![]() |
Bj Hj Hdj etuvetari erot
Olen puhunut joillekin, että hdj ja hj lyhyt vetari olisi sama.
Epäs olekkaan, hdj on 15mm pitempi kuin hj ja bj (nehän ovat aivan samanlaiset lyhyellä puolella) Pitkällä puolella onkin vähän enempi pituuseroja ja stefan "olake" on vähän eri paikassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53148 lyhyt ylempi bjhj ja alempi hdj http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53147 lyhyt http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53146 pitkä Hj/hdj pituusero http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53145 pitkä Bj/Hj pituusero http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53144 murroksenpään erot, ylhäältä Bj Hj Hdj |
Lainaus:
|
Ja eikös BJ:ssä ole kahdenlaisia murroksia ja etuvetareita.
|
useampiakin :P
BJ:n murroksissa löytyy pituuseroja, napalukkoja löytyy vaikka kuinka monta, samoin eri boorimääriä :P Tähän mennessä ainakin kolmen erimallin napiksia, murroksia ja vetareita löydetty :P Hyvä koittaa varaosia kaivaa vanhoista romuista, kun tunnu kahta samanlaista berttaa löytyvän... |
bh-hj vetarien erot
Tuo bj murrokset menee ulkomuistista näin:
vanhin, olisko 75 asti, ilman napalukkoja oleva on yhdellä kuulalla oleva ns. haarukka vetari. n.76- 78 pitkällä napalukolla oleva vetonivel, ulkohalkaisija pienempi ohennushionnan kohdalta kuin uudempi, ja itse vetonivelen akseli n. sentin pitempi. olkatappien pultit 11mm paksut ja lähempänä toisiaan 79- alkaen jatkuen hj-61:een (ja jäykkäakselinen hilux) muuten "sama" nivel kuin edellinen em. poikkeuksin. (vanhempi nivel sopii uudempaan akseliputkeen, täytyy vaihtaa myös napalukko) 12mm olkatapin pultit ja "iso" jako. Hdj:n nivel paljon isompi ulkohalkaisijaltaan, ja kuten jo sanottiin pooreja vähemmän vetoakselissa, napalukon poorit samat kuin hj-6x -> jos koittaa risteyttää hdj:n nivelen bj:n akseliputkeen, niin vaatii paljon muutakin. Onko napalukkoja useampia (väritystä lukuunottamatta) kuin ennemainitut pitkä ja lyhyt? ja tarvike napalukkoja ei lasketa |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
nii ja ainakin vanhemmis 40 ja 55 fj:ssä on harvapooriset murrokset, heikommat kuin 27-pooriset (näihin kuului kiinteät "napalukot"). nekin vissii muuttui sitte joskus kaheskytluvun taittees 27-poorisiks.
|
Joo siis tais tosta puuttuu se ulkopäästään harvaboorinen murros jollaiset mulla oli 75 vuosimallissa. Ne oli siis kiinteille napiksilla tai warnin napalukoilla. Murros on normaali birfield jossa sisäboorin on sama 27 kuin uusissa mutta ulkopää harva eli sama kuin noissa pallo/sirppi malleissa. Sirppimalliin olen törmännyt vain '68 fj-40 mallissa mutta noita pästään harvaboorisia on siis about 6x - 72-74? välillä. Pointtina siis että niin kauan kuin noissa on ollut murros+vetoakseli niin vetoakselin boorit aina 27 eikös vaan. Joten murrosta ja napalukkoja vaihtamalla + pikkutuunaamisella aina onnistuu muutos.
|
Sivu luotu: 08:56 (GMT +2). |