|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
BJ 40 JA BJ 42Elikkäs mitäs kaikkee eroo nois on keskenään, kumpi olisi parempi jos meinais hommata vaik jomman kumman. Kaikkee tietoo noist kannatta kertoo ja LJ 70 saa kertoo kans.
|
#2
|
||||
|
||||
BJ 42 saattaa olla 5 vaihteinen loota! ja on "uudemmalla" jakolaatikolla.
-on 3.4litrasella motilla, mallimerkinnältään 3B, kun taas 40on 3litrasella koneella. -Etuakseli on levyjarruilla. -Saattaa olla täyskevennetyllä taka-akselilla, jolloin hj,n lukko käy lähes BOLT ON. Siinäpä kait ne suurimmat erot mitä äkkiseltään tuli mieleen. |
#3
|
||||
|
||||
Pientä lisäystä/tarkennusta:
-tosiaan 5-v. loota ja full floater -taka-akseli = HJ60/61 -jarrut -koppa hivenen erilainen alapuolelta/takapyöränaukoista -rengaskoko 7.50R16 (BJ40 7.00R16) -isommat jousensilmän puslat On varmasti paljon kaikkee muutakin mitä alan asiantuntijat/auton omistavat tietävät... |
#4
|
|||
|
|||
BJ40 tankki sisällä vänkärin penkin alla, käsijarru kardaanissa...
BJ42 tankki pohjan alla penkkien alapuolella, käsijarru taka-akselilla, ja ns. splitcase jakolaatikko ja vaihteistokin erillainen, oliko näissä kaikissa "aukeavat" takaikkunat saatto olla uudemmissa 40:ssäkin LJ70 on sitten ihan erillainen ku nuo |
#5
|
||||
|
||||
70-luvun bertois noin. 80 on jo tankki ulkopuolella, voi olla jo aikasemminkin.
|
#6
|
|||
|
|||
Liekkö vanhemmissa, mutta 1980 eteenpäin lie tankki ollut nelikymppisissäkin "lattian alla".
E: en kerennykkään ekana viisastelemaan...
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
BJ40 eittämätön etu 1979 malliin asti on päästömitattomuus... ja jarruissa on hyvää ja huonoa. Huonoa on se että ne on rumpujarrut 40:sessä toisaalta se on myös etu. Meinaan jos volvon akseleita haluaa halvalla alle ja katsastukseen. Edit. Niin ja BJ4X ehdottomasti valinta jos haluaa ajattomuutta ja arvoa kulkineelle myös jatkossa.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 15.03.2010 20:40 |
#8
|
|||
|
|||
Missä noissa BJ42:ssa oli taka-akselilla vakiona kitkalukko? Oliko ainoastaan täyskevennetyssä taka-akselissa? Nuohan oli käsittääkseni melko harvinaisia nuo täyskevennetyt, vai millä politiikalla noita BJ42:ssa löytyi?
|
#9
|
|||
|
|||
Alkupään 42:sissa 4-vaihteinen loota ja semiakseli takana ainakin -83 alkuvuotena tuotuihin.
|
#10
|
|||
|
|||
Eli onko tuo vaihdelaatikkoero yhteydessä tuon kevennetyn taka-akselin kanssa. Siis 5-vaihteiset tuolla kevennetyllä ja lukollisella mallilla? Vai oliko noissakaan tuo kitkalukko vakiona?
|