![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eiku... Tylsiä nuo säännöt ihan viimesen päälle mietittynä. Sanotaanko, että jousilla tms. nostetaan tarvittaessa esim. 10 senttiä. Sitten niin isot renkaat alle kuin mahdollista tuolla korotuksella. Sopiiko alle esim. joku 36"/14,5", tuollaiset löytyis 18" vanteelle. Koria ei erikseen koroteltas ollenkaan. Autossa ei olis mitään muuta suoraan laitonta kuin ylikoon renkaat. Sitten kun vaihtaa normirenkaat ja puottaa jouset alas, niin ois katsastus kelpoinen..
36" olis seittemän senttiä isompi säteeltään kuin vakiorengas, eli 10 sentin korotus vois riittää. Jos siis sa muuten mahtumaan pyörimään "pienillä" lokasuojan muokkauksilla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ensinnäkin... mistäs meinasit tuollasen hommata ? ei ihan joka nurkalla tule vastaan viissatasia
36x14 hmm... sopiihan ne jos ei tarvi rattia käännellä tai sitten jos laittaa puolenmetrin lokarit ja vanteeseen vähän eeteetä ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo vinssi keulaan ja ehkä siten, että saa siirrettyä myös perään. Muuta parannetavaako ei olis?
G500 löytyy liki naapurista ja oli sitä jo hetki sitten myymässä, kun on huomannut että ei ole taloudillisin mahdollinen auto ajella pari tuhatta kilsaa viikossa.. No pitää se sen toistaiseksi, niin ei tällä jahtiauto hommalla hoppu ole. Minusta olis kuitenkin kohtuullinen aihio tähän hommaan. Menis ehkä joku jahti offailuksikin.. Toinen vaihtoehto olis H-1 hummeri, mutta ei taida olla kokonaisuutena mersulle vastusta?? Mersussa on tuota voiman paskaa alunperin sen verran, että luulis voimalinjan kestävän rengaskoon kasvamisen jälkeenkin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
unohda hummerit, ne on tehty räppäreille ja filmitähdille...paskoja
Ja jos suoraan sanotaan niin mersua parempaa et saa edes rahalla ![]() pidemmät vieterit ja isompaa rengasta, mutta tuollaset 36/14.5/18 renkaat unohtaisin samantein, 33/12.5 menee heittämällä, 35 tuumasiin joutuu jo antaan rälläkkää eturenkaan takana olevalle korikiinniikkeelle yms, ja kolmeviitosilla ne viisatasen tehotkin puolittuu vakirenkaisiin nähden tuossa on 3" korotusjouset ja "alikokoiset" 35/13.5 tulee aikalailla jo lokareista ulos, isommat ei enään mahtuisi pyörimään kunnolla Viimeksi muokannut HV : 09.02.2010 21:23 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
eipä tarvii 463 sessa paljon korinkiinnikkeitä siirrellä vielä 35" llakaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hummerissa mm. ilmoitetaan 41 senttiä maavaraa. Mersua pitää nostaa melkosesti, että saa rattaat alle joilla maavarassa pääsee samaan. Tuossa hyvä pätkä hummerin puolesta. http://www.youtube.com/watch?v=tWDv8...eature=related
On se silti jenkki, jossa tekniikka jäljessä vuosisadan muuhun maailmaan. H-1:ssä 6,5 litran dieselistä löytyy vaan 160 hv, joka on tuolle mörkölle ihan liian vähän. Vaan menee tuo rönttökin.. http://www.youtube.com/watch?v=vvPDg...1&feature=fvwp |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja kun tehot puolittuu isoilla renkailla, nin siksihän sitä pitää juuri lähtiessä olla. Isot rattaat ja kovasti kierroksia - onko sen voittanutta.? Moottorikelkalla ajelin aikoinaan pirusti ja huomasin, että telaa ei juuri tarvita, kun voimaa on riittävästi. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jos niitä isoja renkaita alle haluaa niin kyl tuo H1 hummeri varmaan paras valinta on, onko ne 37" vakiona jo, maastoajuissa varmaan oiva peli, kuhan ei liian kapee ura oo
![]() Mutta eipä se V8 G sarjalainenkaan varmaan paskempi ostos oo.. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan.... j.h |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi.... Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan.... j.h Lainaus:
Mutta ns. pienten vaihteiden voimansiirto on mitoitettu renkaan saattaman voiman välityskyvyn mukaan ja isommat vaihteet ovat mitoitettu moottorin suurimman vääntömomentin mukaan. Renkaanpidolle aika yleinen oletus on kitkakerroin yksi ja maksiakselipaino (jollain ylikuormalla) j.h Mersun kohtuu kestävä automaattivaihteisto nöyrtyy Bangussa telakuorma-autossa aika usein, koska siellä on aivan toiset voimanvälityskyvyt (telat+kokonaispaino) kuin autossa, vaikka moottori on sama kuin autoissa. |