![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
onko tuo auran huuli suoraan maatapäi tuollasessa kulmassa, vai onko sielä jotkut sukset alla? tuo kohta on vähän mietinnän alla ittellä, että kuinka se tökkii. mietin jos se huuli tulis pystysuoraan maata kohden niin ei pyrkis maan alle, vaan taipuis suoraan taakse päin. ja levyn taa vaikka auton jousi. saman lailla suunnittelin aisan päitä etuakselin kohdalle runkoon, niin ei varmaankaan kovin herkästi rupee raapiin vattaa sillä auralla.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. Viimeksi muokannut santikko : 14.02.2010 19:12 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
joskus ollu aurasta puhetta ja ukko sano että tämänmuotonen aura toimis parhaiten pienissä nopeuksissa jos on kokonaan kupera niin lumi rupee tarttuu.
![]() kuvaa siis sivultapäin |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Olisko Lehiksellä parempaa kuvaa levystä, esim suoraan sivulta??
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen viritys
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuo auran käännön palalukitushan ei köyhän miehen versiona tartte mitään muuta kuin vapautuksen, kääntämisen voi hoitaa tökkimällä auran reunaa lähimpään lumipenkkaan.
Meillä kotona olevassa porschessa oli lumilinko siirretty keulaan ja sille tuli työntö takaa vetokoukusta traktorin alitse, joustava-akselisessa ei välttämättä toimiva ratkaisu.. Armeijassa masissa auran tuenta oli suoraan etuakselissa kiinni.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Myy perhana kun kerkes muinoin ostamaan tuon kun jahkailin liikaa jotta ostaako vai eikö.
Tänätalvena sille olis ainakin ollu käyttöä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
tollanen pieni lisäys tuli vie laitettua auran päälle.
vanhat auton lattiamatot hyötykäyttöön. toi tulee kahdella 16mm pultilla autoon kiinni, että on kohtuu helppo laittaa ja ottaa pois! kyllä toi aina kolan voittaa! joskus jos jaksaa niin pitäis tehdä vie kääntö. ja toi nosto olis parempi jollain muulla kun tolla mekaanisella vinssillä! tiellä kun ajaa 80km/h niin vääntää aika hyvin tollanen spoileri sivullepäin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No, on kohtuu persoonallisia auroja
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vetokoukkuun kiinnitetävä malli. Helppo siirtää autosta toiseen , eikä tarvi mitään kummempia kiinnikkeitä. Eikä "nyrjähdä".
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tätä mallia itsekkin suunitellut rakentavani omaan kalustoon, mutta kaupuunkiin muutto lopetti rakentamis tarpeen. Toki jos sais parempia kuvia tuosta kiinityksestä keulaan niin olisi pop. Eli onko se jollain ketjuilla rajattu ettei mee sivuille?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tollainen perus yksinkertainen puskulevy tuli tehtyä pajeron keulalle. Sopii myös suikkaan
![]() Saa käännettyä mutta joutuu nouseen autosta ulos. Näkyy toimivan todella hyvin ja mitsu ei ihmeemmin tunnu rasittuvan edes vaikka raskasta lunta olis. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
onkos tulut uusia toteutuksia? omaa aloin tekemään juuri, mietin että onko tuo jousto levyssä pakollinen, kunnei kuitenkaan mitään maanteitä putsata? eikä tee levystä mitään juustohöylää. kuvat ihmisten levynkäännön toteutuksista kiinnostais.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon vois kommentoida että nimenomaan kun EI aurata maanteitä niin se jousto on ihan hyvä olemassa...nimim. jäykällä teräväkärkisellä levyllä talven työnnellyt.
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Auran liike sivuttain on ainakin näissä näkemissäni versioissa rajattu poikittaisella varrella jonka toinen pää on kiinni auton keulassa ja toinen taas auran rungossa. (samaan tapaan kuin panhardilla tuettu akseli) Tällaisen rakenteen hyvänä puolena on ehdottomasti kaikenlaisten kiinnityskorvakkojen tarpeettomuus auton pohjassa, paaka vain kiinni vetokoukkuun ja poikittainen tanko paikalleen + vinssivaijeri kiinni auraan ja menoksi. Paakasta jos tekee vielä teleskooppi mallisen niin sopii lähes heittämällä maasturiin kuin maasturiin ja tuohon poikittaistangoksi sopii hyvin esim. vanha raidetanko/ohjausvarsi niin on samalla valmiina nivelet molemmissa päissä. Omassa versiossa puskurin puoleinen pää on kiinni keulassa sakkelilla joten aura pääsee liikkumaan sivuttain muutamia senttejä mutta en ole todennut tämän mitenkään haittaavan auraamista. Yritän tässä joku kerta muistaa ottaa kuvia omasta aurastani niin selviää paremmin toimintaperiaate, auton/mönkijän auran erona tässä tapauksessa on vain materiaalivahvuudet. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on väsätty haperoon "paaka-auton-alta-aura", eli 80x80x4mm neliöprofiilista vetokoukulle menevä,
sen jälkeen 50mm akselista tehty nivel, (jotta saa käännettyä aisan nurin, että sopii ajamaan yli), nivelen perässä vuodelta "miekka ja kilpi"- oleva traktorin puskulevy-hässäkkä, jossa joku hardox-tyyppinen kulutusterä alareunassa. Sivuttaisliike rajoitettu kahdella riimulla, jotka tulee ristikkäin auton omiin hinauspisteisiin. Aurassa ei ole mitään jousikuormitteista "sulaketta" tökkäämiselle, mutta nyt pari kertaa auranneena, ei tökkimisestä ole ollut ongelmaa. Nosto on hoidettu moponetin halpis-vissillä. Pitää yrittää myöhemmin filmata, niin vois kuvan pistää tänne. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Nytkun kingiin tuli investoitua tuo sähkövarppi, ni pitäs alottaa tuon auran suunnittelemista, eli löytyskö palstalta senverta hyviä piirtäjiä, jotta ossois pikkusen ottaa osviittaa esm tuohon peräkoukkuun tulevasta aurasta?? En tiedä oonko vuan typerä mutten älyä millä lailla se palakki tulee koukulle kiinni??
![]() Eli oisko paha pyytee niin sanottua "kaaviokuvaa" erilaisista ratkaisuista, ei aina tuo kuva kerro täyttä sannoo ![]()
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
aura, diy, maasturi, puskulevy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |