Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 01.03.2010, 10:36
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Entä ne katselijat jotka olettavat että auton ohjastaja suoriutuu tehtävästä kunnialla, onko heillä vastuu jos humalainen kuski törttöilee... oma vika kun jäi alle ? Kyllä sen ajoneuvon kuljettajan vastuu on enemmän kuin se että kunhan itse selviän.

Tällaiset asiat pitäisi olla selviö jokaisella järjestetyllä ajotapahtumalla.
Toisaalta, onko se sitten katsojalta järkevää olla sellaisen matkan päässä että jotain voi sattua? Voihan aina sattua ilmankin alkoholia, ketäs sitten syytetään?

Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 10:52
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali

Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
Toisaalta, onko se sitten katsojalta järkevää olla sellaisen matkan päässä että jotain voi sattua? Voihan aina sattua ilmankin alkoholia, ketäs sitten syytetään?
Eli onko ihan OK että kuljettaja on kännissä kun vastuu kysymys on epäselvä ? miten tällaisesta asiasta pitää edes väitellä.
Vanha 01.03.2010, 10:55
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Eli onko ihan OK että kuljettaja on kännissä kun vastuu kysymys on epäselvä ? miten tällaisesta asiasta pitää edes väitellä.
Ei ole ok että kuljettaja on kännissä, mutta en myöskään näe tarpeelliseksi sitä että ihmiset menevät niin lähelle että vahingon sattuessa käy huonosti. Toki jokainen tyylillään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Ratin ja selkänojan välissä on vastuu.
Erimieltä, kyllä se vastuu on myös sillä uteliaalla henkilöllä joka ei tajua pysyä kaukana. Kuski keskittyy eteenpäinpääsemiseen, ei uteliaan katsojan varomiseen.

Edit. Menee vähän off-topic mutta toisaalta minusta ihan asiaa tämäkin.

Viimeksi muokannut tratok : 01.03.2010 11:05
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 11:08
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Perusasetus

Kolmosolut makkaranuotiolla ei varmasti haittaa ajokuntoa, mutta kilpailussa koko joukkueen pitäisi olla kunnossa, ei pelkästään kuskin. Vahinko voi sattua muutenkin kun ajamalla.

Eikä kyse ole pelkästään turvallisuudesta, vaikka tärkeintä on ettei vahinkoja satu, satunainen katsoja saa helposti mielikuvan "juoppoporukasta joka rikkoo puita ja roskaa metsän".
Satunnainen katsoja saattaa myös samaistaa muut auton ympärillä pyörivät kaverit joukkueeseen kuuluviksi, vaikka kyse on ihan muusta.

Safaritilanne (jossa yleisöä ei ole) voi olla vapaampi, mutta silloinkin turvallisuuden rajoissa. Enkä ikinä ole nähnyt kaatokännistä kuskia metsässä (edes peilistä).

Pidetään laji turvallisena ja katsojille mukavana.
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 11:12
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Kolmosolut makkaranuotiolla ei varmasti haittaa ajokuntoa, mutta kilpailussa koko joukkueen pitäisi olla kunnossa, ei pelkästään kuskin. Vahinko voi sattua muutenkin kun ajamalla.

Eikä kyse ole pelkästään turvallisuudesta, vaikka tärkeintä on ettei vahinkoja satu, satunainen katsoja saa helposti mielikuvan "juoppoporukasta joka rikkoo puita ja roskaa metsän".
Satunnainen katsoja saattaa myös samaistaa muut auton ympärillä pyörivät kaverit joukkueeseen kuuluviksi, vaikka kyse on ihan muusta.

Safaritilanne (jossa yleisöä ei ole) voi olla vapaampi, mutta silloinkin turvallisuuden rajoissa. Enkä ikinä ole nähnyt kaatokännistä kuskia metsässä (edes peilistä).

Pidetään laji turvallisena ja katsojille mukavana.
Menen yhä offtopic linjaan ja kysyn, onkos kyse katsojien viihdyttämisestä vai ajamisesta?
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 11:37
NORT:n Avatar
NORT NORT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 13.01.04
Sijainti: Meri-Pori, .
Perusasetus

Yksi selitteinen vastaus, Sekä että ! Eikä toivottavasta tarvitse perusteluja .
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 11:44
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Perusasetus

ääääh "aikamiehet" kinastelee netissä.
kartanlukija saa juoda olutta jos tahtoo, kuski ei saa ajaa humalassa. erikseenhän voi paperille printattuun sääntökirjaan tehdä mitä tahansa kieltoja, jos kyseessä ns. virallinen tapahtuma.
eihän tässä nyt ole mitään epäselvää? jos joku humalassa rupee mussuttamaan niin senhän voi vaikka vääntää solmuun, aivan kuten oikeassa urbaani elämässäkin. Jos meininki ei miellytä, niin ainahan voit vaikka suksia vittuun.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 11:46
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Perusasetus

Itse olen sitä mieltä, että kyllä aikuinen mies voi pari (2) III-olutta juoda ajopäivän aikana kun ajaa, MUTTA EI ENEMPÄÄ. Henkilökohtaisesti mua vituttaa kattoa änkyrässä olevia appareitakin ja mulla ei siinä kunnossa edes apparoida.
Alkkoholia käytän itsekkin ja pidän oluesta turhankin paljon, mutta niinku muutkin on sanoneet ei se juopottelu ja autoilu sovi samaan aikaa harjoitettavaksi.

Tästä katsojan vastuusta olen ollut itse sillä linjalla että, aikuisia katsojia varoitan muutaman kerran ja kehotan olemaan kauempana tms. Jos ei mene jakeluun lakkaan sanomasta, jos on pököpää olkoon sitte siellä auton alla.
Lapsia tietysti varotaan ja varoitetaan viimeiseen asti.
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 12:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Olkku Näytä viesti
Itse olen sitä mieltä, että kyllä aikuinen mies voi pari (2) III-olutta juoda ajopäivän aikana kun ajaa, MUTTA EI ENEMPÄÄ. Henkilökohtaisesti mua vituttaa kattoa änkyrässä olevia appareitakin ja mulla ei siinä kunnossa edes apparoida.
Alkkoholia käytän itsekkin ja pidän oluesta turhankin paljon, mutta niinku muutkin on sanoneet ei se juopottelu ja autoilu sovi samaan aikaa harjoitettavaksi.
Olen samoilla linjoilla Olkun kanssa. Kalja, tai pari makkara nuotiolla maistuu hyvältä ajeluiden lomassa. Ja sitten kun vääntää rattia metsässä hiki päässä, niin kyllä siinä normaalikuntoisella miehellä ne promillen osat aika äkkiä karisee pois.

Ymmärrän toki niitäkin jotka juovat jaffaa sen makkaran kanssa, jokainen tyylillään.

Ja tämä ei ollut mikään kännissä ajamisen ylistys puhe, älkää tulkitko tätä väärin.
Vastaa lainaten
Vanha 01.03.2010, 10:54
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
Ratin ja selkänojan välissä on vastuu.

Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alkoholin veronkorotuksesta vepele Chit-Chat 8 02.01.2009 00:24
Offailu normaalia venäjällä kole Linkit 2 04.10.2006 16:17
citymaasturilla offailu.... Tekniikka & Jutustelu 17 17.02.2006 16:47
4-veto traktorilla offailu Tekniikka & Jutustelu 8 06.01.2005 13:24
Nuorten alkoholin käyttö ja tupakointi laskussa KariSalmelainen Health 11 13.07.2003 23:32

Sivu luotu: 23:43 (GMT +2).