Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2010, 08:30
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

Mites se oli !


Mää oon aina ihmetelly et kuis se oli,saako rastikuvan ottaa periaatteella käsi rastiin ja
toinen renkaaseen ??
Ite otamme AINA käsi koriin kiinni,mut paljon näkee mis immeiset pitää toista kättä renkulas kiinni
helpottaahan se jos keula kalliol ja rasti kallion alla ni ei tarvii juurikaan venyttää tai ajaa autoa kallion yli

Vasta muutaman kisan kyydissä olleena täytyy nyt jo alkaa kyselee näitä sääntöjä !!
Olemme tähän asti selvinneet (viinat loppu)periaatteella katotaan mitä muut tekee
Voisiko joku mies/nainen ratkaista ongelmani ? (siis yllämainittuun ongelmaan)


Älä ala mulle vi...ee tai mä sgruudaan sun skrinnarit

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2010, 08:35
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirkmacine Näytä viesti
...
Tästä selviää aika hyvin.

http://4x4cup.com/tiedostot/rastikuv...n_tulkinta.pdf

Mutta lyhyesti: "Kiinteät autonosat kelpaavat kuvissa", jos rengas ei ole kiinteä auton osa, niin mikä sitten on?
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2010, 10:12
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kaikki kaarien sisällä


Onko edelleen vaarallisten rastien sääntö voimassa?

Siis jos kaaret eivät täytä tätä uutta kaikki kaarien sisällä sääntöä = kaaret hylätty. Saa hakea muita kuin vaarallisia rasteja.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2010, 10:51
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.365
Perusasetus

Kirjoitellaanpa tähän näistä parista jutusta. Alunperin tuo kaarisäännön muutos tehtiin näitä "lavalla" istuvia ajatellen. Sen takia jätetiin tuo ja/tai -muoto tuohon sääntöön, ettei kokonaan umpiautoissa tarvitsisi rakentaa koko sisäpuolta täyteen turvahäkkyrää.

Eli jos auto on oikeasti umpiauto ja autossa on kaaret mitkä on ennenkin kelvanneet se on ok. Jos auto on lavahäkkyrä tai jokin josta on kopin takaosa leikattu pois ja ihmiset istuvat suojatta, niin silloin täytyy jotain parannusta keksiä.

Ja jos ne kaaret eivät kelpaa, niin kyllähän sitä vielä niitä ei vaarallisia rasteja saa hakea.

Ja renkaista on aina saannut ottaa kosketuksen autoon rastikuvissa. Ja muistutetaan nyt että, tänävuonna eivät enää avatut takaluukut tai konepellit kelpaa auton pituuden lisäämiseen, vaan kosketus auton koriin. Poikkeuksena sivuovet, joita saa käyttää ulottuvuuden parantamiseksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2010, 21:16
VINSSI APINA VINSSI APINA ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.06.08
Sijainti: klaukkala
Viestit: 3
Thumbs up

PELLITKII


Henkilö kohtainen milipide että kaikki luukut ja ovet kiinni. Sillon on kaikille sama.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2010, 21:24
tomikoo:n Avatar
tomikoo tomikoo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: mäntsälä, hautjärvi
Viestit: 1.846
Perusasetus

Säännöistä. . .


Tää nyt ei taas varsinaisesti liity, mutta. . . Vaikka ne säännöt on kirjoitettu miten, niin aina on joillain merkillinen tapa/halu löytää se "porsaanreikä", jolla voi edes vähän oikaista. Vaikka sitten oman tai kaverin turvallisuuden kustannuksella.

Tätä nyt ei sais ääneen ajatella, mutta toisinaan toivon, että sattuis oikein kunnon lippa tms. että herättäisiin todellisuuteen siitä, mitä noi sardiini purnukat oikeasti kestää. Itse olen muutaman kerran päässyt "ihastelemaan maisemien pyörimistä" lasin sisäpuolelta, eikä tule kyllä mieleen, mitä haittaa on ollut siitä, että on kunnolliset kaaret, vyöt ja penkit. . .

