![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko tämä nyybin mielenilmaus protesti näitä lehtiä vai automerkkiä kohtaan? Miksiköhän näitä Land Rover merkkikohtaisia lehtiä ilmestyy noin paljon,jos ne (lehdet) kerran noin huonoja on? Eiköhän merkin suosio näy myös lehtien ostajien/tilaajien määrässä,tuskin noin monta lehteä harrastuksena tehdään. |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Suomen piskuinen 4x4 magazine yrittää menestyä n. 6 miljoonan asukkaan maassa. Englanniksi väännetty landrover lehti menestyy koko maailmassa....
4x4 magazinea ei kannata välttämättä kääntää englannin kielelle. Markkinointikulut maailmalle tulisivat olemaan katastrofaaliset ja kaikkien noiden jo englanniksi ilmestyvien lehtien seassa pitäisi tällä piskuisella lehdellä olla jokin erikoisjuttu jonka takia kukaan siitä kiinnostuisi. Eli elämä jatkuu eri julkaisuiden välillä aivan eri kategorioissa. Mullon ollut kasapäin ulkomaan julkaisuja. Sekä yhteen väliin ainoa syy käydä hesan keskustassa oli stocmannin lehtihylly josta löytyi 4wheeler nuinniinku löytymällä. Turhaa toi venkuttelu muiden maiden lehdistä. Haetaan ja tilataan tätä omaa lehteä niin pysyypähän jokin ns. julkinen teos tästä lajista kaikkien saatavilla. Itse kehittäisin huomattavasti nettisivustoa joka 4x4 magazinella on. Ja olenkin siitä jo viestiä päämajaan lähettänyt. Interaktiivisuus toimituksen ja eri sidosryhmien välillä voisi olla jouhevampaa.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#30
|
|||
|
|||
![]() tä?
no mites tää tractor power ? siinähän on ollu hyviä offijuttuja, eikös niitä vois kehittää enemmän? on ainaskin eri puolilta suomee tapahtumia, yms...
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
Tämän viestiketjun tarkoitus oli etsiä lehdelle jatkajaa, ei marista sisällöstä.
Mutta koska minäkään en osaa pysyä aiheessa äänestän tästä Viinikan akan pojalle uutta ammattia ![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Elättääkö toi homma miten yhden miehen, oisko parempi jakaa sivupisneksenä parin tekijämiehen kesken ja avustavia jutuntekijöitä pitää saada. |
#33
|
||||
|
||||
![]()
En minä Land Rover lehtiä siksi esimerkiksi tuonut,että olisin jollain tavalla väheksynyt 4x4 lehteä.
Kahden lehden kestotilaus on ollut jo monta vuotta.Toinen on 4x4 lehti ja toinen Mobilisti. Pitää yrittää omalta osalta kannattaa omiin harrastuksiin liittyvien erikoislehtien olemassaoloa. |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#35
|
||||
|
||||
![]()
toivottavasti löytyy jatkaja lehdelle ku mielestä no todella hyvä lehti
![]()
__________________
...o_o_o_o ./| ,[_____], |¯¯¯L--O|||||||O ()_)¯()_) ¯¯¯ )_) |
#36
|
|||
|
|||
![]() Mikset osta itse sitä lehteä kun kerran kiinnostusta onLainaus:
![]() Inhorealisti |
#37
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vinkkinä voisi tehdä joka numeroon esittelyn kuukauden tuotteesta, jota jokin kotimainen off-kauppa myyskentelee. Voisivat samalla laittaa kyseisen tuotteen vaikka kuukauden tarjoukseen lukijahintaan. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
3 sivun juttu on jo tekeillä siitä miten selittää bokkerit kourassa vaimolle se että kanikonttorista tuli myynti-ilmoitusvaroitus vihkisormuksesta...
![]() ...Viiden sivun juttu 4runnerin vahauksesta sekä juliste 1:1 suhteessa jossa kuva pinuptytöstä putkentaivuttimessa. Kuvatekstinä "Bend over!"
