aikaisemmin todenneet, voimme mekin todeta tämän kaasarin toimivan tässä paketissa paremmin kuin tavalliset. Kasvanut polttoaineen kulutus on iso miinus, mutta mikä sitten on tärkeintä. Harrastukset maksavat. ![]() Viitasaaren omalla sivulla on paljon kuvia, joten kannattaa käydä katsomassa. Laitan kuitenkin linkit videoista, jotka Allu kuvasi taskukameralla. Ensimmäisessä videossa jopa kuuluttaja kehaisee Vkasin komiaa ääntä. Genobi veti pisimmän suorituksen tällä osuudella. http://www.youtube.com/user/sirpaves.../4/TPjLjugxoDo http://www.youtube.com/user/sirpaves.../5/aDLm8Yi7ZTc http://www.youtube.com/user/sirpaves.../6/TWiCxwPRG5A |
#3
|
|||
|
|||
![]() JMC:n ongelmat jatkuvat
Ennen kuin päätän tämän osion raportoimisen, palaan vielä JMC:n tilanteeseen.
Ennen Viitasaaren kisoja to ja pe illalla Ossi puuhasteli monenmoista konehuoneen puolella. Kaikki nämä toimenpiteet parantamaan toimivuutta. Osa näistäkin Kiina räkää, mutta parempiakaan ei saanut tähän hätään. Pe illan koeajot tuntuivat hyvältä. Viitasaarella kaksi ekaa nousua luonasi tekniikan puolesta hienosti. http://www.youtube.com/user/sirpaves.../7/E9XkWazyKrA Ainoa tapa edetä lumisohjossa ylös oli painaa talla pohjaan ja yrittää pysyä ajolinjoilla. Tuossa videossa tavoitteeni oli ajaa suoraan eteenpäin, mutta maasto vietti vasemmalle niin paljon, että oli täysi työ estää reunaan valuminen. Mutta ei kiinnitetä huomiota kuskin ajotaidon puutteeseen, vaan kuunnellaan Vkasin raikuvaa ääntä ja mietitään onko niitä tehoja tarpeeksi. Toinen nousu luonasi kanssa lennokkaasti. Etenin sen osuuden toiseksi pidemmälle. Mutta sitten havaitsimme ongelmia. Kannentiivisteet vuotivat. Kolmannelle osuudelle lähdettäessä auto ei meinannut käynnistyä ja käyntiääni oli surkea, kaikesta pysty päättelemään että moottori ei käynyt pelkän power bensan avulla. Yritin kuitenkin kolmannen osuuden runsaan savun saattelemana. Sitten nokka kohden kuljetusautoa. Keskeytys jälleen kerran. Su aamulla Ossi soitti Honkala Racingin kaverille ja kertoi ongelmista. Tässä vaiheessa JMC ei suostunut enään käynnistymään. Honkala sanoi, että auto heti tänne. Tutkitaan missä vika. Moottori oli ollut Helsingissä koneistuksessa. Koneistamossa hoonattiin useampi kohta kuten myös kannet. Lohkon pintoja johon kannet kiinnitetään ei oltu tasoitettu. Kuulemma se ei ollut tarpeellista koneistajan mielestä. Nyt se kostautui. Tiivisteet eivät riittäneet täyttämään lohkon pintojen epätasaisuutta. Mutta tämä on korjattavissa, tosin kovan työn takana. Motti uudestaan Helsinkiin jne. Mutta ollaan muuten jo aika lähellä toimivuutta. Kohta se on enään vain kuskista kiinni. ![]() Päätän omasta puolestani tämän Holley pikaprojektin seurannan tähän. |
#4
|
||||
|
||||
![]() päivitystä ym
tänään kauheella höyryllä rockkarin kimpppuun ja osiksi pitkin hallia.ei siinä montaa minuttia mennyt kun oli motti pois keulalta ja vanha turbiini irti. nyt taitaa olla uuden turbiinin stlaspeed 3000 rpm tietämissä.tuntu voima tuplaantuvan kun reviteltiin tasamaalla ja kivikossa. startti onkelmat ratkes yksi hiilistä umpi jumissa. sit pikku hifistelyä ilma tikkujen alapää siirrettiin olka-akselin ulkopuolelle ei ota enään kiinni runkoon kun hieman kallistelee . la pikku video kun poggeri pöyrii http://www.youtube.com/watch?v=-_a04C1jEnU ja mitä tuohon kaasuttimen toimintaan tulee nyt on kokemusta nokka pystyssä nokka alhaalla ja molemmilla kyljellä ei mitään onkelmaa käydä pätistää komeesti.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO Viimeksi muokannut GENOBI : 23.04.2010 18:12 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pidä sitten laatikon lämpöjä silmällä
|
#6
|
||||
|
||||
![]() punkka ollaan tulossa
pientä pinta remonttia ossin kanssa ruvettiin tekemään rokkariin punkan ajoja varten ja taas lähti lapasesta!!! pelti perät vaihtu valu-aksuloihin.joka nurkkaan levy jarrut,ohjaustehostin touhut uusiksi,ym,ym pientä. ja pientä bling blingiä ratti pikalukolla,neste käsijarru.on se vielä hieno tuo kahva kun erottuu edukseen! nyt pääsee hiipimään kun ossi asensi jakolaatikon jossa on hidas ja nopee puoli.toivottavasti saadaan kuntoo 20,11 mennessä!! ainoa asia mihin ei koskettu oli hollikan kaasari!!
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO Viimeksi muokannut GENOBI : 05.11.2010 22:05 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
eiks noi punaset vieterit oo yleensä madallus jousia???
![]() koita ny si pitää se punkalla ehjänä et saadaan se kämmäkkään kans!!!
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T:Mikki |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Holley 750vac | lasse228 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2009 06:22 |
v: holley 650 tuplapumppu | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.05.2006 23:04 |
750 carter vai 600 holley? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2006 22:22 |
Jeep 360 V8 + Holley? | Make66 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2005 12:15 |