Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2010, 12:49
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 Näytä viesti
sama juttu niissä lokasuojan levikkeissä, terävä reuna kihnuttaa maalin rikki, puol vuotta vanhoja vehkeitä on korjailtu. On varmaan hyvän näkösiä muutaman suolapaska talven jälkeen...
Pitipä käyä tarkistaan tilanne. Kyllä ovat kiinni silleen, että kihnutusta ei pääse syntymään. Koitin painella peltiä ja levikkeitä ja liikkuvat ihan yhtenä pakettina. Omani on 2 -vuotias ja mitää kihnutus jälkiä ei ole. Eli oisko enemmäkin yksilö vika, jos kerran on korjailtu.

Kiveniskuja tulee kyllä takalokasuojan levikkeen etureunaan melkosesti ja peltiin hieman levikkeen etupuolelle. Samoin takaratas nakkaa kiviä roiskeläpän taakse. Ne kannattais peittää kokonaan kivenisku teipillä jos haluaa hyvänä pitää tai sitten jatkaa roiskeläppiä kymmenen senttiä. Mitään muuta vikaa, kuin kiveniskemiä ei ole ollut, ei ois kyllä saanutkaan olla 40 tkm ajetussa autossa. Itellä ei hermo kestäis rassauttaa uutta autoa.

Varustelusta voidan olla montaa mieltä. Minusta on hyvä, että saa vielä uusia autoja, jossa ihan kaikki ei toimi sähköllä. Kelpais esim. edelleen veivilasit, mutta minkäs teet kun on sähkölasit. Perseenlämmitin on varuste joka pitää olla. Puskurit ja lokasuojan levikkeet olisin halunnut mustina (ei maalattuna), mutta LS:ssä ne on korinväriset. Maalit lähtee kun rymmyyttää menemään, vaan eipä sillekkään mitään voi - lähteköön.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2010, 12:24
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Milläs muuten nuo tehot on mitattu että olis 160hp tai siis kenen penkissä? Vai onko nuo "tuning"-boksin valmistajan ilmoittamia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2010, 12:47
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

ihan nätti siitä ainakin tulee kolmekolmosilla, tällainen se olis pitänyt olla jo tehtaalla...?
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=50534
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=50533
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2010, 14:28
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Jep. Ei ollenkaan paha. Kuvissa vaan näyttää niinkuin perä olisi alempana. Onko tuollainen paha korottaa? Vai samanlainen kun rangerit, navarat yms.

Viimeksi muokannut gikseri : 26.01.2010 14:40
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2010, 17:25
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KooPee Näytä viesti
ihan nätti siitä ainakin tulee kolmekolmosilla, tällainen se olis pitänyt olla jo tehtaalla...?
Mites kävi maantieominaisuuksille? Minusta ois saanu olla tehtaalta lähtiessä saman verran alempana.. Mielipiteitä on monia..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2010, 19:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Mites kävi maantieominaisuuksille? Minusta ois saanu olla tehtaalta lähtiessä saman verran alempana.. Mielipiteitä on monia..
Mikskä ne nyt korikorotuksella menee, ei mikskään. Kuupperit on hyvät kumit tiellä tuossa koossakin.

Alempana... hell no!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2010, 22:10
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Aika pienellä tuo sitten tuntuu menevän maantiellä.

Ainut mikä tuossa kuvan isuzussa pistää silmään on nuo runkopalkit, jotka näkyy aika rumasti korinkorotuksen jälkeen... Mutta makuasioita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.01.2010, 22:17
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Aika pienellä tuo sitten tuntuu menevän maantiellä.

Ainut mikä tuossa kuvan isuzussa pistää silmään on nuo runkopalkit, jotka näkyy aika rumasti korinkorotuksen jälkeen... Mutta makuasioita.
näin on, mutta taitaa väkisin tulla näkösälle. Toisaalta ei jää piiloon keräämään kuraa, kun pesu on helppoa. Ja varmaan jotkut helmaputket korjaa asiaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.01.2010, 08:19
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Ainut mikä tuossa kuvan isuzussa pistää silmään on nuo runkopalkit, jotka näkyy aika rumasti korinkorotuksen jälkeen... Mutta makuasioita.
Samaa mieltä. Pelkän korin korotus muutenkin mielestäni turhaa toimintaa. Mitenhän sutsussa onnistus pudottaa etuperää joitakin senttejä ja nostaa jousilla vastaavan suuruinen korotus. Etuperähän on vain neljällä pultilla rungossa ja äkkiseltään (alle taas katsomatta) en tiedä miksi ei vois tätä hökötystä laskea hieman. Lasku pitäs siis tehdä vetoakselikulmien takia. Jousikorotuksessa nousis koko maha ylemmäs. Murikka kyllä kestää vähän tökätäkki vaikka oliski jonku sentin alempana. Voi halavattu näitä foorumeita, kun aina pitää olla kontaamassa auton alle yhä uudelleen..

Kyllä ne maantieominaisuudet aina muuttuu, kun karkiaa ratasta laittaa ja nostaa koppaa. Kaheksaa kymppiä köröttää toki siltikin, mutta kovemmissa nopeuksissa on huojakampi mitä ylempänä painopiste on ja mitä enemmän on kumia vanteen päällä. No ehkä ko. nostetun auton omistajalla ei ole ensisijainen tarkoitus maantie ominaisuudet..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.01.2010, 17:17
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gikseri Näytä viesti
Milläs muuten nuo tehot on mitattu että olis 160hp tai siis kenen penkissä? Vai onko nuo "tuning"-boksin valmistajan ilmoittamia?
Joo boksin valmistajan ilmoittamiin on uskominen. Turhaapa tuota penkittää, koska itselleni ei ole tärkeää se mikä on tarkka maksimi hevosvoimaluku vaan se miten kulkee. Voimaa on alakierroksilla noin 300 kiekkaa ennemmin kuin vakiona ja sitä on huomattavasti enemmän siinä 1500 kohdalla, missä vakiona vasta alkoi turbo heräileen. Yläpäässä vetää noin 200-300 kierrosta pidemmälle, mm nelosella noin 4200 r/min asti (vauhtia noin 140 km/h). Vitosella ei ole vielä pohjia otettu, mutta vakiona veto loppui 3800 r/min kohdalla (vauhtia 170 km/h) kuin seinään. Keskialue on perstuntumalla ja rannekellolla vahvempi vääntöinen ja kiihtyvyys parempi.

Kulutuskin laski entisestä pienestä vielä vähemmäksi, niin ei voi valittaa. Työssä kulussa (maantie ajoa) kesärenkain janottaa 7,5-8 l ja talvella/talvirenkain karvan päälle 8-8,5 l. Välillä mennään lusikka syvällä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttökokemuksia Superwinch X9 vinssistä? Oskari Tekniikka & Jutustelu 18 18.07.2008 14:21
Käyttökokemuksia smartcomgps softa? Tekniikka & Jutustelu 8 17.09.2007 13:08
LR Disco v8 käyttökokemuksia? mauno Tekniikka & Jutustelu 6 24.06.2007 22:00
käyttökokemuksia huoltoautosta?? Tekniikka & Jutustelu 21 19.06.2005 07:22
Käyttökokemuksia Wranglerista? Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.12.2004 17:27


Sivu luotu: 03:03 (GMT +2).