Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.02.2010, 21:47
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Perusasetus

Ei se ainakaan auttanu k.o. työkamua.. Sakot joutu maksamaan, ja siis kyseessä oli aivan tyhjä kärry, mut sen kantavuus oli vaan enemmän kuin kaverin kortti oli.. Ja asiaa ajoi työmaan lakimies, eli lienee melko selvä tapaus..

Mun mielestä varsin verrannollinen tapaus. Tosin eipä multa o koskaan kärrynkään rek. otetta katsottu.. Joka oliski vaikeeta kun se on jossain hukassa

Vastaa lainaten
Vanha 25.02.2010, 21:57
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ei se ainakaan auttanu k.o. työkamua.. Sakot joutu maksamaan, ja siis kyseessä oli aivan tyhjä kärry, mut sen kantavuus oli vaan enemmän kuin kaverin kortti oli.. Ja asiaa ajoi työmaan lakimies, eli lienee melko selvä tapaus..

Mun mielestä varsin verrannollinen tapaus. Tosin eipä multa o koskaan kärrynkään rek. otetta katsottu.. Joka oliski vaikeeta kun se on jossain hukassa
Olis kiva kuulla kommentteja.... alan osaajilta (kun oma osaaminen kyseenalaistetaan)... siis edelleenkin

Ajokortin tarve katsotaan otteesta...
Ja auton peräkärryn paino katsotaan vaa'alla

Kaverin kanssa mietitty pientä mainosta ostaa ison katetun autonkuljetustrailerin ja siihen kykeen C5 citikan tarrat... siis näyttää, että kyydissä on C5 Citreon. Tämä traileri AX Citroenin (tai CV koska se on jo valmiiksi) perään. Siis tyhjä jarrullinen kärry, sitä voi vetää AX Citikalla ongelmitta, mutta varmaan pysäyttää katseen tienpäällä usealta autoilijalta. (kyseessä Citroen korjaamo, ei autokorjaamo)

j.h

Itse lähtisin oman ajatuksen mukaan oikeuteen ilman lakimiestä, sillä sen verta varmalla pohjalla olisin omasta mielestä, tosin kyllä avaisin vielä kirjan tieliikennelaki

edit:

Siis kaverin kortti loppu kesken, joka katsotaan otemassoista... siis oma moka, jos kortti loppuu kesken... Pitää ostaa sellainen kortti joka kestaa....

Viimeksi muokannut jpisteh : 25.02.2010 22:03
Vastaa lainaten
Vanha 25.02.2010, 22:23
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Mä en ainakaan kyseenalaista mitään muuta kuin sen, et mistä hitosta tollanen vetopaino on tohon cheron otteeseen tempastu...
Sehän on luokkaa naurettava
Vastaa lainaten
Vanha 25.02.2010, 23:07
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Mä en ainakaan kyseenalaista mitään muuta kuin sen, et mistä hitosta tollanen vetopaino on tohon cheron otteeseen tempastu...
Sehän on luokkaa naurettava
Sehän on todellakin NAURETTAVA, mutta eiköhän sen ole hoitanut autonmaahantuoja ja autonvalmistaja naurettavaksi, siihen ei ole edes tarvittu AKEa (tai Trafia)

j.h
Vastaa lainaten
Vanha 25.02.2010, 23:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Juu näin se vaan monissa Cherokeissa on ..ja itse asiassa ihmeen monissa jenkeissä yleensäkin. Kai siksi että niissä on niin paskat jarrut. Toisaalta jarrullista kärryä saa samanlaisella kikottimella vetää parhaimmillaan ~2300kg luokkaa Suomen otteiden mukaan (vaihtelee 1400-2300kg välissä, miksi lie?), ja valmistaja ilmoittaa 5500lbs.

edit: noi vetopainoasiat on vähän hankalia kait poliiseillekin ymmärtää. Mutta jos itse olen pykälät oikein ymmärtänyt, niin teoriassa kunhan ajokorttiluokkasi riittää kyseisen yhdistelmän MAKSIMIPAINOISSA ajamiseen, niin kaikki ok kunhan otteiden mukaisia kokonaismassoja ei ylitetä. Saat esim. vetää Cherokeella kokonaismassaltaan 750kg jarrutonta kärryä pelkällä B-kortilla, kunhan sen kärryn massa (omamassa + lasti) tien päällä XJ:hin kytkettynä ei ylitä 450kg.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.02.2010 23:28
Vastaa lainaten
Vanha 26.02.2010, 11:40
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Onkohan noita perävaunupainoja sitten jotenkin koukun mukaan voitu rajoittaa, kun omassa -92 Cherokeessa ne massat on 750 ja 2500 kg? Tuo 2500 kg täsmäisi tuohon 5500 lbs painoon.
Vastaa lainaten
Vanha 26.02.2010, 12:31
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Niinpä, mulle on ainakin tullut asiaa tutkiessani sellanen kuva et se on vähä arpapeliä millanen vetopaino noissa autojen rek otteissa lukee Pitää ens katsastuksessa kysellä.. Kun mönkkäri+kärry tai vene ja kärry on kyllä enempi kuin 450 yhteensä..

Ennenmuinoinhan se nelivetoisuus nosti sitä sallittua painoa jota sai kiskoa.. Josku vedin Suzuki sj410:llä ja trailerilla yhden cherryn Simpeleeltä lpr:ään.. ihan laillista, mut vähä pelottavaa Onneks oli kesä ja kärpäsiä..
Vastaa lainaten
Vanha 26.02.2010, 17:31
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Perusasetus

itte oon vähän harkinnut että tekis asuntovaunusta 750kilosen kevytperävaunun, mutta työntöjarrulla. välttäisi katsastukset ja saisi vetää melkein millä autolla vaan.
Vastaa lainaten
Vanha 20.05.2016, 00:14
Mikko V. Mikko V. ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 20.09.14
Sijainti: Peräpohjolan piiri
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Onkohan noita perävaunupainoja sitten jotenkin koukun mukaan voitu rajoittaa, kun omassa -92 Cherokeessa ne massat on 750 ja 2500 kg? Tuo 2500 kg täsmäisi tuohon 5500 lbs painoon.
Meillä perhepiirissä 3 XJ:tä -91 ja pari -92:sta .. -91 ja toinen -92 (tuotu Saksasta 2002) vetopainoilla 750/2500kg, toinen -92 (tuotu Saksasta Ruåtsiin 1998 ja Ruåtsista tänne 2014) 600/2200kg vetopainoilla... Koukut täysin identtisiä, eikä autoissakaan suuria eroja ole, paitsi -91:n Bendix ABS.

PS. Ruotsin otteessa oli samat 750/2500kg vetopainot, joten kyllä tuo meän armas TraFi:ki näihin veikkailee "oikeita" arvoja
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jarrut ja pyh Cental73 Tekniikka & Jutustelu 3 25.04.2006 18:44
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
BJ 40/42 jarrut? MHS Tekniikka & Jutustelu 5 09.02.2005 23:16
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04

Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).