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Jos jatkajaa ei löyvy niin kannattaisko aatella naittaa 4x4 asiat jo aiemmin mainostetuun Tractor -lehteen. Siinä on vähän samanhenkistä menoa, eikä tarvi lukea niitä mönkkäreitä. Sehän on toki makuasia ja bisnesasia, että tulisiko koko hommasta yhtään mitään. Mutta ajatuksia aina voi heitellä. Tosin taitaa rattori-lehdelläkin mennä heikosti. Alunperinhän toimituskunta oli ihan muuta sakkia kuin mikä se nyt Etelä-Suomi -vetoisena on. Ja juttuja on paljon mm. ruåttista. TT |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Tractor power on alunperin ruotsalainen lehti.
Ja vielä kaiken lisäksi mun mielestä huono sellanen, jos ymmärrät traktoreista hiukankaan enemmän huomaa kuinka lapsellinen kirjoitustyyli lehdessä on.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#41
|
||||
|
||||
![]() Mönkkäri kaverit
Ne joka tykkää lukea mönkkäreistä vois ostaa sen niile erikseen tehdyn lehden kun niiitäki kuitenki
on olemas enemmän ku offilehtiä... ![]() ![]()
__________________
...o_o_o_o ./| ,[_____], |¯¯¯L--O|||||||O ()_)¯()_) ¯¯¯ )_) |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Suomi on pieni maa ja markkinat pienet.
Itse olen tilaillut 4x4-lehteä alusta saakka ja toivon että jatkaja löytyy. Pieni lehti ei elätä isoa toimituskuntaa, joten jatkajan pitää olla tarkalleen tietoinen taloudellisista reaaliteeteista. Lehden ongelma oli alusta saakka sen huono markkinointi. Ei varmaan kannata ihmetellä miksi lehti leimautui rapankonrällääjien raamatuksi, jos lehteä ei markkinoitu muualla kuin offipalstalla? Lehti olisi pitänyt alusta saakka tehä kunnon autolehdeksi, jopa pienellä riskillä. Mikäli lehdessä olisi ollut riittävästi laadukkaita autojuttuja ja ohessa hyviä teknisiä offroadjuttuja, olisi lehden tarina voinut olla aivan toinen. Kisajutut yms voi olla kiinnostavia, mutta kuinka monen mielestä? Ehkä niiden jotka ovat kisoissa olleet... Itse olen harrastaja mutta siitä huolimatta skippaan kisajutut aika tehokkaasti. Hyviä reissukertomuksia luen sensijaan hyvinkin mielelläni. Kun luin tämän topikin, otin esille arkistoistani 4x4-lehden vuosikerrat. Jos muilla on samoja lehtiä, niin katelkaapa historiaa taaksepäin. On helppo huomata että mönkkärit pitivät lehden hengissä. Parhaita esimerkkejä hyvästä lehdestä löytyy vuodelta 2007, jolloin muutamat numerot olivat erittäin hyvää tasoa. Silloin oli kuitenkin nähtävillä se seikka, eli mistä raha tulee. Lehdessä 80% mainostajista oli mönkkärikauppiaita tai maahantuojia. Automainoksia taisin löytää yhden koko historian ajalta. Mutta eipä ihme. Uusista autoista on ollut juttua, vaan taso on tainnut olla hieman toista kuin ammattilehdissä. Esimerkiksi toinen kestotilauslehti joka kotiin tulee, eli Koneviesti, on tehnyt erittäin kattavia maastoautokokeiluja. Heille pisteeet siitä. Muita mainostajia on ollut erittäin rajallisesti. Offroadtarvike on aina ollut esillä näyttävästi, ja on luultavasti hyötynyt noista mainoksista. Kohderyhmä on heille juuri oikea. Mainokset joissa on tavallaan lukemista ja näkemistä tuovat lehteen tavallaan sisältöäkin. Olen nuoruudessani työskennellyt erään jäsenliiton lehden toimituksessa, joten tiedän tiettyjä reaaliteetta lehden teosta. Fakta on että mainostuloilla pitäisi pystyä kattamaan painokulut ja hieman muitakin kuluja. Tekemämme jäsenlehden painos oli kymmeniä tuhansia ja painokulujen kattamiseen