![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Jokaisella(lähes) on vapaus valitaJa jokaisella on omat mielipiteet: Ja minun mielestä noissa dieseleissä on eroja, itse käytän teboilia. ja perustelut ovat seuraavat: aikanaan tutkin hyvinkin tarkkaa noita eri valmistajien dieseleitä, ja silloin teboili oli ainut joka antoi tarkempaa tietoa tuotteistaan, esim energiasisällön. Juuri noita persetuntumalla tehtyjä testejä tehtiin seuraavan kaavan mukaan: 2 kpl samanlaisia 2,3 td mitsuja, ja toiseen tb:n aineet tankkiin ja toiseen nesteen citydiesel, ja kiihdyttämään tienpäälle vitosella 60 km/h ylöspäin. vaihdettiin tankkauspaikkoja pariin kertaan ristiin, ja aina se mitsu, missä oli tb:n diesel pärjäsi selvästi. johtopäätös-> teboililta ei saanut happea tankkiin, vaan se otettiin ilmasta (niinhän neste aikanaan mainostikin, että diesel on "hapetettu" ja sen seurauksena niitä pitkäketjuisia hiilivetyjä ei mahdu sekaan niin paljon). TB:n dieselissä on mielenkiintoisia laatuvaihteluja: viimme kesänä? oli neon vihreää dsl yksi laivalasti, ja väri nimenomaan pisti silmään, mutta toimi aivan normaalisti. Joskus kun nuo dieselin savutukset meinaa olla reilut katsastukseen mennessä, olen tankannut yhden tankillisen nesteeltä, ja ainakin persetuntumalta ja peilistä katsomalla savutusta nesteen dsl on "puhtaampaa" ts. ei savua, mutta eipä kyllä vedäkkään. jos pitäs alkaa arvailla kulutuserojen suuruutta eri dsl välillä, niin kyse on prosenteista, ei kymmenistä. Ja dieselin lisäaineistuksena olen käyttänyt tuhkaantumatonta 2-T öljyä. Resepti on seuraava: ajetaan tankki lähes tyhjäksi (n.15 litraa jäljellä) ja sekaan n.2 litraa 2-t öljyä ja reilulla kaasulla 90km ja tankki täyteen! Yleensä olen tehnyt k.o coktailin kevättalvella, ja uskomatonta kuinka paljon käynti pehmenee alle tunnin ajolla!
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Öljyseoksien käyyttö on mielestäni tarpeellista vain jos ajelee lämmitysöljyllä, toki varmaan pehmentää käyntiä mutta onko järkee vai ei? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten jos riittääl uotettavasti, niin paikkoja löytyy paljon, siis tehodynoja on Suomessa pilvin pimein joissa toistettavuus on hyvä. Siis polttoaineissa on eroja ja myös testaustavoissa ja määritelmissä hyvinkin tarkkaa... j.h Nesteen tuotteista olen aina ongelmitta löytynyt ilmoitetun energiasisällön (tosin viimeaikoina ei ole ollut tarvis moiselle). |
|
||||
|
||||
![]()
Uudesta TM:stä:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten sitä empiiristä tutkimusta...
Eli työmatka kierros st1 aineella 17.5 l/ työssäkäynti kierros. Ja nesteen aineella 18.8l/ kierros Eli vuositasolla n.200 egee eroa kummalla ajan. |
|
|||
|
|||
![]()
Kumma kun VTT ja tekniikan maailma tietää paremmin kuin esim auton valmistaja voiko lisätä bensaa, esim vm 2000 Volvo V70 ohjekirja neuvoo lisäämään tarvittaessa bensaa
|
|
|||
|
|||
![]() abc
Tossa aikasemmin oli maininta ABC;een `litkuista jotka ainakin tulee Uttiin (jos joku tietää kyseisen paikan)nesteen autoilla nesteen jalostamolta.En tiedä muusta SUOMESTA mistä muualla aine tulee ABC;eelle.Yksi tuttu autoilija (useita autoja NESTEEN ajossa )kertoi et ei voi ajaa nesteen talvilaadulla kun autot vie 7-9 litraa sadalla NESTEEN ainetta enemmän kuin TB;een.
joutuu kirjottaa nyyberinä kun on kännissä ja kritisoi suoamalista monopoli firmaaaaaaaa. |
|
|||
|
|||
![]() jatkoa
siis tohon edelliseen jatkoa.Talvilaatua kuluu 7-9 litraa/100km enemmän kuin kesälaatua (tohon edelliseen oisin korjannu et ei TB vaan samasta pumpusta kuin kesälaatu eli Nesteen ainetta mut se kerkes lähtee )näppi häiriö.Jotaqin energia määrissä pitää olla
eroja jos sama auto kuluttaa toista laatua noin paljon ENEMMÄN |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |