Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2010, 10:11
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

??


jos noita napapalloja kääntää niin riittääkö vatupassi vai pitäskös olla se aste mittari vai mikä se oli..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2010, 20:09
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Anfi Näytä viesti
jos noita napapalloja kääntää niin riittääkö vatupassi vai pitäskös olla se aste mittari vai mikä se oli..
eikö tietoa kellään..? tai neuvoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2010, 21:02
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Vatupassi ja astemitta riittää kääntöön näin ainakin kaverin autossa d60 akselin käännössä kun ei ollut hipo mittaa mut noi löytyy helpolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2010, 21:26
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Vatupassi ja astemitta riittää kääntöön näin ainakin kaverin autossa d60 akselin käännössä kun ei ollut hipo mittaa mut noi löytyy helpolla.
mitenkäs käytännössä mittaillaan.. napapallot näkyviin(purkamista).. mitäs muuta, leikkaus.. astemitta minkäs näköinen..???? hölmöjä kyselen..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2010, 21:47
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Ei mulla ainakaan ollu sen enempää vatupassia kuin mitään astemittojakaan kun navat käänsin hoojiistä, noin 10-12 mm pyöräytin ja hyvä tuli. Toki tuo taas riippuu siitä kuinka paljon perää on käännetty, mutta tämähän on pelkkää matematiikkaa.
Äläkä sitte rälläköi koko napaa irti, saumaa vaan auki akseliputken ainevahvuuden verran ja rautakanki olkalaakerien reiästä läpi ja kääntöä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2010, 22:31
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravehill Näytä viesti
Ei mulla ainakaan ollu sen enempää vatupassia kuin mitään astemittojakaan kun navat käänsin hoojiistä, noin 10-12 mm pyöräytin ja hyvä tuli. Toki tuo taas riippuu siitä kuinka paljon perää on käännetty, mutta tämähän on pelkkää matematiikkaa.
Äläkä sitte rälläköi koko napaa irti, saumaa vaan auki akseliputken ainevahvuuden verran ja rautakanki olkalaakerien reiästä läpi ja kääntöä.
nyt se olkatappi muistaakseni on hieman eteen päin, elikkä tappi suoraan tai hieman takaviistoon...?
on perää käännetty reilusti..i kardaani olis hyvä.. no ensimmäinen projekti. täytyy parennella..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2010, 22:33
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No saahan ne asteet ihan laskemallakin.mitään hienoja astemittoja tarvii ostaa sitävarten
Putken halkaisia x 3.14/360 =? mm

Ja saatu millimäärä on 1aste käännössä.
Selitinkö tarpeeks vaikeesti

Muistaakseni joku mainitsi että 5-6 astetta ois hyvä takakallistus ??
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 02.02.2010 22:35
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2010, 22:40
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
No saahan ne asteet ihan laskemallakin.mitään hienoja astemittoja tarvii ostaa sitävarten
Putken halkaisia x 3.14/360 =? mm

Ja saatu millimäärä on 1aste käännössä.
Selitinkö tarpeeks vaikeesti

Muistaakseni joku mainitsi että 5-6 astetta ois hyvä takakallistus ??
elikkä akseliputken paksuus ESIM: 120mmX3,14/360=1,046mm???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Datsun patrol-82 akp O/M/V Ajoneuvot 0 04.09.2009 14:03
Myydään / Vaihdetaan Datsun Patrol -82 tiipe O/M/V Ajoneuvot 9 27.08.2009 08:53
Myyty datsun patrol 2+3-82 akp O/M/V Ajoneuvot 5 29.08.2008 09:01
M: Datsun Patrol -82 Patu_Patukka O/M/V Ajoneuvot 7 15.12.2007 16:58
M:Datsun patrol MYYTY tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 11 02.09.2006 08:28


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).