Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2010, 18:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

noista vinssien eroista: läpivetäviä on ainakin kahta mallia sisuskaluiltaan, joissakin on kuparinen ratas ja pronssinen matopyörä, ja toisissa molemmat on ihan terästä. Kuparisessa on kai ajateltu sitä lämmönsiirtoa siitä hammaskosketukselta runkoon, mutta kuluvat mekaanisesti aika äkkiä.

Se vinssin kotelon vahvistaminen päätylaipasta ei ois huono idea, koska yhtään matopyörää en oo nähny tulleen pihalle, mut pari vinssin koteloa oon nähny, mistä on revenneet kiinnityspisteet irti siitä kotelosta.
Lisäksi ankarampaan vinssaamiseen voisi varmaan virittää jonkunsorttisen öljykierron vinssin jäähdyttämiseksi. Paristakin vinssistä on poksunu stefat pihalle, kun ölpät on keittäny.


Viimeksi muokannut Viipo : 01.03.2010 18:22
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2010, 18:48
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Lisäksi ankarampaan vinssaamiseen voisi varmaan virittää jonkunsorttisen öljykierron vinssin jäähdyttämiseksi. Paristakin vinssistä on poksunu stefat pihalle, kun ölpät on keittäny.
SuurSyömärin videolla näkyy kahden minuutin kohdalla kun "jotain" kiehuu yli: http://www.youtube.com/watch?v=Z2B-Yp7mc8Q
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2010, 18:59
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.733
Perusasetus

vähän aihetta sivuten mitähän öljyä tonne olis hyvä laittaa? luulis kitkalukkoöljyn olevan hyvin luistavaa kun tulee hankaavia voimia paljo!

ps: mulla on itsetehty matoruuvin kotelo 100x200 neliöputkesta s12mm ja hyvin on kestänyt, ja on sillä vedelty vaijereita poikki!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2010, 21:15
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
vähän aihetta sivuten mitähän öljyä tonne olis hyvä laittaa? luulis kitkalukkoöljyn olevan hyvin luistavaa kun tulee hankaavia voimia paljo!
GL-5 (tai GL-6) voimakkaasti EP -lisäaineistettu vetopyörästö-öljy varmaan olis hyvää (EP lisäainestus on juuri luistavaa hammaskosketusta varten), en lähtis sinen kitkalukkoöljyä pistämään, kun sieltä puuttuu ne kitkalevytkin.

j.h
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2010, 21:54
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

En nyt viittiny uutta ketjua alottaa joten arvoin tämän asialleni, Toyota on kuitenki se mikä tämän ajatuskuvion herätti.

Sekä sähkösessä että mekaanisessahan on omat hyvät puolensa joista on turha väitellä mutta mä oon kuitenkin ollu siinä käsityksessä että mekaaninen vetää vielä enemmin mitä vaan vielä enemmän mistä vaan kuin sähkönen. Nyt sitten luinkin ton läjän käyttöohjekirjasta että 1800 kiloo ja ei saa ylikuormittaa. Tokihan siitä saa pylpyrällä kai toisen samanmoisen lisää, mut onks nyt vaan niiin että Nivassani oleva Kiina 5440kg vetää toimiessaan auton pahemmasta paikasta pois kun toi Läjän mekaaninen, vai eikö se kuitenkaan mee noin suoraviivasesti?

Ja oisko mun syytä kiertää toi Läjän vaijeri toisinpäin kun nyt se kelaa sisään pakilla ja pakilla kai pitäs purkautua vai onks se 'ihan sama'?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2010, 22:17
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=vinssi+testi
tuossa testissä on vedetty 4400kg. ja lopussa on lisää juttua tojon vinsseistä. itse olen vinssannut 10mm vaijerin, 8mm sokan(ulosotonpäästä) ja 6mm 12.9 sokan (vinssinpäästä) poikki. ilman että vinssi olisi vaurioitunut.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2010, 22:32
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
En nyt viittiny uutta ketjua alottaa joten arvoin tämän asialleni, Toyota on kuitenki se mikä tämän ajatuskuvion herätti.

