![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Ei se ainakaan auttanu k.o. työkamua.. Sakot joutu maksamaan, ja siis kyseessä oli aivan tyhjä kärry, mut sen kantavuus oli vaan enemmän kuin kaverin kortti oli.. Ja asiaa ajoi työmaan lakimies, eli lienee melko selvä tapaus.. Mun mielestä varsin verrannollinen tapaus. Tosin eipä multa o koskaan kärrynkään rek. otetta katsottu.. Joka oliski vaikeeta kun se on jossain hukassa ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ajokortin tarve katsotaan otteesta... Ja auton peräkärryn paino katsotaan vaa'alla Kaverin kanssa mietitty pientä mainosta ostaa ison katetun autonkuljetustrailerin ja siihen kykeen C5 citikan tarrat... siis näyttää, että kyydissä on C5 Citreon. Tämä traileri AX Citroenin (tai CV koska se on jo valmiiksi) perään. Siis tyhjä jarrullinen kärry, sitä voi vetää AX Citikalla ongelmitta, mutta varmaan pysäyttää katseen tienpäällä usealta autoilijalta. (kyseessä Citroen korjaamo, ei autokorjaamo) j.h Itse lähtisin oman ajatuksen mukaan oikeuteen ilman lakimiestä, sillä sen verta varmalla pohjalla olisin omasta mielestä, tosin kyllä avaisin vielä kirjan tieliikennelaki edit: Siis kaverin kortti loppu kesken, joka katsotaan otemassoista... siis oma moka, jos kortti loppuu kesken... Pitää ostaa sellainen kortti joka kestaa.... Viimeksi muokannut jpisteh : 25.02.2010 22:03 |
|
|||
|
|||
![]()
Mä en ainakaan kyseenalaista mitään muuta kuin sen, et mistä hitosta tollanen vetopaino on tohon cheron otteeseen tempastu...
Sehän on luokkaa naurettava ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
j.h |
|
||||
|
||||
![]()
Juu näin se vaan monissa Cherokeissa on
![]() edit: noi vetopainoasiat on vähän hankalia kait poliiseillekin ymmärtää. Mutta jos itse olen pykälät oikein ymmärtänyt, niin teoriassa kunhan ajokorttiluokkasi riittää kyseisen yhdistelmän MAKSIMIPAINOISSA ajamiseen, niin kaikki ok kunhan otteiden mukaisia kokonaismassoja ei ylitetä. Saat esim. vetää Cherokeella kokonaismassaltaan 750kg jarrutonta kärryä pelkällä B-kortilla, kunhan sen kärryn massa (omamassa + lasti) tien päällä XJ:hin kytkettynä ei ylitä 450kg. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.02.2010 23:28 |
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan noita perävaunupainoja sitten jotenkin koukun mukaan voitu rajoittaa, kun omassa -92 Cherokeessa ne massat on 750 ja 2500 kg? Tuo 2500 kg täsmäisi tuohon 5500 lbs painoon.
|
|
|||
|
|||
![]()
Niinpä, mulle on ainakin tullut asiaa tutkiessani sellanen kuva et se on vähä arpapeliä millanen vetopaino noissa autojen rek otteissa lukee
![]() Ennenmuinoinhan se nelivetoisuus nosti sitä sallittua painoa jota sai kiskoa.. Josku vedin Suzuki sj410:llä ja trailerilla yhden cherryn Simpeleeltä lpr:ään.. ihan laillista, mut vähä pelottavaa ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
itte oon vähän harkinnut että tekis asuntovaunusta 750kilosen kevytperävaunun, mutta työntöjarrulla. välttäisi katsastukset ja saisi vetää melkein millä autolla vaan.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
PS. Ruotsin otteessa oli samat 750/2500kg vetopainot, joten kyllä tuo meän armas TraFi:ki näihin veikkailee "oikeita" arvoja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jarrut ja pyh | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.04.2006 18:44 |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
BJ 40/42 jarrut? | MHS | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.02.2005 23:16 |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |