![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ilmoittauduttu on Viitasaaren mäkikisoihin kahdella autolla. Toivotaan että päivät riittää saada tämä Holley kaasari projekti siihen mennessä kuntoon. Tämä ja vielä huominenkin ilta menee auton muutos/korjaustöissä, mutta eiköhän sitten päästä testiajolle. Eli silloin päästään myös jatkamaan "pikaprojekti Holleyta", joka tällä menolla ei enään niin pikaiselta tunnu. Koska tulin maininneeksi aiempana, että ruiskukokemuksiakin on, laitan kuvat eilen noudetusta JMC:stä. Auto oli täydellisessä moottorin huolto/korjaus sekä ruiskun asennus/säätö projektissa. Työn suoritti Honkala Racing Teijosta. Kaveri purki moottorin osiin, korjasi kiinaosien aikaansaamat vauriot, asensi uudet asialliset viritysosat, suoritti samalla monta muutakin huoltotoimenpidettä, asensi jo olemassa olevan Holleyn 8 pisteruiskun, hylkäsi Ossin hienot moottorinohjaus viritykset asentamalla Megasquirt ohjausyksikön laajakaistalambda ohjaimella ja lopuksi suoritti ruiskun perussäädön. Sovittiin alustavasti että ensiviikolla joku päivä hän tulee vielä mukaan kun mennään lähialueen kallioille ajelemaan. Siellä tapahtuu ruiskun varsinainen käyttöön sopiva säätö. Tältä prosessilta olisi välttynyt, jos motti olisi ollut sellainen mistä myyjän kanssa oli sovittu. Mitä tulee vähän käytettyyn vaillinaiseen ruiskupakettiin: jos et ole huippu hyvä ruiskuasentaja, älä turhaan uskottele omien viritystesi toimivan tälläisessä projektissa mitä nyt on tehty. Tänään ajoin naapurin suorakylvöpellolla testiajot. Jääköön Ossin murheeksi keväällä naapurisovun palauttaminen. Lähti kuin hauki rannasta. Honkala sanoi vakuttavalla tyylillään että siellä on nyt ne luvatut 350 heppaa. En epäile. Ei epäillyt yleisönä olleet Ossi, Genobi ja RamiD:kään. Kuulemma savivesi lensi ensin joka kulmasta ja vasta sitten viiveellä kuului kasin niin sydämmet pysäyttävä karjaisu. Todistusaineistoa ei ole, joten tätä ei ole pakko uskoa. ![]() ![]() Mitä tulee Viitasaaaren ensi esiintymiseen, nämä perussäädöt eivät välttämäti toimi jyrkissä kulmissa. Joten luvassa voi olla tutunkaltaisia ongelmia. Mutta ensi viikolla nekin mahdolliset ongelmat ovat toivottavasti historiaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
SUOSITTELEN tuohon ohjainalaitteen / releiden läpivientiin kumia/tjms.. materiaalia johtojen suojaksi. Menee muuten HETKESSÄ sitten eristeestä läpi tuo pellinreuna!
Ja sen jälkeen niitä ongelmia muuten sitten onkin!!!!!! T: Been there... Several times! Ja aina verrukkeena tekijöillä --> OLI kiire ei ehtiny kattomaan/miettimään....
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 06.04.2010 21:35 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kuorma valmiina ja nokka kohden Viitasaarta aikaisin aamuyöllä.
![]() Sen verran hyvin koeajot omassa pihassa luonasivat ettei tässä mitään paineita ole kenellekkään syntynyt. Huomenna sitten nähdään todellisuus, kun päästään oman pihan helpoista haasteista kunnon mäkeen. Koska on tosi aikainen ylösnousu, painan pään tyynyyn ja teen sunnuntaina kuvien ja videoiden kera juttua koeajoista ja varsinaisista kisoista. Toivottavasti kuvaajia on paikanpäällä Vitasaarella. "Reportterille" kun heittää pieniä velvoitteita ja kuvaaminen samalla menee hankalaksi. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Valmistautumista Viitasaarelle
Jotta Rock`n Roll saatiin kilpailukuntoon, edellytti se monemmoisia toimenpiteitä. Ne tehtiin valmiiksi ennen ensimmäistä holley kaasarin toimivuus ajokoetta.