Sitten se harrastamisen kannalta veemäisin pointti: Harrastaminen on kivaa ja sitä kivaa jatkuu just niin kauan, kun mitään vakavaa ei satu. Sit kun sattuu, niin ensin etsitään syyliset (jotka ei toden näköisesti istu onnettomuus autossa) ja sen jälkeen"isoveli"valvoo, eikä mistään jousteta/neuvotella. Sitte harrastaminen on edelleen hauskaa, mutta pirun paljon vaikeampaa. . .

Kannattaa varmaan jokaisen miettiä etukäteen. Jos ei muuten, niin niiden takia, jotka jaksaa ja viitsii järjestää tapahtumia. Kuitenkin toden näköistä on, että he ovat ensimmäisenä liipasimella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2010, 23:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

hupparit


crazy ghosts 13 2 kertaa xl huppari toivoo mini vesku
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.02.2010, 10:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Laitoinkin jo mailia, mutta ei ole kuulunut vastausta niin laitetaan vielä tähänkin. Montenegro Racing 15 paitojen koot 3 x XXL.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2010, 16:51
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tomikoo Näytä viesti
Tää nyt ei taas varsinaisesti liity, mutta. . . Vaikka ne säännöt on kirjoitettu miten, niin aina on joillain merkillinen tapa/halu löytää se "porsaanreikä", jolla voi edes vähän oikaista. Vaikka sitten oman tai kaverin turvallisuuden kustannuksella.

Tätä nyt ei sais ääneen ajatella, mutta toisinaan toivon, että sattuis oikein kunnon lippa tms. että herättäisiin todellisuuteen siitä, mitä noi sardiini purnukat oikeasti kestää. Itse olen muutaman kerran päässyt "ihastelemaan maisemien pyörimistä" lasin sisäpuolelta, eikä tule kyllä mieleen, mitä haittaa on ollut siitä, että on kunnolliset kaaret, vyöt ja penkit. . .

Sitten se harrastamisen kannalta veemäisin pointti: Harrastaminen on kivaa ja sitä kivaa jatkuu just niin kauan, kun mitään vakavaa ei satu. Sit kun sattuu, niin ensin etsitään syyliset (jotka ei toden näköisesti istu onnettomuus autossa) ja sen jälkeen"isoveli"valvoo, eikä mistään jousteta/neuvotella. Sitte harrastaminen on edelleen hauskaa, mutta pirun paljon vaikeampaa. . .

Kannattaa varmaan jokaisen miettiä etukäteen. Jos ei muuten, niin niiden takia, jotka jaksaa ja viitsii järjestää tapahtumia. Kuitenkin toden näköistä on, että he ovat ensimmäisenä liipasimella.
Erittäin hyvin sanottu, ja erittäin totta!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.02.2010, 20:50
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Sanamuotohan tuossa on hieman tulkinnanvarainen, lähinnä noiden "ja/tai" sanojen takia, mutta että jotta, vai miten se nyt oli, tätä kohtaa ei saa tulkita siten, että jos istuu korirakenteen sisäpuolella, silloin ei muka tarvitse istua turvakaarien sisäpuolella.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy
Eli jos auto on oikeasti umpiauto ja autossa on kaaret mitkä on ennenkin kelvanneet se on ok. Jos auto on lavahäkkyrä tai jokin josta on kopin takaosa leikattu pois ja ihmiset istuvat suojatta, niin silloin täytyy jotain parannusta keksiä.
Ensin sanotaan yhtä ja sitten toista.. Mikä se totuus sitten onkaan? Idässä kelpaa mutta lännessä ei?
Sääntöjä kun lukee järjestyksessä, niin avoautojen osalta sanotaan, että avoautoissa pitää olla 6-piste kaaret, paitsi jos ei mene vaarallisille rasteille, paitsi kaikkien pitää istua kaarien sisällä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Onko edelleen vaarallisten rastien sääntö voimassa?

Siis jos kaaret eivät täytä tätä uutta kaikki kaarien sisällä sääntöä = kaaret hylätty. Saa hakea muita kuin vaarallisia rasteja.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mylppy
Ja jos ne kaaret eivät kelpaa, niin kyllähän sitä vielä niitä ei vaarallisia rasteja saa hakea.
Jos mylppy vastasi japelle, niin tarkoittaako että avoauto esim tehtaan alkuperäisillä kaarilla, jotka eivät täytä cupin kaarisääntöä, kelpaa ei-vaarallisten rastien hakemiseen? Eli alkuperäiset kaarirakennelmat täyttää 4.3 turvallisuuden alla olevat vaatimukset?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2010, 21:10
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Vitsi ny ois kilpuri ajokunnossa!

