Liksat kohdalleen ja kynyttäjälle luu sinne minne ei kevätaurinko paista.
Lainaus:
Ei tuollaisella koulutuksella tai työn vaatimustasolla ihmeitä voi odottaa. Bussikuskiksi kelpaa vaikkapa Afrikan ihme Somalian rannikolta. Kyllä kirvesmiehen(rakennusmiehen) kuuluukin saada enemmän palkkaa. Tai itseasiassa bussikuskit hankkii enemmän kuin rakennusmiehet, kun he saavat kaiken maailman lisiä joita ei rakennusalalla tunneta tai mielellään makseta. Meidän rakennusfirma laskutti muutamalta asiakkaalta 27€ +alv 22%. Jossain etelässä pystyy laskuttamaan 40-50€/h mutta ei täällä pohjoisemmassa. Normaali hinnat rakennus alalla 25-35€/h. (Ja sitten tietyt urakka hommat erikseen joista pystyy lyhytaikaisesti saamaan jopa 400€ /päivä nettona, mutta niitä ei tähän lasketa...)
|
Silloin kun maksetaan tes:sin mukaista palkkaa,ja ylityöt niinkuin kuuluu niin kaikille riittää kohtuuliksaista duunia.Ja lainat lyhenee niinkuin kuuluu,ja eläkkeet karttuu.
Jopa se afrikanneekeri saa tuon 27 egee/tunti silloin kun tulee sunnuntaina töihin.
Itse en edes palkkaisi noin halpaa raksaranea koska jostain se kate pitää ottaa,ja jos se ei tule kaksikärkisestä kynästä niin tulee se pitkistä kahvi ym. tunneista.Tai viime kädessä jää jotain maksamatta kuten ne lisät,tai verot,ja sitten ihmetellään niiden kt. vähennysten ym.kanssa.
Joka tapauksessa kuljetusalan liksat varsinkin onnikkapuolella on niin paljon jälkeen jääneet notta niitä sietää korottaakkin,ja pitää, että näinä ammattipätevyys direktiivi aikoina kun ei enää kohta eläke-ukkoja,tms. riitä joka hommaan , kiinnostaisi ala vielä valkoistakin nuorisoa.
Ja hyötyy siitä korotuksesta yrittäjä/kuljettajakin,kun hinnoittelee itsensä niinkuin kuuluu,ja maksaa itselleen ne lisät ym.
OT:Kyselin niitä koulutuspäiviä niin Imatralla maksaa lysti että kortti pysyy voimissaan a/118 egee/päivä.