Eli sähköpuolen muutostöitä, typpi-iskarit eteeen, ohjaus hydrauliseksi läpivetävällä sylinterillä ja hyvät kuppipenkit. Ihan ekasta koeajosta en ehtinyt saamaan todistusaineistoa. Mutta säätötoimenpiteitä joutui Genobi vielä suorittamaan ennen kuin alkoi käynti menemään kohdalleen. Oheiset videot ovat sitten niistä seuraavista koeajoista. http://www.youtube.com/user/sirpaves.../2/ncwNexkJXVI http://www.youtube.com/user/sirpaves.../1/DH9vlahCm_M http://www.youtube.com/user/sirpaves.../0/G-TEtefWDcg Sammumista ja yskimistä ei aikaansaatu oman pihan haasteissa. Lämpöongelmia ei ilmennyt. Polttoaineen kulutus oli vielä tässä vaiheessa arvoitus. Ohjausruoria joutuu pyörittämään monta kierrosta, jotta saa ajosuuntaa muutettua ja manuaalilaatikko pitää myös huolen että kuskilta ei työt lopu. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Viitasaaren kisat
Varsinainen koeponnistus tapahtui lauantaina Viitasaaren mäkikisoissa.
Genobi hyökkäsi näyttävästi ensimmäiseen nousuunsa. Mutta mitä sitten tapahtui. Bensa loppui kesken kaiken!!! Ossin ilmeet olivat ikimuistettavat, kun hän huomasi Genobin juoksevan mäenrinnettä ylös bensakanisteri kädessä. Genobi ei ollut muistanut tankata autoa edellisenä iltana. En muista oliko se seuraava nousu, mutta kuitenkin yhtä-äkkiä se ilmansuunta jossa Genobi meni oli täynnä vesihöyryä! Plehti oli unohtunut laittaa päälle! Ossin ilmeet taas hyvät. Mutta loppu olikin sitten upeaa tasavarmaa suoritusta. Ei sammuilua, ei yskimistä ja ei lämpöogelmia. Lopputulos näiltä osin on sitä mitä tässä projektissa odotettiinkin. Voittaa normaali kaasarin. Mitä tulee polttoaineen kulutukseen. Se kasvoi tuntuvasti, verrattuna edelliseen kaasariin. Sanotaan että juuri polttoaineen runsas kulutus yllätti Genobinkin! Niinkuin jotkut kommentoijat tässä osiossa ovat aikaisemmin todenneet, voimme mekin todeta tämän kaasarin toimivan tässä paketissa paremmin kuin tavalliset. Kasvanut polttoaineen kulutus on iso miinus, mutta mikä sitten on tärkeintä. Harrastukset maksavat. ![]() Viitasaaren omalla sivulla on paljon kuvia, joten kannattaa käydä katsomassa. Laitan kuitenkin linkit videoista, jotka Allu kuvasi taskukameralla. Ensimmäisessä videossa jopa kuuluttaja kehaisee Vkasin komiaa ääntä. Genobi veti pisimmän suorituksen tällä osuudella. http://www.youtube.com/user/sirpaves.../4/TPjLjugxoDo http://www.youtube.com/user/sirpaves.../5/aDLm8Yi7ZTc http://www.youtube.com/user/sirpaves.../6/TWiCxwPRG5A |
#6
|
|||
|
|||
![]() JMC:n ongelmat jatkuvat
Ennen kuin päätän tämän osion raportoimisen, palaan vielä JMC:n tilanteeseen.
