No niin, nyt olisi vihdoin aika alkaa turaamaan turvakaaria. Ideana on tehdä osin ulko- ja osin sisäpuoliset kaaret. Materiaali on sääntöjenmukaista, mutta katotaan tuleeko itse kaarista sellaiset.
Keulasta lähtee kokonaan alkuperäiset etusiivet veks, tilalle tulee konehuoneen kiertävä ulkopuolinen kaari. Myös pyöräkotelot tulee putkesta ja vähän suojapeltejä sitten sinne sun tänne peittämään ylimääräiset. Katolle myös ulkopuolinen turvakehikko, a-pilaria putki ylös suojaamaan tuulilasia yms.
B- ja C-pilareiden kohdalta ainakin tulee putket katon läpi lattiaan, ja pääkaari tietysti tuetaan diagonaaleilla, C- kaaresta sitten diagonaalit ristiin & taaksepäin. D- pilarin kohdalta takanurkasta varmaan myös kaaret ulkopuolella auton "alle" kantavaan palkkiin kiinni. Helmapalkkeihin ovien alareunojen suojaksi myös putket. Kaikkinensa pitäisi painaa 110-140kg, ainakin materiaalien perusteella. Voisi toki olla kevyempikin, mutta ainakin suojaa
Putkentaivutin on mallia käsikäyttöinen, ja vähän oli tekniikka ensin hakusessa kun ei ole koskaan tuollaista käyttänyt. Tän näköinen verme on kyseessä, 1½ (DN40) lestillä:
(eli siis 48,3mm vesijohtoputkelle)
Ja firma siis Atacon:
http://www.atacon.fi/bend/bend.html
Tuubit sain kaverin kautta Dahlilta, DN40 normin mukaista vesijohtoputkea 9kpl kuuden metrin kankia -> 54m. Ei kuitenkaan kaikki mene kaariin, toivottavasti ainakaan

Lisäksi 20kpl 90* mutkia puskureissa yms. käytettäväksi. Koko roskan hinta vajaat 350€.
Paljon en vielä tänään ehtinyt, mutta tälläisen mutkan sain tehtyä. Tästä on hyvä jatkaa loppuviikko kun on lomaa