![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Ooteenä esimerkki
Sähkömies maksaa 60E tunti sis. sivuleikkurit, ruuvarin yms. Kaivinkonemies maksaa 45E tunti sis. kaivinkoneen, polttoaineet yms. |
#27
|
||||
|
||||
![]()
Samaa asiaa ajoin määkin takaa...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo 45€ tunti oli joskus 80 luvulla? Ja nykyään tuo jopa 90€ tunti on hyvinperusteltu sillä että työ oikeasti tapahtuu hyvien koneiden ja lisälaitteiden ansiosta jopa puolet nopeammin kuin 10-20vuotta sitten. Sähkömiehet maksaa ihan älyttömästi siihen nähen mitä ne tekee ja eivät ikinä siivoo jälkiänsä, mestat on niiden jälkeen ihan täynnä johonpätkiä yms. menee koko päivä siivoillessa niitä, joskus lähetän kyllä sähkömiehelle siivous laskun
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC Viimeksi muokannut VonLeka : 02.03.2010 17:42 |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Kyseessä tais Arskalla olla veroton summa.. Eli alv 22% päälle.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#30
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä paitsi tässä kyllä ahtaajat sahaavat omaa oksaa taas enemmän kuin pahasti. Mitä enemmän täällä satamat lakkoilevat, sitä vähemmän tavara kulkee enää Suomen kautta. Yhdelläkään varustamolla ei ole palavaa tarvetta saada konttejaan juuri Suomen kautta muualle, aika nopeasti siirtyy tavara kulkemaan muuta kautta ja siinähän sitten taas ollaan... Järjetöntä toimintaa. Tai järkeä tai ei, ei nyt ainakaan tuota toivottua tulosta pitemmän päälle kun omille nilkoille pissitään.
__________________
You got mud on your face You big disgrace Somebody better put you back in your place. |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli sanotaan että 60-120€/h sis.alv
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Ei siinä ole AKT:llä pelkästään raha taustalla, vaan tuolla akt:n sivuilla oli lista muista epäkohdista siinä sopimuksessa verrattuna esimerkiksi edelliseen.
Niinkuin mattiesko laulaa "...pyörät nää jos pysähtyis, niin kohta ilman muuta, tyypeillä ois pöytä leivätön" Sitten tulee kaikki kukkahatut itkemään "ei heru sympatioita, yhyy, ahneet paskiaiset! Siihen nähden kuljetusala tuntuu olevan melkosen aliarvostettu. Ja kokoajan keksitään uutta kiusaa. Tuntuuko 2500e/kk brutto isolta rahalta? No, omaa koulutusta vastaavalla alalla tienaisin samalla työmäärällä melkein puolet enempi (tietoliikenneinsinööri), mutta ei nyt satu täällä pohjois-karjalassa olemaan töitä. Kun ottaa vielä huomioon sen vastuun, mikä kulkee mukana joka yö: satojen tuhansien arvosta tavaraa ja kalustoa tai linja-auton kuljettajilla kymmenittäin ihmishenkiä pienen ratinliikkeen varassa... Hilpeyttä herättää suorastaan lehtien keskustelupalstoilta lukea aikuisten ihmisten angstaamista "kun ei mikään toimi ja kaikki on kuskien vika!" Se nyt vaan on niin, jotta maailmassa mennään vahvimman oikeudella. Jos tulee takkiin, niin se on voivoi, mutta joskus pitää vähän ryhdistäytyä ja näyttää mikä on homman nimi. |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Ihan oikein että kuljetusala pistää kapulaa rattaisiin, valtiokin kusee alaa silmään jatkuvalla syötöllä. Saati sitten kuluttajat.
|
#34
|
||||
|
||||
![]()
moi!
sittenhän se tuppaa olemaan silleen että net jotka sai "hyvin lisää" vetää vähän niinkuin muitakin mukanaan, ei tarvi seuraava porukka raataa neuvvoteluissa "niin kovasti"! ( niin ainaski täällä-ei saa eri ryhmien "palkka kuilu" tulla liian isoksi) Eli tsemppiä vaan...! Meillä täällä Svedulassa kans povataan lakko kevättä...! Saas kattoo...! --Janne--
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Liksat kohdalleen ja kynyttäjälle luu sinne minne ei kevätaurinko paista.
