Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2010, 20:41
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

Löytyi siitä se tyyppikilpi jossa on merkattu TD40a,täytyy ottaa siitä se numero niin selviää lopullisesti tämä mysteeri. Kiitoksia kun oot selvitelly tietoja tuosta moottorista.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2010, 21:22
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Ei mitään, ole hyvä vaan. Moottorit on mielenkiintoisia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2010, 20:38
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei mitään, ole hyvä vaan. Moottorit on mielenkiintoisia.
Kyllä,moottorit on mielenkiintoisia. Tänään meinas vähän närästää ku rassasin sitä konetta jota oon varjellu ja haalinut. Nähtävästi ei edellinen omistaja muistanut laskea kaikkia (myös öljyn lauhduttimesta) nesteitä pois,ja kävi pakkanen parhaillaan -33. No uudet nesteet sisään ja kone käyntiin niin rupes väri nesteissä muuttumaan ,sittäkös viduddi ja samassa pajan ovi lukkoon. Pitää huomenna tutkia pääsiskö se öljy sieltä lauhduttimen kautta tai sittä sen pahin vaihtoehto,kansi paskana. No hyvä että en vielä kerinnyt sitä kellekään myydään niin ei tartte kuunnella sitä että paskan möit . Saahan tästä tietty varaosa myllyn kellä näitä on.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2010, 22:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.332
Perusasetus

Talvi tekee välillä tuhojaan. Töissä saa talvella olla tarkkana noitten kanssa. Erityisesti merikoneissa on vettä joka paikassa, raakavesipumppu, lämmönvaihdin, pakosarja yms. Vähän jää johonkin vettä, niin naks, halki on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2010, 00:58
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko Näytä viesti
Löytyi siitä se tyyppikilpi jossa on merkattu TD40a...
Tuon moottorin kanssa kannattaa miettiä, laittaako sitä "johonkin", koska varaosien saaminen on vähän "niin ja näin". Vesipumppua ei enään saa, vaan ainoastaan korjaussarjaa, pakosarja on sitten TODELLA VAATIVA (katkea, tai halkeaa) saalistettava ja kannet alkavat olla kanssa vaikeita löytää.

Venepuolella kamaa vielä saatavissa, mutta hinta sen mukainen!

Ja jos remppaat koneen, kannattaa pumpun maksimikierrokset nostaa tuonne 4000rpm kohdalle, koska alkuperäinen 3250rpm ei nosta kunnolla ahtoja ja moottorin "vetoalue" alkaa luuri 2800rpm kohdallla!!!

Muuten moottori on hyvä, "käkikelloissa" (F4 / FL4 mallit) moottorit kestivät yllättävän hyvin, vaikka F4 malli olkin aika "askeettinen".

Venemootttorina ERINOMAINEN, koska kulutus pieni, mutta laajan vääntöalueen takia taloudellinen ajettava!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2010, 17:13
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

Joo ite kans vähän mietin samoja asioita varaosien suhteen. On vaan jäänyt kammo ku työmalla oli ennen Volvo Pentan n.600 hv moottoreita niin niihin piti etsiä jo ympäri Ruotsia osat,on nekin korvattu Cat:illa,niihin kyllä lyötyy osia. No Volvo vaihtoi omistajaa ja nyt taas uusia projetia etsimään
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2011, 09:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja huru-ukko Näytä viesti
Joo ite kans vähän mietin samoja asioita varaosien suhteen. On vaan jäänyt kammo ku työmalla oli ennen Volvo Pentan n.600 hv moottoreita niin niihin piti etsiä jo ympäri Ruotsia osat,on nekin korvattu Cat:illa,niihin kyllä lyötyy osia. No Volvo vaihtoi omistajaa ja nyt taas uusia projetia etsimään
vieläkö sattus volvo penta TD40A mottoria löytymään tai pakosarjaa laiteltkaa spostia jos keneltä löytyyy sellaista??
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2011, 09:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
vieläkö sattus volvo penta TD40A mottoria löytymään tai pakosarjaa laiteltkaa spostia jos keneltä löytyyy sellaista??
edelliseen viestiin liittyen tässä tää spostiosote
pekkapajunen@hotmail.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Volvo 200 sarjan vanteita 15" kaitsu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 18.02.2009 21:36
Turpon tunnistusta. HCK Tekniikka & Jutustelu 1 27.10.2008 00:22
volvo c303 moottorin vaihto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 07.09.2008 16:08
M: MB G sarjan 16" peltivanteet pee O/M/V Muut 28 29.08.2005 14:48
g- sarjan etuperä Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 18:23


Sivu luotu: 04:16 (GMT +2).