![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ihan just KingCabin kaasarista en osaa sanoo mitään,
mutta aikas monen auton kaasarin ryyppykoneistossa on erillinen säätöruuvi, jolla voi säätää noita "ryyppy päällä" -kierroksia itselle mieleisimmiksi. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tuo ryyppy pelas syksyllä ihan niinku kuuluikin, kahdella polkaisulla ennen starttia päälle ja kerran polkaisten pois. Kierrokset ok, ei mitään ali- / ylikierroksia.
Syksyn mittaaan satunnaisesti ko vikaa teki, kiihtyvällä tahdilla, ja nyt tuntuu ettei se ota sitä ryyppyä ollenkaan kun ei kylmänä käy tyhjäkäyntiä vaan sammuu. Mutta kuitenkin lämmetessään kulkee kun tervapaperissa vastamäkeen = ryyppy päällä. Vertaisin mopoon joka saa liikaa ainetta, tukehtuu ja kuluttaa sikana. Kamalia summia esim uutta kaasaria en sijoita, ostan ennemmin metallisilla tulpanjohdoilla olevan koneen/auton. Mutta kuntoon sen tahtois, jo tuon kulutuksen puoleenkin. Tuota ryypyn manumalliksi muuttamista harkinnu, sais vaan vinkkiä miten toteutetaan. Siihen riittäis tieto mihin vipuun vaijeri kiinnitetään... Miten lie se neulan vaihto isokin homma??? Aika on pahin viholliseni, oikeastaan sen puute... |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Viimeksi muokannut reissumies37 : 07.02.2010 09:17 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Ok. joo kuten tuolla jo aiemmin mainitsin ko suodattimet vaihdettu kuluvalla viikolla kun päästöt mitattiin.
Bensa pinta näyttäis olevan siinä lasisilmässä merkkipisteen kohdalla. No se nyt oli jo ostaessa päivänselvää ettei tuollainen koskaan ole bensapihi, mutta jos se hörppää n50km matkalla varttitankin, jotain on kyllä pielessä! Saati kun ei sitä ennen ole tehny. Mitenkäs sen bensapinnan, muuttuuko havaittavasti lasisilmässä paikallan "polettaessa"? Olisko ko korjaussarjoista saatavuus tietoa? Joo ja tuon pakosarjalta tulevan lämpimän ilman haitarin korjasin sillon ensimmäisenä kun auto meille saapui pari vuotta sitten Kuitenkin kallistuisin ennemmin mainitsemiisi vikoihin kuin tuohon ryyppyyn. Kiitos vinkeistä. Viimeksi muokannut 6 X 4 : 07.02.2010 18:53 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mulla oli tuollainen 2,4b vm.-88 king cap. Ja ihan samat oireet, tyhjäkäyntiä ei käynyt ja ajaessa röpötti, eikä kulkenut ja bensaa meni juurikin tuollainen varttitankki/50km. Sit meni jo tulppiakin liiasta bensan saannista.
Automaattiryyppyhän se oli rikki eli se musta mokkula. Se onpi viheliäinen keksintö, se on aina päällä jos sitä ei automaatti laita pois päältä. Voit kokeilla onko sulla sama vika siten, että käännät sitä mustaa mokkulaa niin paljon, että ryyppy menee pois päältä. Siinä onpi sellainen säätö, jolla voi ikäänkuin säätää ryypyn määrää, mutta säätämällä tarpeeksi laihalle saa ryypyn pois päältä kokonaan. Eihän se kyllä sitten käyntiin lähde ilman lohkolämmitystä, mutta uusi mokkula nissanilla maksaa pari sataa. Näin siis mulla. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Katsoin tuossa, että olet etelä-karjalasta. Jos ei ole liian kaukana, niin käyppä Rauhassa Anttosen korjaamolla, omistajalla on samanmoinen auto ja osaa "näkemättä" sanoa mikä vika autossa on.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Vaihto kaasari tulossa.Katsotaan
elämä vai jatkuuko TAI SITTEN OLEN IHAN MUTTA TOIVOTTAVASTI LOPPUTULOS OLIS ![]() KIITÄN KAIKKIA JA JOKAISTA ERIKSEEN TIEDOISTA JA VINKEISTÄ! Eihän tuo kaukana ole etteikö siellä käydä vois. Tarttee varmaan pirauttaa ensin etten turhaa reissua tee. Viimeksi muokannut 6 X 4 : 09.02.2010 20:35 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
no hyvä!eiköhän ongelmat häviä jos on toimiva värkki ! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| googlettamisen co-päästöt | toyota4x4 | Linkit | 6 | 12.01.2009 16:06 |
| päästöt pomsahti | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 20.03.2008 18:53 | |
| Miten päästöt kuriin HJ-60? | Donut | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.04.2006 20:07 |
| bj:n päästöt korkeat | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.05.2005 17:01 |
| Päästöt | Jp | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.10.2003 21:07 |