Lainaus:
Jopa se afrikanneekeri saa tuon 27 egee/tunti silloin kun tulee sunnuntaina töihin. Itse en edes palkkaisi noin halpaa raksaranea koska jostain se kate pitää ottaa,ja jos se ei tule kaksikärkisestä kynästä niin tulee se pitkistä kahvi ym. tunneista.Tai viime kädessä jää jotain maksamatta kuten ne lisät,tai verot,ja sitten ihmetellään niiden kt. vähennysten ym.kanssa. Joka tapauksessa kuljetusalan liksat varsinkin onnikkapuolella on niin paljon jälkeen jääneet notta niitä sietää korottaakkin,ja pitää, että näinä ammattipätevyys direktiivi aikoina kun ei enää kohta eläke-ukkoja,tms. riitä joka hommaan , kiinnostaisi ala vielä valkoistakin nuorisoa. Ja hyötyy siitä korotuksesta yrittäjä/kuljettajakin,kun hinnoittelee itsensä niinkuin kuuluu,ja maksaa itselleen ne lisät ym. OT:Kyselin niitä koulutuspäiviä niin Imatralla maksaa lysti että kortti pysyy voimissaan a/118 egee/päivä. |
#36
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän jokainen kuljetusalalla työskentelevä tiedä että palkka ei ihan vastaa työn määrää, eli joudutaan tekee se 45-50 tuntia että saadaan sama kun se konttorirotta joka tekee 38tuntia viikossa. Ja onhan siinä vähän vastuutakin kun ajaa tuolla liukkailla keleillä täydellä kuormalla keskellä yötä kun lunta tulee perkeleesti ja aurat ei liiku.....
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#37
|
|||
|
|||
![]()
mua niin vituttaa tuollainen asenne ku pidetään itteensä ja omaa duunia sinä kaikkein tärkeimpänä asiana maailmassa. Kukaan muu ei ole yhtään mitään kuin juuri minä ja minun työ. Tuollaisten nokkapystyssä kulkevien paskiaisten takia maailma just on tässä jamassa, Kaikki takoo vaan omaa etuaan mikä poikii muissa ryhmissä sitä samanlaista jatkumoa. Kaikki nousee, kaikki kallistuu, kaikki menee vituiksi. Ahneus on perseeestä.
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
Lyhyestä virsi kaunis! Nyt se lakko sitten jo loppui, ennen kuin edes kerkisi vaikuttaa mitenkään elämään. Toivottavasti työntekijäpuoli sai sen, minkä vuoksi taistelivat.
18.3. pitää itsekin järjestäytyneenä olla lakossa. Ensimmäistä kertaa elämässäni vieläpä. |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan. autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC |
#40
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Onkos lakossa kyseessä "ahneudesta" ja "omaan napaan tuijottamisesta"? Mielestäni ei, kun katselee yhteiskuntaa niin ei se taida olla palkat kun niitä hintoja vetää ylös...? Ite kun olen "tuotanto teollisuuden" parissa töissä niin meillä yksi suurimista meno eristä on ENERGIA, meillä on lämmöntuottoon käytössa 40MW pannut, sähkönhinta täällä Swedulassa on "parhaimillaan" ollut 1,5€/kwh ja just nämä "menot" on sitten revittävä kuluttajan selkänahasta tuotteen hinnassa! Mitäs sitten ku kuluttajalta "loppuu" rahat? Jos katsoo normi perhettä niin taitaa olla niin että ostovoima on heikentynyt aika roimasti..! polttoaine, sähkö ruuanhinta ymym ovat taatusti nousseet, eikä syynä ole palkan nousut! --Janne--
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Naurattaa vaan kyseinen touhu kun ei tiedetä mitä mieltä oltaisiin, mun puolesta olisivat voineet olla pitempäänkin lakossa ja hakeneet etunsa kohdilleen, kun ei kummpikaan osapuoli ole tyytyväinen ratkaisuun. Ja en ole autonkuljettaja, sivusta seurannut vaan niiden touhua ja tilasin hyvissä ajoin verstaalle riittävästi terästä saadakseni hommat tehtyä. ![]() ![]() ![]() |
#42
|
|||
|
|||
![]()
eipä ollut Pohjolan liikenteen kuskeille mitenkään mairittelevaa mainostä äsken tölsyssä. Haastattelivat lakkovahtia ja kyselivät joko illalla liikenne toimii: tuumas että mahdotonta, osa kuskeista kun oli jo lähtenyt Viroon ryyppäämäään, ehkä ylihuomenna takas..