Kerrankin jos kokeilis autoo ja taas jos auto vaikka kävis ja käynnistys kisa aamuna ja stydeemit toimisi! he he hauskaahan tonne ollaan menossa pitämään!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2010, 21:19
puikkis:n Avatar
puikkis puikkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.04
Sijainti: Helsinki, .
Viestit: 157
Perusasetus

Turvavarusteet


Tomikoo kirjoittaa ihan asiaa.
Rallissa, jokkiksessa, radalla, kaikkissa on aloitettu ilman mitään sääntöjä. Sit on vedetty pari komeeta kuolemaan johtanutta osumaa, ja sääntöjä on tehty. Parin porsaanreiänkautta kikkailtu jotain ja taas pari kaatoa ja pahoja loukkaantumisia.

Säännöt ja turvamääräykset on kehittynyt onnettomuuksien kautta. Tämäkin laji tarvitsee hyvät raamit, miten maastossa toimitaan, ennen kuin sattuu pahasti. Ja sen jälkeen viranomaiset määrittelee ne säännöt. ( = kieltää kaiken ajamisen. ) Pidetään huoli turvallisuudesta ennen kuin mitään pahaa tapahtuu.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.02.2010, 22:34
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Onko edelleen vaarallisten rastien sääntö voimassa?

Siis jos kaaret eivät täytä tätä uutta kaikki kaarien sisällä sääntöä = kaaret hylätty. Saa hakea muita kuin vaarallisia rasteja.
Tässä ois kuva noista Wranglerin kaarista että saako näillä kaarilla hakea vaarallisia rasteja ja mites sit noi takapenkkiläiset että saako olla vai ei


vastausta oottaa useampi Jeeppi mies
HUOM: kuvasta näkee hyvin että etu ja takaturvavyöt on kiinnitetty noihin turvakaarin on sit tehdastekoset
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	rapt 060.jpg‎
Views:	1147
Size:	93,0 Kt
ID:	10747  
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.02.2010, 22:53
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Tässä ois kuva noista Wranglerin kaarista että saako näillä kaarilla hakea vaarallisia rasteja ja mites sit noi takapenkkiläiset että saako olla vai ei

vastausta oottaa useampi Jeeppi mies
Niin, säännöthän sanoo aika yksiselitteisesti, että avo-autossa oltava 6-piste turvakehikko, eli mun näkemys alkaa olla aika vahvasti, että avona ollessa noi ei kelpaa, joten silloin ei niistä takapenkkiläisistäkään ole niin väliä.
Ja umpi-autonahan ne ilmeisesti kelpaa niinkuin ennenkin, ainakin jos tulkitsee Mylpyn kirjoittamaa samalla tavalla ku minä.
Toivottavasti joku viisaampi ottaa kantaa aiheeseen, ja mielellään joku sellainen joka näitä sääntöjä on ollut tekemässä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.02.2010, 23:27
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Niin, säännöthän sanoo aika yksiselitteisesti, että avo-autossa oltava 6-piste turvakehikko, eli mun näkemys alkaa olla aika vahvasti, että avona ollessa noi ei kelpaa, joten silloin ei niistä takapenkkiläisistäkään ole niin väliä.
Ja umpi-autonahan ne ilmeisesti kelpaa niinkuin ennenkin, ainakin jos tulkitsee Mylpyn kirjoittamaa samalla tavalla ku minä.
Toivottavasti joku viisaampi ottaa kantaa aiheeseen, ja mielellään joku sellainen joka näitä sääntöjä on ollut tekemässä.
No tosta Paulin kirjotuksesta mä ymmärtäisin niin että Wranglerilla saa osallistua kilpailuun ainoastaan jos autossa on se lasikuitukatto paikkalla ja muuten EI oliko näin?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.02.2010, 06:28
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

kyllähän tossa sanottiin aikasta selvästi, että kisaan saa osallistua, mutta vaarallisille rasteille ei ole asiaa.
tuskin nuo wrankun kaaret täyttää putken lujuus vaatimukset...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


Sivu luotu: 12:09 (GMT +2).