![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Talvieksyssä alkoi etuvinssi pitämään betonimyllymäistä ääntä ja vapaa puola asennossa ei tullut enää naru pihalle vaikka porukalla sitä koitti vetää. Eikun pilkkeiksi ja yllättävä vika sieltä paljastui... Oli suurimman planeettapyörästön neulalaakerit 2kpl kasvanut sanatarkasti pituutta kisan tiimellyksessä. Messingistä tehdyt liukulaakerit meinasin laittaa tilalle, onkohan toimiva systeemi?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onpa ollu pehmoset laakerit. Eikö löydy laakerikaupasta ton kokosia?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kai niitä löytyy mutta tehdään "kestävempi" patentti. Sen verran ajatus muuttui että keskitappi korvataan suoraan rattaan reikään käypäseksi ja huoltoväliä tihennetään huomattavasti. Nykyinen tappi on jo vähän vioittunut ja ratas on hiukan soikea eli ei senkään puoleen viitsi tuhota uusia neulalaakereita tuohon Juuan härveliin.
Neulalaakeri onko miten yleinen ratkaisu planeettapyörissä lähinnä näissä merkkivinsseissä (warn, supervinssi ym.) ? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Joko on kokemuksia mikä rasva kannattaa vaihtaa uuteen vinssiin ?
Tuossa olis kendalin vaihtoehto http://www.kendall.fi/images/Kendall.../triton220.pdf ,josko sitä tuota laittas kunhan vinssi saapuu.
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nyt homma toimii.
Viimeksi muokannut Patu925 : 09.03.2010 19:12 Perustelu: typo |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tottahan tuonne vaihteistoon uskaltaa laittoo keskusrasvari vassua?
pikkuse notkeempaa ku tuo tuubisa oleva mitä meillä muita on... pittää käydä kyl tutkimassa mittee vaihtoehtoja on tuol hallissa... ![]()
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
taas yksi ABT "kunnostettu".. jäykät tököttimäiset vaseliinit vaihdettu nesteen punaseen.. ja moottorin toimimattomuus/laiskuus johtui moottorin maadoitushiilien niitit löystyneet kun se muovi siitä päältä sulanut.. porasin vanhat niitit veks ja kasaus ilman sitä muovia.. nyt pelittää kunnolla
virtapuolen hiilet hyvät ja tiukasti kiinni, parannellaan niitä sitten kun tarvetta tulee, kuitenkin aika helppo purkaa ![]() hyvät ohjeet.. KIITOKSET siitä
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Minä ainakin uskalsin,hyvin tuntuu toimivan.
|
![]() |
| Luokat |
| sähkövinssi |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
| Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 | |