![]() Itse en lakkoilua ymmärä, enkä kuulu liittoon. Sovin mieluummin asiat itse. |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Tänä päivänä ei tarvi duunarin vapista pyytäessään lisää liksaa.
Kapitalistit katainen ja kumpp. on hoitaneet homman niin että alle 1 %palkan korotukset menevät suoraan työmatkoihin(polttoaineveron korotukset,ja työmatka vähennyksen omavastuun korotus) |
#44
|
||||
|
||||
![]()
No saitteko mitään tärkeitä juttuja läpi, niinku ulkomaalaisen ilmaistyövoiman käytön rajoittamisen suomen sisäisessä liikenteessä vai kuuluko ne edes sopimuksen piiriin?
|
#45
|
||||
|
||||
![]()
Nooh, onkos ahtaajat kauemmin lakossa kuin rahtarit/bussikuskit?
Lomauttaako vientiteollisus kun ei saada tuotteita ulos maailmalle? Meneekö Jycce-boyltä herne nenään? Vituttaako kun kaupasta loppuu tuoretuotteet ja tuontioluet? Ei taida olla hallituksella langat sittenkään käsissään tuon talouden ohjailun suhteen. On se vaan kumma kun työntekijä haluaa sen verran liksaa että saapi välttämättömät menot maksettua ja edes pikkauisen jäisi taskurahaakin. Tuossa eilen kahvipöytäkaeskusteluissa kävi ilmi eräs mielenkiintoinen seikka, nykypalkkataso vastaa ostovoimalla mitattuna 50-luvun tilipussia. Se että päästäisiin 70-luvun ostovoiman tasolle vaati vain pienen vaatimattoman palkankorotuksen joka olisi vain 18% nettotuloihin. Kahvipöytähuhun mukaan tämä olisi laskettu SAK:ssa, mutta siitä ei oikein taideta uskaltaa puhua kovin julkisesti..... Tosin, tuo nyt oli vain kahvipöytähuhukeskustelu... Oletteko tutkineet mitä pussinpohja näyttää jos laitetaan rinnakkain kuukauden tulot ja menot. - merkkinen vai + merkkinen on tulos kun lasket mihin rahat menee. |
#46
|
|||
|
|||
![]()
mulla ainakin - merkkinen. ei voi kuin kuluja karsia.
|
#47
|
||||
|
||||
![]()
Tänä keväänä tulee olemaan lakkoja monella alalla.
Koko nousukausi on ollut yhtä "porvareiden" juhlaa,mutta nyt on alkaneet perusasiatkin kiinnostamaan ihmisiä. Miksi "porvareiden"? .No koska ihmisille on kokoomuksen ja keskustan taholta uskoteltu että jokainen jolla on omakotitalo/tai asunto-osake,ja tila-auto voi olla ihka oikea porvari jos vain tekee ahkerasti töitä kellon ympäri. Niin ja Ay väki on kaikki kommareita.Tietenkin. Tällä hetkellä käydään erittäin kovaa propaganda sotaa kaikilla saroilla joihin on valjastettu uhreiksi niin vanhat paperimiehet, kuin nyt autokuskit ym. unohtamatta ahtaajia. Kaikkia heitä moititaan ahneiksi omaan napaan tuijottajiksi,vain siksi koska peräävät omia oikeuksiaan. Entäs sairaan hoitajat? No oikeisto käytti heitä vaaliaseena,ja joutui pitkin hampain lunastamaan vaalilupauksensa pakon edessä.Hyvä niin. Kenen etu on että esim.paperiteollisuus pysyy Suomessa?Kaikkien. Kenen siitä pitää saada suurin hyöty? Amerikkalaisten eläkesäätiöiden? Vai Osakkeenomistajien? Vai kenties metsän omistajien? Automiesten? Vai kaikkien alaan liittyvien duunareiden? Eli mitkä ryhmät jättävät rahat Suomeen? Aivan, kaikki muut paitsi nuo kaksi ensimmäistä. Suomessa on ollut aina semmoinen ihmeellisyys että onnistujia paheksutaan.Jos olet ahtaaja niin olet etuoikeutettu kun saat tehdä töitä talvella,liukkaalla,pimeällä laiturilla,ja kovalla kiireellä.Ja sinulle maksetaan lakisääteiset lisät. Olet siis paha ihminen. Mutta jos teet esim.remppahommia halvalla ja firma on vähän niin ja näin,tai joudut sen lisäksi ettei sivan kassa elätä ,jakamaan lehtiä niin heti olet parempi koska sinulla on kurjaa. Jos et kuulu tällä hetkellä liittoon niin liity,koska seuraavissa vaaleissa eivät porvarit tule menestymään yrittävät he kaikin tavoin nujertaa työläisväestön tämän laman aikana. Ja Jos olet yrittäjä niin kysy omalta edustajaltasi miten esim. polttoaineveron korotukset ajavat asiaasi? Ja jokaiselle joka luulee että pystyy hinnoittelemaan oman palkkansa työnantajan kanssa,niin vaikka olisit kuinka ammattimies tahansa niin aina tulee se päivä kun tulee joku nuorempi,ja taitavampi kaveri ja sanoo että minä voin tehdä tuon halvemmalla.Sinä päivänä kannattaa kuulua ammattiliittoon... Ei Suomesta tehtaat häviä sen takia että täällä on työvoima kallista,vaan sen takia että lopettaminen on halpaa... |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Meille luvattiin huima 0,04 %:n korotus. Työsuhteisiksi siirryttiin vuoden alussa. Olemme olleet sopimuksettomassa tilassa koko tämän vuoden. Välillä tuntuu, että työntekijä on vain suuri rikollinen, joka on vain välttämätön paha ja kaiken lisäksi työntekijälle pitäisi maksaa palkkaa.
