Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 20.01.2010, 22:40
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
juuu aika ripeesti tuli eka mäntä...

osaatkin kertoa että saako tuohon yksilöön kuinka hyviä jarruja, leima setä tahto että näytetään jarruja uudestaan. apparin takajarru, kengät on uudet.

Ongelma on se et jarrupoljin painuu pohjaan ilmaa ei tule... ulkosia vuotoja ei näy... en ymmärrä mikä mättää.
Voisko kengät olla liian kaukana? Niitä ei taida päästä ulkoa päin säätämään? Olikohan säätöreijät peitossa?

toisessa, ei siis ensimmäisessä männässä oli ensimmäinen tiiviste todella väljä... hölskyvä suorastaan. Sarjan mukana tuli samanmuotoinen mutta ei väljä joten laitoin sen sinne. Pitääköhän sen tiivisteen olla niin väljä?

Oletko vaihtanut koskaan takasylintereitä?
Kyllä mulla siinä ihan ok jarrut oli aina. Katsatuksessa ei koskaan pompannu jarruista. Joka vuosi en ees takajarruja leimalle säätänyt.
Kyllä niitä kenkiä pääsee säätään ulkokautta. Sen säätöpyörän takana jarrukilvessa on ruuvarin mentävä reikä mistä pääsee pyöritteleen.

Omasta mielestä tiiviste ja väljyys ei sovi yksiin ja en usko että kuuluu olla niin.
Takasylinterit muistaakseni käytin auki ja putsasin, mutta ei sitten muuta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
jarruissa muuten oli hieman kuraa, liekko joskus jouduttu ajamaan jossain huonolla tiellä?
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/15012010149.jpg
Joskus ehkä oon ajanut huonolla tiellä. Offiakin joskus vaan vahingossa

Tainnu paskat tulla rumpuun juurikin tuolta kyseiseltä reissulta. Toiseen suuntaan ajettaessa se suolerva sinne takaluukkuunkin hiipi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
apparinpuolen takapyörän laakeri kohtuu loppu, huomatkaa väli akselin ja stefan välillä
Otin tuon levyn pois, ei näkyny mitään kivaa, miten tuo lähtee siitä purkaantumaan lisää kun rupean laakeria vaihtamaan?
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/16012010154.jpg
Tuon levyn jälkeen vetaria pitää paikallaan vetarin ulompi stefa. Rengas parilla pultilla kiinni vetariin ja kiskasee renkaasta, niin pitäs vetarin lähtee. Oon tuolta myös ite kaivellut neliön muotoisia rullalaakereita. Ne piti pyöriessään melko pahaa ääntä.
Jos ei huvita maksaa kovasti noista ulommista pyörän laakereista ja stefasta, niin hakee moponetistä muistaakseni 200 sarjan Volvon peränlaakerit. Laakeri, krymppi ja ulompi stefa on ihan passelit. Akselin sisempi stefa ei oo volvosta passeli.
Aikanaan halvempi sarja moponetissä oli Timkenin tekemä ja kalliimpi SKFän. Tiedä siittä sitten mitä nykyään tarjolla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
vasemmanpuoleisesta palasta "puuttuu" aika paljon pintaa, ed. paloissa oli hieman enempi. Kai tuo noin kuuluu olla?
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/16012010155.jpg
Kyllä kait jos tommosen paketin on 44:seen myyneet.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj:n jarrut Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 13:35
jarrut ja pyh Cental73 Tekniikka & Jutustelu 3 25.04.2006 18:44
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
BJ 40/42 jarrut? MHS Tekniikka & Jutustelu 5 09.02.2005 23:16
Jeepin jarrut HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 14.07.2004 12:47


Sivu luotu: 01:17 (GMT +2).