![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Löytyi siitä se tyyppikilpi jossa on merkattu TD40a,täytyy ottaa siitä se numero niin selviää lopullisesti tämä mysteeri. Kiitoksia kun oot selvitelly tietoja tuosta moottorista.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään, ole hyvä vaan.
![]() ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä,moottorit on mielenkiintoisia. Tänään meinas vähän närästää ku rassasin sitä konetta jota oon varjellu ja haalinut. Nähtävästi ei edellinen omistaja muistanut laskea kaikkia (myös öljyn lauhduttimesta) nesteitä pois,ja kävi pakkanen parhaillaan -33. No uudet nesteet sisään ja kone käyntiin niin rupes väri nesteissä muuttumaan
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Talvi tekee välillä tuhojaan. Töissä saa talvella olla tarkkana noitten kanssa. Erityisesti merikoneissa on vettä joka paikassa, raakavesipumppu, lämmönvaihdin, pakosarja yms. Vähän jää johonkin vettä, niin naks, halki on.
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuon moottorin kanssa kannattaa miettiä, laittaako sitä "johonkin", koska varaosien saaminen on vähän "niin ja näin". Vesipumppua ei enään saa, vaan ainoastaan korjaussarjaa, pakosarja on sitten TODELLA VAATIVA (katkea, tai halkeaa) saalistettava ja kannet alkavat olla kanssa vaikeita löytää.
Venepuolella kamaa vielä saatavissa, mutta hinta sen mukainen! Ja jos remppaat koneen, kannattaa pumpun maksimikierrokset nostaa tuonne 4000rpm kohdalle, koska alkuperäinen 3250rpm ei nosta kunnolla ahtoja ja moottorin "vetoalue" alkaa luuri 2800rpm kohdallla!!! Muuten moottori on hyvä, "käkikelloissa" (F4 / FL4 mallit) moottorit kestivät yllättävän hyvin, vaikka F4 malli olkin aika "askeettinen". Venemootttorina ERINOMAINEN, koska kulutus pieni, mutta laajan vääntöalueen takia taloudellinen ajettava!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo ite kans vähän mietin samoja asioita varaosien suhteen. On vaan jäänyt kammo ku työmalla oli ennen Volvo Pentan n.600 hv moottoreita niin niihin piti etsiä jo ympäri Ruotsia osat,on nekin korvattu Cat:illa,niihin kyllä lyötyy osia. No Volvo vaihtoi omistajaa ja nyt taas uusia projetia etsimään
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
pekkapajunen@hotmail.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Volvo 200 sarjan vanteita 15" | kaitsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 18.02.2009 21:36 |
Turpon tunnistusta. | HCK | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.10.2008 00:22 |
volvo c303 moottorin vaihto | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.09.2008 16:08 |
M: MB G sarjan 16" peltivanteet | pee | O/M/V Muut | 28 | 29.08.2005 14:48 |
g- sarjan etuperä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.01.2005 18:23 |