vaadittiin tehokasta ilmoitusmyyntiä. En osaa sanoa mitä 4x4-lehden painos voisi olla. Oma veikkaukseni on kuitenkin että lukema on alle 5000. Tästä tilaajille menee luultavasti noin 1000 kappaletta. Nopeaa matematiikkaa: 1000 tilaajaa x 30 euroa = 30 000 euroa. Jos tuon jakaa viidelle numerolle jää summaksi 5000 euroa per numero. Jos painos on luokassa 5000, oletan painolaskun pyörivän jossakin noin 5000 euroa + alv. Eli tällä laskutoimituksella, ei tilaajarahat riitä painolaskuun. Mainostajia ei lehdessä ole per numero sitä vertaa että painokulu katettaisiin. Entä sitten irtonumeromyynti. Mikäli irtonumeroja menee kaupaksi normaali määrä, mikä voisi tässä tilanteessa olla esimerkiksi 2000 kappaletta. Arvonlisäveron ja jakeluorganisaation proviision jälkeen tuosta jää lehden tekijälle luultavasti noin 3 euroa per myyty lehti. Tämä kertaa 2000 ja ollaan summassa 6000 euroa. Ja kun ollaan tehty tätä matematiikkaa voidaan heittää perään palkkakustannukset, riippuen tietysti maksetuista korvauksista, on tulee lisäkulua noin 30 000 euroa... Nämä lukemat ovat täysin arvailua, mutta vuosien takainen työ lehtien parissa, ja myöhemmin mainostoimistossa on opettanut sitä ja tätä. Eli koitin vain tuoda esille sitä faktaa että lehden tilausmyynti tai irtonumerot eivät ole avainasemassa talouden kannalta, mainokset ovat. Tämän vuoksi on lehden olemassaolon kannalta ollut olennaista pitää mukana mönkijöitä. Toivon kuitenkin että lehdelle löytyy tekijä. Itse katselen lehtien tekemisiä aidan toiselta puolelta. Eli olen yleensää se henkilö joka lähettää mainoksia eri julkaisuihin, sillä nimikkeenää on lyhyt rivi aakkosia. Hieman näkökantaa omaavana osaan kuitenkin sanoa että uuden kustantajan tulee pitää mielessä muutamia faktoja: - ykkösprioriteetti lehden tekemisessä on ilmoitusmyynti.Jos ei ole mainoksia, ei ole lehteäkään. Tai toki voi olla lehti, mutta tuskin kovin laadukas tai sitten kustantaja tekee hommaa harrastuksena, josta ei nosteta korvauksia. - Lehteä pitää pyrkiä markkinoimaan. Monet mainostajat tekevät päätöksiä ilmoittamisesta myös sen perusteella miten lehteä markkinoidaan. Tämä luo uskottavuutta. - Liian kapeakatseinen näkökulma ei tuo mainostajia. Juttuja pitää pyrkiä tekemään tavalla, joka saa myös asiaan vihkiytymättömän lukemaan lehteä. - Toimiva nettiversio on tärkeä, mutta siitä ei saa tulla kuluja, joita ei voida pistää markkinoinnin piikkiin. Pikemminkin nettiversion tulisi lisätä tuloja mainosten muodossa. Mitä tulee muihin julkaisuihin suomessa. Mönkijöille on lehti, mutta se ei sano, etteikö myös muut julkaisut voi kirjoittaa aiheesta. Vrt tilanne TM ja Tuulilasi. Täytyy muistaa että mönkkärimarkkinoilla liikkuu raha. Tractor power on ehkä maailman kummallisin lehti. Toimistollemme tulleet näytelehdet on käsitelty lähinnä vitsinä, mutta hymy on hieman hyytynyt kun olemme nähneet lehden myyntilukuja... Mutta miehet lehden lukijana on otettu tarkkailuun ja meidänkin toimistolle on tullut jo tiedot uudesta julkaistavasta miestenlehdestä, jossa on ilmeisesti aiheena myös maastoautot. Kysymys ei kuitenkaan ole autolehdestä, vaan yleisestä lukemistosta. Tällä lehdellä on kuitenkin uskottavuutta, sillä kustantaja on esittänyt markkinoointisuunnitelman, johon kuuluu muun muassa mainontaa TVssä sekä Radio Rockilla. Onnea tulevalle kustantajalle ja toivotaan että lehti menestyy tulevaisuudessa. Terv ADHD Med yellow defe |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä perustelu ADHD Med yellow defe
