![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() Paljonhan tollainen maksaa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli ei mielestäni mitään järkee ostaa käytettyä 20v. vanhaa kuormaajaa ja aloittaa loputon letku hitsi öljy klappi ja tappirumba. Taitaa vieläpä olla kaikissa uusissa kaksvipuohjaus ja ympäripyörivä koura. Eikä geometriatkaan oo ainakaan huonontuneet. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sinällään mielenkiintoinen juttu on se että käytetystä Patu 1800 pyydetään enemmän kuin se on uutena maksanut...
Kesla 152 + vaunu on kieltämättä huvittava keksintö, sanatarkasti hinnat alkaen malli. Sillätavalla tuttuja juttuja kun 10v kerkesin olemaan Kesälahden tehtaalla noita ihmeitä tekemässä... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Minä valitsin käytetyn kuormaimen projektiin siksi että en halunnut lähteä pilkkomaan uutta. Oletus oli että joutuu leikkelemään paljonkin, mutta lopulta tarvitsi vaan kääntää jalkaa 180 astetta ja muuttaa vähän korvallisten paikkoja. Hankin vanhan mutta lähes käyttämättömän kuormaimen, johon piti vaihtaa tiivisteet ja yksi sylinterin varsi, sekä hommata 2-vipuohjaus. Lähiviikkoina kone ajetaan halliin ja kuormaimen osalta kouran kääntö vaihdetaan ympäripyöriväksi. Kokonaishintaa kuormaimelle kertynee jotain 4500 e.
Patu 1800 on kyllä päivitettynä versiona toiminut epelissä mielestäni tosi hyvin, ja on tuon kokoiselle koneelle sopivan kokoinen kuormain. Jatkopuomia tuohon ei kannata rakentaa, koska nostovoima menee nollille jatkon päässä. Käytetylle kuormaimelle tulee kovasti hintaa kun laittaa uutta osaa, mutta kummasti se tuntuu projektin loppuvaiheessa että tonnikin on rahaa. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Eilen sain sorvattua yhden osan vaunujen väliseen niveleen. Sitten varmaan sorvissa irtosi jokin kun kappale tai teränpidin alkoi värisemään niin ettei sorvaamisesta tullut mittää. Enkä kerenny sitte selevittäämmää että mikä petti.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
MikZ kyseli mittoja hiljattain.
Tässä suuruusluokkaista tietoa asiasta. Telan sisämitta paikallaan ollessa on 264cm. Pyörän halkaisija on 40cm ja vetopyörän 34cm + vetohampaat. Telien napojen väli on 45cm, vetopyörän navan ja ensimmäisen telastonpyörän navan väli on 50cm. Vetopyörän napa on n. 22cm korkeammalla kuin telaston navat. Siitä se Jjurvan nivel näyttää pikkuhiljaa valmistuvan. Jännä nähdä millainen siitä lopulta tulee. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Hieno peli tuo Epeli, itse oon vähän saman tyyppistä rakentamassa ja kiinnostais mitkä nuo mitat pankussa on vai onko samat kuin epelissä ja kuinka leveällä telat on?Paljonko on telan pituus koneessa paikallaan maata pitkin mitattuna ja kestääkö nuo telipyörien varret kun on niin hentoisen näköset ja jos ottaa sellaisesta navan takimmaiselle pyörälle niin kestääkö metsäkärryn painoa joka nyt toistaiseksi lainataan traktorista ennenkuin ehdin telavetoisen valmistaa. Telapaketti ehkä kaksikin pitäis vielä hakea varmaan Laurilasta, onko joku menossa hakureissulle? |