![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() + erona murroksen sisäboorien määrä = BJ/HJ:n 27 vs. HDJ:n 24
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja eikös BJ:ssä ole kahdenlaisia murroksia ja etuvetareita.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
useampiakin :P
BJ:n murroksissa löytyy pituuseroja, napalukkoja löytyy vaikka kuinka monta, samoin eri boorimääriä :P Tähän mennessä ainakin kolmen erimallin napiksia, murroksia ja vetareita löydetty :P Hyvä koittaa varaosia kaivaa vanhoista romuista, kun tunnu kahta samanlaista berttaa löytyvän... |
#4
|
|||
|
|||
![]() bh-hj vetarien erot
Tuo bj murrokset menee ulkomuistista näin:
vanhin, olisko 75 asti, ilman napalukkoja oleva on yhdellä kuulalla oleva ns. haarukka vetari. n.76- 78 pitkällä napalukolla oleva vetonivel, ulkohalkaisija pienempi ohennushionnan kohdalta kuin uudempi, ja itse vetonivelen akseli n. sentin pitempi. olkatappien pultit 11mm paksut ja lähempänä toisiaan 79- alkaen jatkuen hj-61:een (ja jäykkäakselinen hilux) muuten "sama" nivel kuin edellinen em. poikkeuksin. (vanhempi nivel sopii uudempaan akseliputkeen, täytyy vaihtaa myös napalukko) 12mm olkatapin pultit ja "iso" jako. Hdj:n nivel paljon isompi ulkohalkaisijaltaan, ja kuten jo sanottiin pooreja vähemmän vetoakselissa, napalukon poorit samat kuin hj-6x -> jos koittaa risteyttää hdj:n nivelen bj:n akseliputkeen, niin vaatii paljon muutakin. Onko napalukkoja useampia (väritystä lukuunottamatta) kuin ennemainitut pitkä ja lyhyt? ja tarvike napalukkoja ei lasketa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin tommosia ihme möykkyjä, joissa on päädyssä käännettävä peltikoppa, eivätkä meinaa suostua purkautumaan sitten millään. Ei ole vielä tutkittu tarkemmin, mutta luultavasti harvabooriset vetarit ja murrokset. Olikohan papereiden mukaan -78, mutta valmistenumero alko BJ40 00xxxx...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
nii ja ainakin vanhemmis 40 ja 55 fj:ssä on harvapooriset murrokset, heikommat kuin 27-pooriset (näihin kuului kiinteät "napalukot"). nekin vissii muuttui sitte joskus kaheskytluvun taittees 27-poorisiks.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan XJ Cherokeen etuvetari | Killman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 15.02.2009 19:54 |
Ostetaan chevyn etuvetari | tiisselichevy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 11.02.2009 16:02 |
O./BMW 325 4WD etuvetari.-89 | Bruno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.12.2007 23:16 |
O: Etuvetari bronco II:een | Antte | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 03.01.2007 13:13 |
O: Blazerin etuvetari | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 26.03.2003 18:47 |