![]() Tractor Poweria en ole kertaakaan lukenut mutta sen menestykseen tuskin on epäilystä. Tractor Power ilmeisesti esittelee hyvin paljon ammattilaiskalustoa. Kalustoa jota käytetään tuhansissa ellei kymmenissä tuhansissa yrityksissä ympäri suomen... ja vähän ulkomaillakin ![]() 4x4 lehdelle on myös tulevaisuudessa elintärkeää miettiä niitä ammattikuntia jotka maastureita käyttävät ja miten heille saadaan markkinoitua lehti niin että se ajaa näiden ammattikuntien halua tutustua lehden tarjontaan. Suomessa on yrityksiä jotka käyttävät maasturia ns. terävimpänä kärkenä yrityksensä toiminnassa. Esimerkiksi sähkölaitokset, kiinteistöhuoltoyritykset,palokunnat jne. Ja maasturihan se iso unimoggikin on.... Niin ettei pidä ajatella että puhuttaisiin aina siitä hiluxista esim. Itse lukisin hyvin mielelläni tarinaa esimerkiksi siitä miten varustetaan kulkuneuvo, maastokuorma-auto tai vaikka pikuppi siihen kuntoon että sillä pääsee sinne linjalle töitään tekemään. Mihin sijoitetaan moottorisaha ja tuleeko kulkineeseen esimerkiksi mikroaaltouuni johonkin kiinteästi jotta äijät voi maasto-oloissa eväitään lämmittämään. Säännöllisesti kun esimerkiksi päivittää päivän tilanteen näistä sähkölinjantekokulkineista jne. niin saadaan pikkuhiljaa koukutettua sähköhemmoja lehden pariin. Ja ammatikseen näitä 4x4 kulkineita käyttäviä heeboja on suomessa paljon. Siihen rakoseen puukkoa vaan nopeesti. 4x4 on tällä hetkellä suunnattu aika pitkälti "siviileille" ja tämän päivän siviili4x4 autoja on vaikea päivittää ns. maastokuntoon ilman kalliita rakennusoperaatioita. Joten siviili jättää usein tekemättä nämä päivitykset kun ei ole pakko. Ja kun ei ole pakko niin testitkin esim. hyvistä maastorenkaista saattaa jäädä lukematta. Tractor Power lehden lukijakunta usein joutuu pakosta päivittämään kalustoansa uudempaan tai varustamaan kulkineeseen parempia työvälineitä. Mikäs sen mukavampaa kuin lukea lehdestä tuotearvostelut ja vertailut. Sillai tuli kans täsä mieleen äkkiä. Ehkä näitä mainostajia 4x4 kulkineiden osalta saataisiin muutama lisää kun myytäisiin pikuppivarustelujutun oheen mainostilaa esim pikuppilasikuitupuulaakille joka valmistaa näitä ammattikäyttöön tarkoitettuja pömpeleitä. Tai kun siihen pikupinperään asennetaan stihl moottorisahalle tellinki niin mikäs sen parempaa kuin myydä palsta stihl moottorisahayritykselle jutun oheen. Tä? Edit: niin ja tosiaan itse jätin noi semanäyttelyjutut tai jenkkiteillä ajelujutut lukematta kun ei olis voinu vähempää kiinnostaa. Mutta esim. juttuina noi safaritarinat on ehdotonta kärkeä. Esim. Venäjän reissut. Niin ja jokin extriimijuttu esim. 4x4safari + kalareissu jonnekkin olisi kans kova juttu. Ei mikään 205 r 16 safari vaan kunnon ryske jossa pyritään jonnekkin kalastamaan Rapalan vermeillä (mainos) ja Abun keloilla (mainos) ja muutamilla muilla uistimilla (lisää mainosta) ja pari retkijakkaraakin tuli testattua matkan varrella (mainosmainos) sekä automikrouuni (m.... nos). Juttua tehdessä kunnon markkinointi käyntiin hyvissä ajoin erälehtiin jne. ns. eräilyextrasta 4x4 lehdessä... ja kas kummaa. Taas tulee pari tilaaja lisää ![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 08.04.2010 11:34 |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Pitääpä minunkin avata naamani, kun kerran jollain tapaa koskee myös meikäläistä tää jutustelu..
