Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2010, 14:21
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Oho


Ensimmäinen vastoinkäyminen ja heti hanskat naulaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2010, 14:27
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Loppu


En jaksa tästä enempää jankata. Alkoi 2006 ja nyt loppui mun osalta.

Jeeppiä en riko.
Heikompia kaaria en rakenna.
Pakko ei ole kilpailla.

Tuulimyllyjä vastaan en taistele. Ei pilata tätä topikkia enempää tällä aiheella.

Piste.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2010, 20:18
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Uusi vinssi asennettuna


Vihdoin keulalla. 5400kg HD kompuramallil. Nyt pitäisi päästä jätskikiskalle säällä kuin säällä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	036.jpg‎
Views:	677
Size:	96,5 Kt
ID:	11499  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2010, 20:26
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Talking

dodii


No nyt alkaa näyttämään jo liian matalalta, kannattaiskohan etsiä isommat renkaat ja neljä tuumaa korottavat jouset
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2010, 20:28
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Seuraavaksi varmaan kaaria rakentamaan? ..sorry, en voinut vastustaa kiusausta..
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2010, 20:38
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Umpiauto


Lasikuitukatto tekee autosta umpiauton. Pääkaari takatuin 57mm putkesta riittää jätskikiskalle ajoon.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2010, 21:11
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Wranglereitako ei säännöt koske


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
En jaksa tästä enempää jankata. Alkoi 2006 ja nyt loppui mun osalta.

Jeeppiä en riko.
Mitä muuta kuin kori siinä on enää aluperäistä?

Heikompia kaaria en rakenna.
Tuon ymmärtäisi jos kyse olisi kilvellisestä ajopelistä jossa turvavöiden kiinnikkeet pitää säilyä alkuperäisillä paikoillaan, mutta että kilvettämästä pitää tuollainen meteli nostaa. Ei kai kukaan ole vaatinut heikompia kaaria rakentamaan vaan säännönmukaiset ja rakenteeltaan ja muodoltaan vahvemmat kaaret!!

Pakko ei ole kilpailla.
Eipä ole kenenkään pakko kilpailla mutta onko satsaus (30.000€ ?? ) Jeeppin rakenteluun ollut kannattava jos pelkästään ajelet sillä mökillä Mietintätornille

Tuulimyllyjä vastaan en taistele. Ei pilata tätä topikkia enempää tällä aiheella.
Mutta ihan periaatteesta olet siis sitä mieltä, että muut noudattakoot sovittuja sääntöjä, Jeeppejähän ne säännöt ei koske!

Piste.
Inhorealisti

Viimeksi muokannut Byrocrat : 21.03.2010 22:10
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.03.2010, 21:21
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Jeepin rakennus


Kaikki muutokset Jeeppiin on tehty pulttaamalla ja kaikki irroitetut osat on tallessa. Ainoa näkyvä jälki on kaksi katkaistua ripaa säleikössä, mistä snorkkeli menee läpi. Nekin on tallessa ja maalauskin minulta nykyään onnistuu. Pari pientä klommoa on vuosien varrella tullut, mutta helppo korjata. Kovasti mietin mitä nyt teen. Yksi vaihtoehto on palauttaa auto alkuperäiseksi ja kilvittää vaimolle jätskikiska autoksi. Toinen vaihtoehto on alkuperäinen tarkoitus. Halkojen kuljetus halkovajasta saunalle.

Säännöt koskevat minuakin ja vaihtoehdoksi jäi lopettaminen. Ohjeiden mukaan tein 6 piste kaaret. Kelpasivat monta vuotta. Ehkä rahaa olisi mennyt vähemmän jos olisi aikaisemmin todettu kelvottomaksi. Mutta hauskaa se oli niin kauan kuin kesti.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 21.03.2010 21:37
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.03.2010, 21:02
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

American car show


Puunaaminen alkaa. Täytyy laittaa sunnuntai keskiöt bead lockkeihin.

Rodeo Drive Jeeppiä pyydettiin esille American car show messuille pääsiäisenä. Lupasin ja vahvistus tuli tänään.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.03.2010, 21:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Thumbs up

Hienoa! Saadaan yksi komea ameriikan-auto lisää American Car Showhun
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2010, 21:09
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Safari Jeepin tekniikkaa


Päivittelen tätä sitä mukaa kun muistan. Pitää kerätä showta varten. Tuli pitkästä aikaa pestyä auton lattia. Mukava huomata, ettei ruostetta ollut missään.

Etupuskuri
- Warn 9.5ti 4310kg vinssi
- Vinssin moottori 3,43kW
- Dextron 10 köysi, Vetomutolujuus 12.000kg

Renkaat
- Irok 37x14-15
- Paine 0.5 bar
- Renkaat lukittu vanteille (bead lock)

Etuakseli
- Akseliputkissa 12mm seinämäpaksuus.
- Dana44 high pinion, jossa 4.88 välitys.
- Detroit soft locker 100% automaattilukko.
- Paineistettu akseli. 0,25 bar.
- Longfield erikoislujat vetoakselit.
- 4" jousikorotus
- 3" lisäkorotus ilmajousilla tarvittaessa.
- Levyjarrut
- TeraFlex säädettävät tukivarret
- Erikoisvahvat ohjausvarret.

