![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Minä valitsin käytetyn kuormaimen projektiin siksi että en halunnut lähteä pilkkomaan uutta. Oletus oli että joutuu leikkelemään paljonkin, mutta lopulta tarvitsi vaan kääntää jalkaa 180 astetta ja muuttaa vähän korvallisten paikkoja. Hankin vanhan mutta lähes käyttämättömän kuormaimen, johon piti vaihtaa tiivisteet ja yksi sylinterin varsi, sekä hommata 2-vipuohjaus. Lähiviikkoina kone ajetaan halliin ja kuormaimen osalta kouran kääntö vaihdetaan ympäripyöriväksi. Kokonaishintaa kuormaimelle kertynee jotain 4500 e. Patu 1800 on kyllä päivitettynä versiona toiminut epelissä mielestäni tosi hyvin, ja on tuon kokoiselle koneelle sopivan kokoinen kuormain. Jatkopuomia tuohon ei kannata rakentaa, koska nostovoima menee nollille jatkon päässä. Käytetylle kuormaimelle tulee kovasti hintaa kun laittaa uutta osaa, mutta kummasti se tuntuu projektin loppuvaiheessa että tonnikin on rahaa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Eilen sain sorvattua yhden osan vaunujen väliseen niveleen. Sitten varmaan sorvissa irtosi jokin kun kappale tai teränpidin alkoi värisemään niin ettei sorvaamisesta tullut mittää. Enkä kerenny sitte selevittäämmää että mikä petti.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
MikZ kyseli mittoja hiljattain.
Tässä suuruusluokkaista tietoa asiasta. Telan sisämitta paikallaan ollessa on 264cm. Pyörän halkaisija on 40cm ja vetopyörän 34cm + vetohampaat. Telien napojen väli on 45cm, vetopyörän navan ja ensimmäisen telastonpyörän navan väli on 50cm. Vetopyörän napa on n. 22cm korkeammalla kuin telaston navat. Siitä se Jjurvan nivel näyttää pikkuhiljaa valmistuvan. Jännä nähdä millainen siitä lopulta tulee. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Taas pääsi hetkeksi sorvin ääreen.
Jakolaitteella reijät laipankiinnityspulteille: Tästä kuvasta selvennee hiukan tuo rakenne Ja kääntölaakeri kasattuna Jos jollakin on ylimääräisenä tuommoinen kaksoisnivelellä oleva kardaani ja vielä rangen/jeepin ristikoilla niin ilmoituksia otetaan vastaan. Miton tarkemmin vielä minkälainen sen pitäisi olla ja laitan ostoilmoituksen. Pitäisi kuitenkin sopia dana20 jakolaatikon takapäähän. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Piti vähän hakea liikkeiden äärirajoja ja testata miten vaunujen välinen kardaani sopii pyörimään.
Tuossa kuvassa takavaunu noin 60asteen kulmassa ja vielä kardaani toimii moitteetta. Tämmöinen siitä välikappaleesta alkaa muodostuun. Paljonko on epeli alkuperäisen bankun kääntösäe? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Asiallisenoloinen nivel! Hieno projekti.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hieno peli tuo Epeli, itse oon vähän saman tyyppistä rakentamassa ja kiinnostais mitkä nuo mitat pankussa on vai onko samat kuin epelissä ja kuinka leveällä telat on?Paljonko on telan pituus koneessa paikallaan maata pitkin mitattuna ja kestääkö nuo telipyörien varret kun on niin hentoisen näköset ja jos ottaa sellaisesta navan takimmaiselle pyörälle niin kestääkö metsäkärryn painoa joka nyt toistaiseksi lainataan traktorista ennenkuin ehdin telavetoisen valmistaa. Telapaketti ehkä kaksikin pitäis vielä hakea varmaan Laurilasta, onko joku menossa hakureissulle? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Tuli vaihteeksi tehtyä kosteen puoleinen reissu
![]() Teki sitten ihan mieli ottaa muutama minuutti purkkiin ja purkista youtubeen http://www.youtube.com/watch?v=EfZZy...ature=youtu.be |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Hienosti tehty video!!
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Mitespäin ne on nuo bankun telit alunperin, telin keskitappi pyörännapoja ylempänä vai alempana eli ns. "hiipivä". Ja miten on telankiristys toteutettu? http://www.offroadmachine.com/filmer...talogbv202.pdf Olikohan tuo telankiristin sivulla 311? Aika hentoisen näköinen viritys... Niin ja kiitokset vielä teloista Rocky86, käy ihmettelemäs härveliä ja hakemas kossupullo kun täälläpäin kuljet. Viimeksi muokannut tst : 20.05.2012 18:33 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Päivitettäämpä tätäkin. Viime talavi meni venettä tehesä. Ja kesä sitten näin:
Ja varsinkin näin: Mutta nyt ois saatu hydrauli ja pa-letkuja vedeltyä. Öljysäiliö, pumppu ja orbi ym. ohjauksen hydrauliikka paikoillaan. PA-tankki tulee oikeaan takakulmaan. Toimii tarvittaisa istuimena. Jäähdytyskin alkaa olla valmiina. Saa nähä joutuuko laittamaan sähköflektin lisäksi ku ei mittää tuulitunnelia viiti tuohon rakennelle. No syyläri on kakskertaa isompi mitä autokäytösä on ollu. Viimeksi muokannut Jjurva : 08.08.2012 11:30 |