![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tohon sulake hommaan vielä palatakseni. Elikkäs autohifi puolelta löytyy takuulla tarpeeksi isoja sulakkeita vinssi hommiin ja on sitten ihan muuhunkin käyttöön olemassa isoja sulakkeita. Ainakin täällä meillä saa varaosa liikkeistä yli 200A sulakkeita jotka voi vaikka ihan pulttien väliin laittaa jos ei jalkaa halua ostaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja "ultímate pro" asennukseen laitat sähköisen pääkatkaisijan, niin on kojelaudassa pikkunapilla sähköt poikki hetkessä!!! Ja pikku kyssäri, mikä on sen vivun nimi, jolla giljotiinia käytetään???? Aivan oikein, pääkatkaisin! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja paikallisesta Valmet huollosta löytyy 150 ja 250 A sulakkeita. Niitä käytetään imusarja-grillin virtajohdon sulakkeina.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Koska nuo kantavat palkit on tehty jostain käsittämättömän ohuesta levystä (~1,5mm), niin en oikein luota että niihin hitsatut 5mm:n seinämällä olevat palkin päät pysyy siinä kovin kauaa kiinni vinssatessa yms.
Eli siis vahvikelevyjen teko oli ohjelmassa, niin saa keulan siltä osin valmiiksi. Ensin palojen leikkaus, ja vähän reikien porausta - 3kpl. reikiä simpukkaa varten, ja loput on sitten hitsausta varten niin ei ole pelkästään ulkoreunoista kiinni. Jotain perus pohjamaalia ruiskaisin sinne puolelle mitkä jää koria vasten niin ei ihan järkyttävästi ruostu. Ois tietysti voinut ostaa sellaista hitsattavaa maaliakin... ![]() Sitten putsattiin ylimääräiset massat ja maalit pois että voi hitsata: Puristimella kiinni ja eikun kemppi laulamaan: ..ja hitsattu. Joutui repsikan puolella tekemään pienen avustusviillon tuohon levyyn, että sai päädyn taipumaan nätisti aisan päätä vasten (Jeepin inssit eivät ole osanneet tehdä kantavista palkeista suoria). Punainen ympyrä on peräisin sulaneesta puristimen muovisuojasta ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt olisi vihdoin aika alkaa turaamaan turvakaaria. Ideana on tehdä osin ulko- ja osin sisäpuoliset kaaret. Materiaali on sääntöjenmukaista, mutta katotaan tuleeko itse kaarista sellaiset.
Keulasta lähtee kokonaan alkuperäiset etusiivet veks, tilalle tulee konehuoneen kiertävä ulkopuolinen kaari. Myös pyöräkotelot tulee putkesta ja vähän suojapeltejä sitten sinne sun tänne peittämään ylimääräiset. Katolle myös ulkopuolinen turvakehikko, a-pilaria putki ylös suojaamaan tuulilasia yms. B- ja C-pilareiden kohdalta ainakin tulee putket katon läpi lattiaan, ja pääkaari tietysti tuetaan diagonaaleilla, C- kaaresta sitten diagonaalit ristiin & taaksepäin. D- pilarin kohdalta takanurkasta varmaan myös kaaret ulkopuolella auton "alle" kantavaan palkkiin kiinni. Helmapalkkeihin ovien alareunojen suojaksi myös putket. Kaikkinensa pitäisi painaa 110-140kg, ainakin materiaalien perusteella. Voisi toki olla kevyempikin, mutta ainakin suojaa ![]() Putkentaivutin on mallia käsikäyttöinen, ja vähän oli tekniikka ensin hakusessa kun ei ole koskaan tuollaista käyttänyt. Tän näköinen verme on kyseessä, 1½ (DN40) lestillä: (eli siis 48,3mm vesijohtoputkelle) ![]() Ja firma siis Atacon: http://www.atacon.fi/bend/bend.html Tuubit sain kaverin kautta Dahlilta, DN40 normin mukaista vesijohtoputkea 9kpl kuuden metrin kankia -> 54m. Ei kuitenkaan kaikki mene kaariin, toivottavasti ainakaan ![]() Paljon en vielä tänään ehtinyt, mutta tälläisen mutkan sain tehtyä. Tästä on hyvä jatkaa loppuviikko kun on lomaa ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs idea tossa on jättää toi stingerikeulaputki noin paljon etukenoon?
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No voi olla että se nousee vielä vähän pystympään.. mutta toisaalta ei sillä ole väliä, koska tuo on nyt juuri lähestymiskulman suuruisessa kulmassa. Ehkä ainakin teoriassa nousee/ liukuu myös helpommin jotain kalliota vasten ylös, verrattuna siihen että olisi pystymmässä.
Ei ainakaan kippaa nokan kautta ympäri kun on tolleen vinossa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |