Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2010, 17:24
tkomulainen:n Avatar
tkomulainen tkomulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: SUKEVA
Viestit: 77
Perusasetus

12-HT Pumpun säätö?


Syöttöpumpun ruuvien merkityksistä tietoa olen koittanut kaivaa esille, vaan tietoa on monenlaista tarjolla. Eli onko jollaikin selkeät ohjeet, kuvat tms.. 12-HT syöttöpumpun säädöistä josta jokainen saisi selville mitä ruuvia pyörittelemällä mitäkin tapahtuu.
Omaan tarkoitus tarjota lisää ainetta, alaväännön parantamiseksi lähinnä.
Perussyöttöjä ruuvamalla savunmäärän saa ilmeisesti kasvamaan, mutta miten pelittää kun turbo alkaa pyöriä mukana. Niin, ja ruuvien pyörittelyyn vielä jos sais suunnan kumpaan päin pyöritetään. Haulla löytyi muutama kuvallinen ohje mutta niitä muutamaa vertailemalla huomasin pari ristiriitä ruuvien nimityksissä?

__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa".
Gen3 Pajero 3.2DI-D
entiset:
L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta
HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2010, 18:10
maakari maakari ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Pörsänmäki
Viestit: 70
Perusasetus

Omasta hj:sta 2 ruuvvia vääntelin, pumpun takapäästä 12mm korkin alla latta-meisselillä käännettävä ruuvi, sitä kiinni päin ruuvasin 2 kiekkaa, etupuolelta löytyy kans olikohan 10mm korkin alta kuusiokoloruuvi, sitä aukasin kierroksen auki päin. Tämä korkki on hyvin piilossa letkunipun takana

Ahtopaine nousee samalla, itsellä keulalla cooleri ja ahtoja max. 1.2 bar, tasakaasulla ei savuta ollenkaan, kiihdytyksessä ja raskaammalla vedolla antaa näkyvää haikua. Alle 2000 kiekan saapi ahot nousemaan tappiin, joten mukavasti vääntää. Perstuntumalla mitattuna kulutus ei juurikaan muuttunu 12 litraa noin satkulle.
Voithan tuota käydä kattomassa, kun kerta Sukevalla asustelet
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.03.2010, 19:10
tkomulainen:n Avatar
tkomulainen tkomulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: SUKEVA
Viestit: 77
Perusasetus

Ei oo vielä pumppua joutanu säätämään, mutta jos jollain vielä olisi joku kuvallinen opus ko. hommaan niin helpottaisi. Voihan tuota vaikka ajella katsomaan sinne jos ei ala savua tulemaan
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa".
Gen3 Pajero 3.2DI-D
entiset:
L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta
HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.03.2010, 22:24
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

tuosta ensi alkuun http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...un+s%E4%E4t%F6
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2010, 08:07
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

joo kuva ois kyllä asiaa jos joku/jollain ois laittaa mistä ja miten pyöritellä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2010, 09:00
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

en tiedä onko tämä pätevä kuva mutta pistetään nyt jotain. osilpin profiilista

itsee kiinnostais osaisko vaikka bemaripoju vastaa että kun kalvolle saadaa se 1.5 bari 110 pitäs tulla tavaraa. mutta jos sinne laittaa enemmän rupeko se laskee syötön määrää ?

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2010, 09:58
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

eikai se enemmästä paineesta laske, mutta vanha korppuuntunu kalvo voi tietysti revetä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.03.2010, 10:31
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

okei kun mulla on tuo sähkö venttiili ja se tarvii 2 baaria että se päästää läpi. hyvin pelaa ja suosittelen tuota paineilmaa valmiiksi kalvolle kiihtyy ihan eri malliin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.03.2010, 11:06
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Tuosta olen tyytyväinen tohon bossin rivipumppuun missä ei ole noita kalvorasioita, että on vaa yksi ruuvi mitä pyörittää kiinni tai auki kun haluaa syöttöjä säätää. Tietysti alussa pilvi mustaa, mutta siihenkii olisi ratkaisu kunha jaksaisi keskittyä rakentamaan rajoitinta.
Kertoi se pumpun tekijä sillon ettei tarviais mitää hukkaportteja säätää vaa ahdot syötöllä. Hyvähä siellä on joku rajotus olla jos tuleekkii häiriö tekijöitä. Testasin kesällä ku otin hukkiksen letkun irti nii kyllä se 2bar irtosi silti vaikka ilman saannissa oli ongelmia nyt sekii ratkastu.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...

Viimeksi muokannut HJ-61 : 23.03.2010 11:12 Perustelu: lisää tekstiä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.03.2010, 18:03
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

Hatun noston paikka tdi´lle kuvista.mutta tarviiko perus syöttöön koskea jos pyörittää tuota ahdonalaista syöttöä?nostaako samalla ahtoja?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.03.2010, 18:36
tkomulainen:n Avatar
tkomulainen tkomulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.09
Sijainti: SUKEVA
Viestit: 77
Perusasetus

vielä asiaan, kumminko päin ruuveja pyöritetään syötön lisäämiseksi? Ja vaikuttaako "perus" syötön säätäminen ahtopaineisiin, vai ahdonanlaisen syötön säätö? kokeilemalla tietenkin loppu peleissä nähdään, mutta ns. karkeaa tietoa kaivataan.
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa".
Gen3 Pajero 3.2DI-D
entiset:
L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta
HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.03.2010, 18:44
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Kato tuolta mun rofiilista albumi 12ht rumahoojiihin, siellä on kuvat pumpun ruuveista ja niiden säädöistä noilla tulee coolerin kanssa 170hp vakioahdoilla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.03.2010, 18:47
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