Viimeksi muokannut Skorpioni : 05.03.2010 13:04 Perustelu: ? |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Ja näinä ammattipätevyys päivinä yrityksen arvokkain voimavara(muutenkin kuin kustannuspaikkana) on työntekijä.
Peruste. Kaivureita,rekkoja,hitsauskoneita,sorveja ym. saa kaupasta aina uusia,ja jopa osamaksulla tai liisingillä. Mutta ammattitaitoinen työmies(nainen) on se joka sen rahan yritykseen tuo. Ja mitä tulee sen ilmaisen ulkomaisen työvoiman käyttöön niin laki määrittelee jo nyt nuo palkka asiat,ja tes:sit siihen päälle.Jostain syystä vain viranomaiset eivät ole kovin halukkaita puuttumaan juuri noihin epäkohtiin. (korruptio,omalehmäojassa,vai mikä lie).Räikeimpänä esimerkkinä nuo valtion rakennusurakat ym.jotka tehtiin pääosin pimeää työvoimaa käyttäen. No suuri pääomahan siitä hyötyi eli katetta jäi enemmän.(kenen etu,duunarin?) Ja jostain syystä kun niin maksaja,valvoja,ja tuleva tuleva käyttäjäkin on suhtkoht sama taho niin valvonnan tehon arvaa. |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Ite oon TÄYSIN tyytyväinen omaan palkkaani, enkä halua olla tekemättä töitä vain siksi että jotkut mulukerot jotka jo muutenkin tienaavat AIVAN liikaa saisivat vielä enemmän paalua. Ja varsinkin jos se ei omaan palkkaani vaikuta muuten kuin vähentämällä töitäni, eli negatiivisesti. Ainoa paikka jonne he oikeasti ansaitsisivat paalua on se minne aurinko ei paista. Muutaman vuoden kuluttua on suomipoika kusessa kun itänaapuri saa omat satamansa valmiiksi ja toimimaan kunnolla, se on väistämätön kohtalo. Sitte alkaa ulina ku rahat ja työt loppuu, ja kaikkia osapuolia syytellään vuorotellen. Jos uskot että olen väärässä, usko mitä haluat (niinkuin suurin osa kansalaisista). Aika näyttää.
Ja epäilijöille tiedoksi, en todellakaan ole venäjä-ystävällis-mielinen, olen vain realisti. Vituttaa moinen pelleily, kuvitellaan et ollaan kaiken herroja ja et on vara nyhtää mitä halutaan vaikkei ees tehä oikeita töitä. Jokainen ahtaaja saa aivan vapaasti tulla kokeilemaan miltä tuntuu ajaa 3-6 paperirullakuormaa päivässä verhokapelliyhdistelmällä, jokainen rulla lattiaan sidottuna, ja tehdä perinteistä 12-15h päivää. Ja jos vielä sen jälkeen joku (m)ahtaaja kehtaa väittää työnsä olevan raskaampaa, vastuullisempaa ja ansaitsevansa puolet kovempaa palkkaa, saa tulla vapaasti juttelemaan asiasta.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lakko pohdinta. | Bruno | Chit-Chat | 45 | 09.03.2006 23:37 |