Eli myyntiluvuista, mainosmyynnistä, sun muusta en ymmärrä muuta kuin sen, että mitä enemmän myydän lehteä ja mainoksia, sitä enemmän tulee fyffeä, joilla sitten voidaan kattaa sivumääriä, kirjoittajien tasoa ynnämuuta. Minulle tämän lehden tulevaisuuden odottelu on ollut aika raskasta aikaa.. Juttuideoita on, jonkinlaiseen pankkiin niitä pitäis kirjoittaa, mutta kun ei ole tietoa tulevasta, niin silloin on kaikki jäänyt tekemättä.. Puhumattakaan sarjakuvasta, joka viettää tällähetkellä pitkää lomaa.. Eläkkeelle en Nallea aio päästää, mutta täytyy myöntää, että viime vuosina juuri lehti on ollut tuolle otukselle se inspiraation lähde. Toivon todella, että Hasse löytää seuraajan lehden tekijäksi. Hasse on tehnyt pitkän päivätyön ja mielelläni suon hänelle rauhalliset eläkepäivät. Lisäksi uskallan ilmoittaa näin näkyvällä foorumilla, että mikäli Nalle vielä kelpuutetaan mahdollisen tulevan omistajan tiimiin, niin mielelläni tulen neuvottelemaan yhteistyökuvioista. Mulle kirjoittaminen ja piirtäminen on senverran tärkeää hommaa, että jollain tavalla täytyy olla menossa mukana. Ei muuta ku hyvälle lehdelle arvoisensa jatkaja. Toivoopi Nalle. |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Hienoa että Nalle on kiinnostunut jatkamaan hommia. Tuo Nallen sarjakuva on piristänyt ainakin meidän perheen nasskikan päivää kummasti, ja onpa se niitä aina ylpeenä esitelly kavereillensakin.
Nallen tekniset jutut ovat kanssa olleet hyviä. Mutta mikäli näitä juttuja olisi uudistuneessa lehdessä, pitäisi niihin saada ihan semisti proompi ote. Tällä rakoitan aavistuksen laadukkaampia kuvia sekä hieman lyhempiä tekstejä. Tuollaisissa projektijutuissa olisi suotavaa käyttää tiiviitä tekstejä ja laajempia kuvatekstejä, jotka olis jäsennelty paremmin artikkelin etenemisen mukaan. Tuosta Traktorpowerista vielä. Ei siinä kyllä aivan hirveest esitellä uusia traktoreita. Pikemminkin sielä on kaikenlaisia ihme viritelmiä ja jotain vanhoja laitteita. Kun halutaan lukea asiantutevia koeajoja traktoreista ostetaan koneviesti. Niin ja noista mainostajista. Eli mainostajan vakuuttamiseen ei riitä että sen tuote on lehdessä näkyvillä. Mikäli tuollaisia Suursyömärin ehdottamia juttuja tekisi, voisi maahantuojalta/myyjältä saada vermeet reissuun ja hyvällä tuurilla ne voisi jäädä vielä itselle, mutta ei sillä vielä rahaa tehtäisi. Miksi mainostaja maksaisi tuotteiden esiintymisestä, mikäli ne on lehdessä jo veloituksetta esillä? Ja tuollaisen productplacementin perusteella ei vielä kannata alkaa mainostamaan lehdessä. Joskus laitetaan pieni mainos tavallaan kädenojennuksena näkyvyydestä. Mainostajille kaiken a ja on on kuitenkin levikki sekä kohderyhmä. |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Hups, jäi tuosta edellisestä allekirjoitus pois.