Taka-akseli
- Jeep Rubicon dana44 low pinion, jossa 4.88 välitys.
- Vahvistettu taipumista vastaan.
- Detroit soft locker 100% automaattilukko.
- Paineistettu akseli. 0,25 bar.
- Erikoislujat paksut vetoakselit (33 spooria)
- 4" jousikorotus
- 3" lisäkorotus ilmajousilla tarvittaessa.
- Levyjarrut
- Käsijarru vaikuttaa levyjarrun kenkiin (pitää märkänäkin).
- TeraFlex säädettävät tukivarret

Konehuone
- Ilmanotto snorkkelin kautta.
- Tehokas jäähdytin ja sähköinen puhallin.
- Exide vinssausakku.
- 4.0l suora kutoskone vääntää matalillakin kierroksilla.
- Noin 190 hv.

Vaihdelaatikko
- Viisivaihteinen manuaalilaatikko.
- Huohotinletku etuikkunan alareunaan.

Jakolaatikko
- TeraFlex pienen puolen välitys 4:1
- Vahva takakardaani (slip yoke kit)
- Etukardaani lyhennetty
- Huohotinletku etuikkunan alareunaan.

Takapuskuri
- Warn PowerPlant Dual Force HP 4310kg vinssi.
- Vinssin moottori 4.6 hv
- Vinssi tuottaa myös paineilman.
- Dextron 10 köysi, Vetomutolujuus 12.000kg
- Takavinssille oma Exide vinssausakku.

Suojaus
- TeraFlex simpukan panssari
- Warn öljypohjan panssari
- Etuakselissa Warn panssari
- TeraFlex jakolaatikon panssari.
- Warn tankin panssari. Tankin huohotus etuikkunan alareunaan.
- Ulkopuoliset kaaret suojaamassa autoa.
- 6-piste kaaret sisällä.

Työkalulaatikko
- Työkaluja
- Varaosia
- Paineilmatyökalut
- Ensiapulaukku
- Puuliina
- Pitkä liina
- Pylpyrä ja sakkeleita

Muuta
- Paineilmasäiliö.
- Sammutin
- Rampit katolla.
- Maastotunkki
- 600W Invertteri 220V
- Tietokone suunnistusta varten
- Katolla GPS ja sähköinen kompassi
- Internetyhteys
- Maksimi ajosyvyys vedessä 1m.
- Joustava akselisto (1000 rti)
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 23.03.2010 21:15
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.03.2010, 00:31
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Puunaaminen alkaa. Täytyy laittaa sunnuntai keskiöt bead lockkeihin.

Rodeo Drive Jeeppiä pyydettiin esille American car show messuille pääsiäisenä. Lupasin ja vahvistus tuli tänään.
Mun kippo on myös matkalla tonne niin soitellaan asiasta, ja katotaan jos vaikka sais Jeepit vierekkäin sinne
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.03.2010, 07:43
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Auton vienti


Lähden duunista torstaina 14:00 Pääsisin tallilta lähtemään viimeistään 16:00 Tuusulasta. Viimeistään 17:00 paikalla.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.03.2010, 17:40
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Kaikki muutokset Jeeppiin on tehty pulttaamalla ja kaikki irroitetut osat on tallessa. Ainoa näkyvä jälki on kaksi katkaistua ripaa säleikössä, mistä snorkkeli menee läpi. Nekin on tallessa ja maalauskin minulta nykyään onnistuu. Pari pientä klommoa on vuosien varrella tullut, mutta helppo korjata. Kovasti mietin mitä nyt teen. Yksi vaihtoehto on palauttaa auto alkuperäiseksi ja kilvittää vaimolle jätskikiska autoksi. Toinen vaihtoehto on alkuperäinen tarkoitus. Halkojen kuljetus halkovajasta saunalle.

Säännöt koskevat minuakin ja vaihtoehdoksi jäi lopettaminen. Ohjeiden mukaan tein 6 piste kaaret. Kelpasivat monta vuotta. Ehkä rahaa olisi mennyt vähemmän jos olisi aikaisemmin todettu kelvottomaksi. Mutta hauskaa se oli niin kauan kuin kesti.
saahan ne OIKEAT kaaretkin pultata kiinni?! mutta jokainen tavallaan
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.03.2010, 18:07
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
saahan ne OIKEAT kaaretkin pultata kiinni?! mutta jokainen tavallaan
http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=661

Lainaus:
Pääkaari on tuettu vahvasti alapäästään ja neljällä pultilla kiinni. Mutta alla ei ole sitä "lappua". Rakenne on sellainen, että b-pilarin ulkopuoli pitäisi poistaa ja kaaren alla oleva koripalkki poistaa, jotta sen sinne saisi. Sitten saisi lapun alle, mutta rakenne olisi alkuperäistä heikompi. Tässä ei ole mitään järkeä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rodeo Drive jappe Tekniikka & Jutustelu 583 27.05.2013 21:51
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat SoSo Tekniikka & Jutustelu 28 04.03.2009 16:28
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ myllis O/M/V Muut 0 23.10.2006 13:53
O: drive flange Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.08.2006 14:16
Mulholland Drive KariSalmelainen Movies 5 03.02.2004 09:43


Sivu luotu: 18:32 (GMT +2).