Sekä sähkösessä että mekaanisessahan on omat hyvät puolensa joista on turha väitellä mutta mä oon kuitenkin ollu siinä käsityksessä että mekaaninen vetää vielä enemmin mitä vaan vielä enemmän mistä vaan kuin sähkönen. Nyt sitten luinkin ton läjän käyttöohjekirjasta että 1800 kiloo ja ei saa ylikuormittaa. Tokihan siitä saa pylpyrällä kai toisen samanmoisen lisää, mut onks nyt vaan niiin että Nivassani oleva Kiina 5440kg vetää toimiessaan auton pahemmasta paikasta pois kun toi Läjän mekaaninen, vai eikö se kuitenkaan mee noin suoraviivasesti?

Ja oisko mun syytä kiertää toi Läjän vaijeri toisinpäin kun nyt se kelaa sisään pakilla ja pakilla kai pitäs purkautua vai onks se 'ihan sama'?

Siin on kaks suuntanen ulosotto, keppi toiseen suuntaan (ellei joku oo vaihtanu ulosottoa, epäilen)
Ei saa uskoa kaikkee mitä ohjekirja sanoo
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2010, 22:44
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 267
Perusasetus

Kertokaas viisaammat mistähän kummasta on tojotan mekaanisen vinssin näköinen (siis täysin samannäköinen), läpivetämätön malli joka kuitenkin pyörii samaan suuntaan kuin läpivetävä eli ns. väärään suuntaan hj-61:sen pto:n kanssa? Onko Lj:stä vai joku muu spesiaalimalli?


Mulla on nyt kiinni tommonen läpivetävä ja siitä on yks kiinnityskorvakko katki ja ajattelin tuommosen siihen asentaa. Kauppoja tehdessä en tosin huomannut sen pyörivän samaan suuntaan kuin tuo vanha läpivetäväkin ja taas joutunee vetämään vaijerin alakautta. Muutenhan siinä ei ois ongelmaa mutta joutuu niin tiukalle sen alarullan kanssa.

Suunnitelmissa kyllä ois jossainvaiheessa siirtää vinssi auton alle, mut siihen tarviis sitten kakssuuntasen pto:n ja sitä ei vielä tontilta löydy!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2010, 19:42
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
noista vinssien eroista: läpivetäviä on ainakin kahta mallia sisuskaluiltaan, joissakin on kuparinen ratas ja pronssinen matopyörä, ja toisissa molemmat on ihan terästä. Kuparisessa on kai ajateltu sitä lämmönsiirtoa siitä hammaskosketukselta runkoon, mutta kuluvat mekaanisesti aika äkkiä.

Se vinssin kotelon vahvistaminen päätylaipasta ei ois huono idea, koska yhtään matopyörää en oo nähny tulleen pihalle, mut pari vinssin koteloa oon nähny, mistä on revenneet kiinnityspisteet irti siitä kotelosta.
Lisäksi ankarampaan vinssaamiseen voisi varmaan virittää jonkunsorttisen öljykierron vinssin jäähdyttämiseksi. Paristakin vinssistä on poksunu stefat pihalle, kun ölpät on keittäny.
]tuossa on tuo kotelon etukiinnike ratkennut ja sen takia vaihtaisin kuoret ja vahvistan sen päädyn levyllä ja sitten voisi tuolla läpipulttauksella vahvistaa myös. taitaa olla mallia kupari/pronssi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2010, 19:55
proto:n Avatar
proto proto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.10.07
Sijainti: iisalmi, .
Viestit: 389
Perusasetus

olisko kellään mitta piirrosta orkkis vinssistä minkä tilanse vaatii ilman rullakita yms rautoja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mekaanisesta vinssistä Reikä_eero Tekniikka & Jutustelu 9 14.09.2009 20:07
Pajeron vinssistä? offipete Tekniikka & Jutustelu 4 10.01.2006 19:24
ABT vinssistä Sten Tekniikka & Jutustelu 12 30.12.2005 20:48
Vinssistä Tekniikka & Jutustelu 5 16.07.2004 11:12
Apua kaivataan: Toyotan mekaanisesta vinssistä H_Nietu Tekniikka & Jutustelu 1 09.07.2004 07:11


Sivu luotu: 20:26 (GMT +2).