Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2010, 14:43
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Korotus jää alle kymmeneen senttiin, en muista tarkkaa jousilla aikaansaatua korotusta, mutta paljoa se ei kuitenkaan ole johtuen erillisjousitetusta etupäästä.

Ladafoorumilla on piiiitkä ketju pelkästään nivan modifioinnista. Sieltä löytyy kaikki, mitä nivan korottamisessa tarvitsee tietää.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997

__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2010, 15:37
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Korotus jää alle kymmeneen senttiin, en muista tarkkaa jousilla aikaansaatua korotusta, mutta paljoa se ei kuitenkaan ole johtuen erillisjousitetusta etupäästä.

Ladafoorumilla on piiiitkä ketju pelkästään nivan modifioinnista. Sieltä löytyy kaikki, mitä nivan korottamisessa tarvitsee tietää.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997
Etumurikkaa pystyy laskemaan alemmaksi että pystyy korottamaan enemmän. (en kyllä näe mitä hyötyä siitä olisi)..

Kohta joku kuittaa varmaan että jäykkäakselista voi korottaa metrin Akselin ja maan väli vaan ei kasva...

Nivan maksimi korkeutta on vaikea määrittää kun se riippuu millä osilla on rakennettu

Viimeksi muokannut Punanenä : 20.03.2010 15:45
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2010, 22:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nivan off virityksiä


Taannoin rakensin itselle nivan, oliskohan ollut vm-79, ja silloin tein seuraavaa:

Muistinvaraista tietoa, myin auton parikymmentä vuotta sitten!

-Vaihdoin vaihdelaatikon 1200 laatikoksi (kaikki 3 pienintä vaihdetta tiheni, suuruusluokkaa 1. 3,24 -> 3,8?

-takapäätä korotin noin 7cm hitsaamalla korokepalan jousen yläpäähän (vanhasta jousesta yksi+yksi kierros
ahjossa punaiseksi ja taivutin renkaaksi, ja hitsasin migillä pellistä taivutetun tötterön sisään.

- etupäätä korotin n.60mm? asentamalla ylätukivarren ja navan väliin n.30-50mm korokepalan ja korotin
jousen alapään kiinnikettä jonkin verran (varmaan parempi tulee kun vaihtaa pitemmät jouset, voi vaatia alapäähän "kulmarenkaan" ts oikaista kierrejousta pikkasen suorenpaan)

- etuvanteet tein joistakin mangelseista, 6x16 sorvasin keskilevystä irti kaikkein uloimmasta kohtaa, ja samaten pulttikehän, ja n.6mm levystä uusi "välipala" offset tuli sillalailla että 205-16 pysy vakiolokasuojissa
ja sitäkautta pyörä käänty pyöräkotelossa, ei huitonut helman päähän

- Jakolaatikon kiinnitys piti korjata, alkoi antaan periksi ja lopulta repesi irti (kannattaa vahvistaa heti alkajaisiksi)

-Moottorin porasin mitsu sapporon männille n.1.8lit, kiillotin/kevensin venttiilit, siivosin ja kohdistin kanavat kannessa ja pakosarjassa ja imusarjassa. kaasarina n. vm- 75 mekaanisella 2. kurkulla oleva 1500 kaasari.
Kannentiivisteen rakensin jostain tiivisteestä, piti rakentaa mm. jakopään kopan osuus silikonista ja tiipisteen paloista

K.O keksintö toimi siedettävästi, mutta voimansiirto oli perän osalta luvattoman heikko.
-Takaperästä hajosi tasauspyörästö soralla pelkällä kaasulla, kun haettiin 4 hlön kuormalla vauhtia
nousuun. (toki takana oli pientä liukastelua asfaltilla, kun kone oli suht kierrosherkkä ja ladan vaihdelaatikko tuttu: pikkupuolen 2. ja keskiperä lukossa niva irtosi liikennevaloista suht näpäkästi.....

Mutta tuossa minun nivassa oli (varaosaluetelon mukaan) 3 kpl 1200 ladan tasauspyörästöjä, ja se oli ongelma.

Jos taakse sais pikkusen lujempaa palikkaa, (huhu kertoo että jossain fiat124/131? sais kitkalukon)
niin silloin olisi tilanne parempi: 1200 kg, akseliväli 220, ylitykset minimaalliset, jne

Toki tuo niva kestää alkuperäisessä kokoonpanossa siedettävästi, ja niinhän se kaikissa merkeissä on,
että aina se vikapaikka löytyy...

Jari
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2010, 23:34
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

Mulla on myydä nivan 4.3 välitykset kumpaankin päähän jos tarvista... yv tavoittaa.
__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2010, 15:58
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 304
Perusasetus

hintaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keranha Näytä viesti
Mulla on myydä nivan 4.3 välitykset kumpaankin päähän jos tarvista... yv tavoittaa.
Paljonka olisi sit hintaa? Opiskelija budjetilla ei hirveästi varaa tavaraa ostaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2010, 22:24
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

No olisko vaikka 150€ molemmistä yhteensä, voin postittaa ne sulle.
__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2010, 19:58
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja keranha Näytä viesti
No olisko vaikka 150€ molemmistä yhteensä, voin postittaa ne sulle.
Eli löytys välitykset etu/takaperään.. tuota täytyy minun miettiä. (laskeskella vähän budjettia)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2010, 15:55
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 304
Perusasetus

näin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Etumurikkaa pystyy laskemaan alemmaksi että pystyy korottamaan enemmän. (en kyllä näe mitä hyötyä siitä olisi)..

Kohta joku kuittaa varmaan että jäykkäakselista voi korottaa metrin Akselin ja maan väli vaan ei kasva...

Nivan maksimi korkeutta on vaikea määrittää kun se riippuu millä osilla on rakennettu
Niin,En kyllä lähde siitä etumurikkaa laskemaan ei varsinaista hyötyä taida todellakaan olla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2010, 15:50
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 304
Perusasetus

juu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Korotus jää alle kymmeneen senttiin, en muista tarkkaa jousilla aikaansaatua korotusta, mutta paljoa se ei kuitenkaan ole johtuen erillisjousitetusta etupäästä.

Ladafoorumilla on piiiitkä ketju pelkästään nivan modifioinnista. Sieltä löytyy kaikki, mitä nivan korottamisessa tarvitsee tietää.

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=25&t=4997
Joo,sitä minäkin arvelin että etupää se haraa pahasti korotusta vastaan Kiitos hyvästä linkistä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lada nivan jakolaatikko ? Artzi_ip Tekniikka & Jutustelu 18 07.11.2020 20:56
Ostetaan Lada nivan jakkis La tuskaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2008 20:41
Ostettu o/ lada nivan perän gtkossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.05.2008 18:40
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet gtkossu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 04.02.2007 18:26
LADA NIVAN LEVIKESARJA sakari65 O/M/V Muut 1 24.11.2005 07:07


Sivu luotu: 13:02 (GMT +2).