Ennen Viitasaaren kisoja to ja pe illalla Ossi puuhasteli monenmoista konehuoneen puolella. Kaikki nämä toimenpiteet parantamaan toimivuutta. Osa näistäkin Kiina räkää, mutta parempiakaan ei saanut tähän hätään. Pe illan koeajot tuntuivat hyvältä. Viitasaarella kaksi ekaa nousua luonasi tekniikan puolesta hienosti. http://www.youtube.com/user/sirpaves.../7/E9XkWazyKrA Ainoa tapa edetä lumisohjossa ylös oli painaa talla pohjaan ja yrittää pysyä ajolinjoilla. Tuossa videossa tavoitteeni oli ajaa suoraan eteenpäin, mutta maasto vietti vasemmalle niin paljon, että oli täysi työ estää reunaan valuminen. Mutta ei kiinnitetä huomiota kuskin ajotaidon puutteeseen, vaan kuunnellaan Vkasin raikuvaa ääntä ja mietitään onko niitä tehoja tarpeeksi. Toinen nousu luonasi kanssa lennokkaasti. Etenin sen osuuden toiseksi pidemmälle. Mutta sitten havaitsimme ongelmia. Kannentiivisteet vuotivat. Kolmannelle osuudelle lähdettäessä auto ei meinannut käynnistyä ja käyntiääni oli surkea, kaikesta pysty päättelemään että moottori ei käynyt pelkän power bensan avulla. Yritin kuitenkin kolmannen osuuden runsaan savun saattelemana. Sitten nokka kohden kuljetusautoa. Keskeytys jälleen kerran. Su aamulla Ossi soitti Honkala Racingin kaverille ja kertoi ongelmista. Tässä vaiheessa JMC ei suostunut enään käynnistymään. Honkala sanoi, että auto heti tänne. Tutkitaan missä vika. Moottori oli ollut Helsingissä koneistuksessa. Koneistamossa hoonattiin useampi kohta kuten myös kannet. Lohkon pintoja johon kannet kiinnitetään ei oltu tasoitettu. Kuulemma se ei ollut tarpeellista koneistajan mielestä. Nyt se kostautui. Tiivisteet eivät riittäneet täyttämään lohkon pintojen epätasaisuutta. Mutta tämä on korjattavissa, tosin kovan työn takana. Motti uudestaan Helsinkiin jne. Mutta ollaan muuten jo aika lähellä toimivuutta. Kohta se on enään vain kuskista kiinni. ![]() Päätän omasta puolestani tämän Holley pikaprojektin seurannan tähän. |
#7
|
||||
|
||||
![]() päivitystä ym
tänään kauheella höyryllä rockkarin kimpppuun ja osiksi pitkin hallia.ei siinä montaa minuttia mennyt kun oli motti pois keulalta ja vanha turbiini irti. nyt taitaa olla uuden turbiinin stlaspeed 3000 rpm tietämissä.tuntu voima tuplaantuvan kun reviteltiin tasamaalla ja kivikossa. startti onkelmat ratkes yksi hiilistä umpi jumissa. sit pikku hifistelyä ilma tikkujen alapää siirrettiin olka-akselin ulkopuolelle ei ota enään kiinni runkoon kun hieman kallistelee . la pikku video kun poggeri pöyrii http://www.youtube.com/watch?v=-_a04C1jEnU ja mitä tuohon kaasuttimen toimintaan tulee nyt on kokemusta nokka pystyssä nokka alhaalla ja molemmilla kyljellä ei mitään onkelmaa käydä pätistää komeesti.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO Viimeksi muokannut GENOBI : 23.04.2010 18:12 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T:Mikki |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Holley 750vac | lasse228 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.05.2009 06:22 |
v: holley 650 tuplapumppu | KG | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.05.2006 23:04 |
750 carter vai 600 holley? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2006 22:22 |
Jeep 360 V8 + Holley? | Make66 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.11.2005 12:15 |