jos turbon hukkaportin kello ja putket kunnossa niin ei vaikuta syötön lisäys paineisiin yhtää.
ja jos lisää ahtoja laittamalla prikkoja kellon alle tai lyhentämällä tankoo saattaa isoilla syötöillä karata ahdot ylemmäksi kuin on säädetty. elikkä kannattaa laittaa ennemmin vierelle lisäjousi vetään kelloa kiinnipäin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.03.2010, 18:54
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

joo ei vaikutakkaan, mulla on venttiili jolla säädän ahtoja.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.03.2010, 21:16
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

hei ! mites paljon tota uskaltaa laittaa kiinni mihin tuo vaikuttaa ? mulla se on mynädiiselin jäljiltä ihan auki ja tuossa kuvassa käsketään laittaa 4-5 kierrosta kiinni. mitä teen kannattaako koskee

http://forums.offipalsta.com/picture...853477&thumb=1
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.03.2010, 22:42
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
hei ! mites paljon tota uskaltaa laittaa kiinni mihin tuo vaikuttaa ? mulla se on mynädiiselin jäljiltä ihan auki ja tuossa kuvassa käsketään laittaa 4-5 kierrosta kiinni. mitä teen kannattaako koskee

http://forums.offipalsta.com/picture...853477&thumb=1
Se on alasyöttö, eli paljonko tulee soppaa ennen ahtojen nousua. Laita muistiin kierrokset niin kyllähän sitä tohtii ruuvata.
Tuossa pumpussa on kyllä kotisäätäjälle paljon mahdollisuuksia.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.03.2010, 23:05
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Se on alasyöttö, eli paljonko tulee soppaa ennen ahtojen nousua. Laita muistiin kierrokset niin kyllähän sitä tohtii ruuvata.
Tuossa pumpussa on kyllä kotisäätäjälle paljon mahdollisuuksia.
kiitos tarvii testailla täältä on kyllä ropissu nyt pirun hyvää tietoo viime aikoina kun ei vielä kaikesta tiedä pitää tässäkun saa rahaasiat kuntoon niin tehdä kunnonpakosarjat ja imusarjat. kyllä tekis niinpaljon mieli dodgee että tätä enää hirveesti jaksais tehäkkään siinä ois niinpaljon enemmän potenttiaalia ainakin mun mielestä
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.04.2010, 10:50
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

paljon muilla 12ht ottaa kierroksia ? mulla 3500 punaraja alkais vasta 4000 ?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.04.2010, 13:50
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

4100 on yleensä ollu leimahuudatukses.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.04.2010, 22:45
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

ahaa ! nyt on jo eri ääni kellossa otin vähän lisää kierroksia ajossa ei kyllä paljoo sen yli 3500 kehtaa kierrättääkkään ja tuota yhtä ruuvia ruuvasin 4 kierrosta kiinni kyl rupes savuu tulee ja herättää aika mukavasti samalla pistin ilmanputsarin suoraan turboon kiinni ja ottaa nyt todella herkästi kierroksia ahdot vaan ei vieläkään nouse yli 1.5 vaikka meno haluja tuntuis olevan kyl siel nyt se 200 ainaki on
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.04.2010, 16:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

voi ku joku viittisi vielä laittaa saman laisia kuvia/ohjeita 80 cruiserin pumpusta ja syötön lisäyksestä
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.04.2010, 11:02
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

munmielestä tähän sais kyllä kerätä näitä säätö juttuja enemmänki ettei aina tarvii avata uutta topikkii ja ihan mielenkiintosta ois eripumpuista saada tietoo

pistetään jotain tässä isuzuun ja king capis on melkein samallalailla eli kiinnipäin kasvaa ja tyhjäkäyntiä pienennettävä.







hiluxin syöttöruuvia









tässä kans jotain http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm




patrollin pumpusta




tässä jotain mersun pumpusta





bj:n säätöä





landrover discover säätöä





oranssi on syötön säätö

Viimeksi muokannut tdi : 10.04.2010 12:44
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.04.2010, 14:29
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

HIENOA!!ite justiinsa par aikaa säätelen tuota 12 ht pumppua.laitoin just sisälle ahtopaineen säädön ja nyt syötön nostoon
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.04.2010, 22:13
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
munmielestä tähän sais kyllä kerätä näitä säätö juttuja enemmänki ettei aina tarvii avata uutta topikkii ja ihan mielenkiintosta ois eripumpuista saada tietoo

landrover discover säätöä

Just niin...

Tosta ylemmästä ruuvista kannattaakin ruuvailla...

Epäkeskoruuvi, josta säätämällä menee ihan miten sattuu ahdettu syöttö määrältään. Ja sitten Jousta säätämällä saadaan sekaisin ahdonalaisen syötön alkaminen! Ja kun se on sotkettu, niin sitten "korjataan" perusruuvista... Ja ihmetellään kun moottori toimii miten sattuuu!!!

Nimim. 100X nähty ja korjattu (muttei koskaan halvalla...)

JOTEN SÄÄTÄKÄÄ PERUSSYÖTTÖÄ!!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.04.2010, 12:45
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

korjasin tohon =)
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
12-ht syöttöpumppu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj-70 pumpun säätö jukos Tekniikka & Jutustelu 9 11.05.2009 22:58
pumpun ajoitus LJ-70 jukos Tekniikka & Jutustelu 1 21.03.2008 14:01
O:Ohj.tehostajan pumpun. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2007 17:52
Pajeron diesel-pumpun ajotus-säätö? Dunkel Tekniikka & Jutustelu 2 09.05.2006 21:53
Pumpun säädöistä hj 60 Tekniikka & Jutustelu 4 10.08.2005 13:43


Sivu luotu: 22:18 (GMT +2).