Terv ADHD Med yellow defe |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on tullut hyvää settiä lehden jatkoille. Vielä vain se veturi, niin tällä on ilmaiset ohjeet menestykseen.
Lisäksi noihin muihin ammattiryhmiin, jotka voisivat olla kiinostuneita, kuten pelastuslaitokset, jotka seuraavat alaa tarkastikkin. Ja nämä meidän poliisit... Seuraa tarina: Kun tuossa muutama viikko takaperin kävi meillä niitä rosvoja, niin oli ollut poliiseilla kova urakka hakea ne hemmetin isot ja painavat hitsauskoneet kantamalla pois jostain kesämökiltä ja vielä ylämäkeen. Siellä oli hanki ollut sitä metrin luokkaa. Ei ollut vehkeitä, joilla olisivat sinne päässeet. Hiki hatussa reuhtoneet, kiitos vaan siitä, mutta olisin ne protolla käynyt auttamassa meille takaisin ja ihan ilmaiseksi. Perille ne oli viety traktorilla. |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei ois kannattanu edes mainostaa.... noi nuoret kollit haluaa vetää nääs hapella nääs.....
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#49
|
|||
|
|||
![]() Tilanne
Lehden jatko on vielä auki. Rohkeutta yrittämiseen ei Suomesta tunnu löytyvän vaikka tässä olisi valmis pohja mistä olisi paljon helpompi jatkaa kuin silloin seitsemän vuotta sitten kuin meikä alotti, eli nollasta ja oma rahapussi ainoana talouden ja mahdollisen menestyksen takaajana.
En silti valita, melko hyvinhän tässä on mennyt ja jonkunlaista palkkaakin siitä on saatu. Tällä hetkellä on yksi joka vielä miettii asiaa, isompi kansainvälinen lehtitalo joka varmaan (jos tulee sopimus) tulee tarjoamaan käännettyjä juttuja ulkomaalaislehdistä ja osaksi suomalaisia tapahtumia. Minusta olisi tietenkin parempi että lehti pysyisi 100 prosenttisesti suomalaisena sekä omistajuudeltaan että sisällöltään, mutta jos sellaista jatkajaa ei löydy niin minkäs teet? Joku mainitsi kuinka Tractor Powerilla on ammattimainen asenne markkinointiin ym. Tässä pitänee ottaa huomioon että sen lehden omistaa semmoinen kun LRF-media, joka on yksi naaputimaan suuriimmista lehtitaloista ja aikakauslehtiä se omistaa yhteensä jotain 30 ja risat ja niiden yhteenlaskettu levikki pyörii varmaankin jossain miljoonan kieppeillä, että ei ihme että siinä talossa ollaan ammattimaisia. Mutta tästä huolimatta, tilanne on auki ja jos lehdenteko kiinnostaa niin mailia vaan toimitukseen! |
#50
|
|||
|
|||
![]()
ei voi kuin ihmetellä tätä nykyistä päätoimittajaa... ???
yhtäkkiä ilmoitetaan että jäädään eläkkeelle ja lehden jatkosta ei ole tietoakaan saatikaan minkäänlaisista ilmoituksista lehden tilaajille jotka ovat tilauksensa maksaneet, ja sitten ne kyselee tälläkin palstalla että mitä on tapahtunut kun ei enää lehteä tule, hohhoijaa... onpa hyvin hoidettu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mistä?? venytettyverkko | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 21.01.2006 21:30 |
MISTÄ VANTEET?? | eituuleimaa | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 17.08.2005 14:30 |
mistä 16.5" vanteet ? | Der_Alte | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 12.02.2005 21:34 |
Mistä maastotunkki? | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.07.2003 17:42 |
Mistä nimi? | Lars | Kysy MäIteltä | 0 | 12.05.2002 00:42 |