![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Dodi, nytkähti projekti liikkeelle. Hylsy nostettu pukeille ![]() Sovittelin C10 Suburbanin takajousia keulalle, ja näyttäis istuvan ihan hyvin. Etummaista korvaketta joutuu siirtämään kymmenisen senttiä eteenpäin, ja riipukkeen korvallinen pitänee siirtää rungossa hieman eteenpäin + pidemmän riiput. Etuakseli siirtyy eteenpäin noin 7cm, mikä on aika sopivasti. Ei ota rengas koriin kiinni ristijoustoissa. Korotusta tulee jotain luokkaa 10cm. Eli tarvitsee löytää vain yksi takajousi. Taakse kun tulee riipukkeiden kääntö, niin akseli siirtyy eteenpäin noin 2,5cm. Tämä korjataan offset jousisatuloilla, joilla akseli siirtyy alkuperäisestä paikasta 5cm taakse, ts. jousipakan keskinaula on akseliputken keskilinjasta 7,5cm etupuolella. Vielä ei ole ihan tarkkaa kuvaa että miten sen toteutan, mutta eiköhän sitä jotain tule mieleen ![]() Ohjausvaihde vaihtui äsken, orkkisvaihteen tilalle asentui takavedon vastaava Superliftin #1104 sektorivarrella. Huomenna lähtee moottorin alapuolella oleva poikittaispalkki pois ja korvataan omavalmistepalkilla mikä antaa tilaa ohjausvarrelle. Orkkispalkki tulee niin paljon eteen että ohjausvarsi menee sen takaa. Oli muuten runko ehjä ohjausvaihteen kiinnityksen kohdalta. Yleensähän ne repeää offatuissa ja isorenkaisissa Chevyissä. Pidetään runko ehjänä ja tehdään siihen tuki millä ohjausvaihde sidotaan etummaiseen poikittaispalkkiin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Aikoinaan kun vaihdoin etujouset tähän samaan kärryyn, niin porasin reiät keskinauloille muistaakseni 30mm orkkiksia taaemmas, loppui 33x12.5 renkailla lokasuojiin raapiminen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 18.01.2010 00:15 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tääki etenee, tooodella hitaasti
![]() Eteen laitoin nuo Suburbanin takajouset, näytti vaan olevan liian korkea mun makuun. Runkoa olisi pitänyt jatkaa pikkuisen kun käänsin jousen etukorvakkeet ympäri niin jäi tuo etummainen reikä tyhjän päälle, ja riipuista olisi pitänyt tehdä yli 20cm pitkät ettei olisi rajoittanut sisäänjoustoissa. No, taas suunnittelemaan sitä 3-linkkiä. Siihen olisi saanut upottaa jonkun satasen että olisi saanut kaikki nivelet ja mahdolliset coil-overit. Aikani mietin ja totesin että paskat, mullahan on valmiit osat tallissa, eli Defen ja Merssun osat mitkä oli Suburbanissa kiinni päätyvät nyt tähän. Tässä on sitten sama ongelma ohjauksen kanssa, vetotanko eli drag-linkki ottaa panhardiin kiinni, varsinkin kun tässä akseli on 50mm vakiota edempänä. Mutta, koska tätä ei kilvitetä, niin simpukkaa siirretään sopivasti, samalla runko saattaa lyhentyä edestä minimiin. Tavoitteena olematon etuylitys ![]() 203-jakis tuli hankittua dubleria varten, tuohon tarvii tilata kanadasta sitä varten ulostuloakseli, muun adapterin teen itse. Vaihteiston ulostulo pitää vaihtaa myös, nyt se kurkkaa 3" ulos kun nelikon lootassa on vain 3/8". Korkeuden kanssa on taas arvottu, mieluummin matala, mutta tuo D60 on sellainen porsas että sisäänjoustot jää todella pieneksi. Ei tosin haittaa crawlingissa, mutta kattoo nyt mihin sitä päätyy.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Reilu vuosi edellisestä postauksesta tähän topiciin, mitä sie Olet Heikki oikein puuhaillut? Tossahan mahtuis ohjausvarret nostamaan noiden sontakärrinjousien yläpuolelle. Helpottaisko tankojen asemointia yhtään?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei noitten latien kanssa olis mitää ongelmaa ohjauksessa, mut kierteet ja lähinnä se panhardi mikä teetättää lisää hommaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Advancelta kattelin vaihteiston akselia, kaikkine kuluineen sille tulee hintaa 305€!! Tais jäädä sinne hyllyyn. Offroaddesign myy samanlaista samaan hintaan (170 taalaa), mut rahti on vielä arvoitus. Etuakselin paikka saa olla siinä missä on nyt ollutkin pukkien päällä, 100mm jää sisäänjousto varaa kun muokkaa moottoripalkkia tosta murikan kohdalta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 07.02.2011 00:46 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, 203 purkeutui pöydälle. Nopea homma oli, ensin irrotin hännän alumiiniset kuoret ja nykäisin sen irti kilinän saattelemana. Kasa neuloja putosi pöydälle:
Samalla hetkellä muistin että täällä olikin 15 neulaa mitä ei saa missään tapauksessa hukata. No, ne putosi kuoren sisälle ja yksi kävi lattialla kun irroitin etuvedon ketjukotelon. Tuo ulos pilkistävä tanko tarvii vielä ottaa pois. Vaikka sen käyttövivun poistinkin, eikä tuo ilman rälläkkää tuntunut irtoavan niin ei sitä uskalla tuonnekaan jättää jos se vaikka joskus päättää pudota pois ja hampaiden väliin. Tuo on siis jakiksen lukon käyttötanko: Ratas ja akseli vielä erilleen, ja uutta akselia tilalle myöhemmin: Tilalle tulee siis tollanen tumppi: ![]() Mikä käy 205:en urospuoliseen 27-uraiseen akseliin: Nythän tässä olisi tosin mahdollisuus laittaa 32-urainen väliakseli, mutta se vaatisi 205:en kuoren koneistamista isommalle laakerille, ja sit tartteis myös hommata siihen 32-urainen naaraspuolinen sisäänmeno. Siihen palaakin taas sitten niin paljon euroja että mieluummin etsii valmiiina k.o jakiksen ja vaihtaa jos nyt käy niin ettei tuo 27-urainen kestä. Mutta uskoisin että kestää ihan hyvin, kun ei kuitenkaan ole tarkoitus mennä yli 40" renkaisiin. Ainakaan näillä näkymin... Tuohon on nyt hyvä suunnitella kiinnityslevy ja väliholkki millä yhdistää 205 jakikseen: Etuakselikin löysi paikkansa, pari tukirautaa jakarien rungon puolen korvakkeisiin niin uskaltaa laskea akselia alas ja sovittaa jousia paikalleen. Sit vielä panhardin kiinnike niin tuohan olis ns. puolirullaavassa kunnossa ![]() Korkeuttaa joutunee ehkä hakemaan vielä myöhemmin kun laatikot ja kaaret on paikallaan, nyt jousen yläpedit laitetaan vaan ihan mutulla paikalleen. Jospa sitä illalla taas tunnin tai pari sais värkättyä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O/V blazer dsl | hevyc | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 02.09.2007 19:19 |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M:Blazer | tpi57 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 29.06.2007 17:37 |
blazer | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 18.12.2006 10:52 | |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 |