Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2010, 20:46
6 X 4 6 X 4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.08.09
Sijainti: Etelä-Karjala "eekoo"
Viestit: 29
Perusasetus

Et pysty ohittaa. lailllisesti. se on mukavan sekava, myös ilmata. ite joutuu vissiin sortuu ostaan sen venan. takana jarruja juur lainkaan ja huono leimata ilman....
Ps kuorma autojen katsastuksessa tutkivat myös tuon alb venttiilin toiminnan keinotekoisella kuormituksella. vetävät runkoa lattiaa kohti hydraulisesti ketjun avulla... millon lie keksiivät tehdä saman kevyemmille....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2010, 14:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 6 X 4 Näytä viesti
Ps kuorma autojen katsastuksessa tutkivat myös tuon alb venttiilin toiminnan keinotekoisella kuormituksella. vetävät runkoa lattiaa kohti hydraulisesti ketjun avulla.
Alppitesti tehdään mittaamalla painearvoa ennen ja jälkeen ALB-venttiilin, ja sitä verrataan ALB-kilpeen. Ketjulla vain kirrataan renkaita rulliin etteivät luista kun jarruja tarkastetaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.02.2010, 14:54
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Eikös sen jarrupaineventtiilin saa korvata tarvikeosalla,kunhan sitä ei vaan pysty ajon aikana säätämään?
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2010, 17:36
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Onkohan tuo alb homma ihan pakollinen olla jos ei oo merkitty rek.otteeseen.
Esm.audissa rek.otteeseen mulla merkitty abs+alb.Kun taas volvon otteeseen ei merkitty.

Vai lieneekö pakollinen pakuissa ja maastureissa?.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2010, 20:02
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

mulla tuossa bensamallin varaosa biilissä ei ole ollenkaan venttiiliä ja vanhojen katsastus papereitten mukaan mennyt aikanaan katsastuksista hyvin läpi, kun taas omassa kiisseli mallissa tuo venttiili on eikä todistettavasti ole toiminut 5 vuoteen(ohitettu), katsastuksessa silti kelvannu huvin ja jarrut pelannu testerissä...
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.02.2010, 21:27
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luigi81 Näytä viesti
Eikös sen jarrupaineventtiilin saa korvata tarvikeosalla,kunhan sitä ei vaan pysty ajon aikana säätämään?
Vanhoissa vehkeissä (en nyt määrittele mitään tarkkaa vuosimallirajaa) alb-venttiilejä on voitu korvata tehdastekoisilla jarrupaineensäätöventtiileillä, kunhan se on asennettu siten, ettei ajon aikana voi säätää. Jarruputkiston liitosten määrä ei saa kasvaa, mutta liitosten paikka saa vaihtua (eli jos vetää uudet putket, niin voi laittaa konehuoneeseen).
Tekee ja säätää asiallisesti ja voipa koittaa pyytää katsastajaa poistamaan alb-merkinnän otteelta. Poistaminen on rajatapaus, mutta sitä ei missään kielletä.

Itsellä HJ:n konehuoneessa säädettävä venttiili merkkiä AllStar (asennettu telineeseen, joka kiinni jarrutehostimen pulteissa), ostopaikkana "Kilpailijan Paikka" eli Racers Place Keravalla. Pilteemasta saa siihen kierreadapterit, jolloin passaa japanialaisten kanssa.

Väitän, että säädettävä venttiili on parempi kuin alb-venttiili, jos se tanko saa joka metsäreissulla osumaa ja säätelee aina eri tavalla. Itsellä ainakin säätö ei koskaan ollut kohdallaan, kun se tanko oli aina solmussa.
Toisaalta alb-venttiili on usein myös jumissa, jolloin siitä ei ole mitään hyötyäkään...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jarruputki kysymys rocky86 Tekniikka & Jutustelu 0 26.10.2009 16:44
King Cabin outo ulina peruuttaessa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 25.09.2009 09:56
Jarruputki 5mm -> 4.75mm Masu Tekniikka & Jutustelu 2 19.07.2007 16:44
1. jakaja Ex_inkkari Chit-Chat 36 21.06.2005 22:51
O:Hei-jakaja SuurSyömäri O/M/V Muut 0 14.04.2004 18:28


Sivu luotu: 16:22 (GMT +2).