Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2010, 10:50
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Grandissa (5.9l) ei ole muuta kuin putki syylarin läpi. Toisessa 4.0l pelissä sellainen oli. Monissa keskusteluissa suositellaan lauhduttimen asennusta. Mitään ongelmia ei ole tähän asti ollut.

Mistä oljynlauhduttimia saa ostaa (siis kunnollisia)?
Mä suosittelisin öljynlämpömittarin asentamista ensin. Sitten tarpeen mukaan jäähdytystä. Se syylärin päädyssä oleva putki on yllättävän tehokas, josset offaa grandilla niin voi olla lisäjäähy tarpeeton. Vai veditkö sä sillä jotain isoo traileria, silloin vois olla jäähy tarpeen. Mut mittari kertoo tarviiko jäähyä ja sitte kun on jäähy asennettu niin mittari kertoo riittääkö jäähyn teho. Eli mittari ensin on mun suositus.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2010, 12:30
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

suosittelen lämpimästi mittaria sekä lauhdutinta! vedät tolla ilmeisesti wrangleria pitkiäkin matkoja?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2010, 13:49
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Mahtaa käydä Grandissa öljyt kuumana jos lauhduttimen tarvii
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2010, 13:57
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

joo, jos puhuttais kuitenkin oikealla termillä. Lauhdutinhan muuttaa kaasuuntuneen nesteen takaisin nesteeksi, ei taida öljyt niin lämpimänä käydä? Eli se on öljynjäähdytin.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2010, 15:04
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä suosittelisin öljynlämpömittarin asentamista ensin. Sitten tarpeen mukaan jäähdytystä. Se syylärin päädyssä oleva putki on yllättävän tehokas, josset offaa grandilla niin voi olla lisäjäähy tarpeeton. Vai veditkö sä sillä jotain isoo traileria, silloin vois olla jäähy tarpeen. Mut mittari kertoo tarviiko jäähyä ja sitte kun on jäähy asennettu niin mittari kertoo riittääkö jäähyn teho. Eli mittari ensin on mun suositus.
Joo, Wranleria vedän trailerilla pitkiä matkoja. Paino 2700kg. Lämpömittari varmaan kannattaa kanssa hankkia.

Mikä muuten on sopiva lämpötila ja mikä liian kuuma?
Se ihmetyttää kun 100 asteisella vedellä jäähdytetään automaattiöljyjä. Normaalilämpö olisi tuon perusteella sitten reilusti yli sata.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2010, 15:08
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus



Äkkiä kyrvähtää ja kärsii kitkapinnat sun muut jos öljyt pitkälti toiselle sadalle kuumenee. Huomaa kyllä kun mittarin viisari nousee silmissä kun vähänkin turbiininia luistattaa.
Normaalissa ajossa talvikelillä mersussa näyttää olevan noin 80 celssiusta.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2010, 15:50
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.533
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Joo, Wranleria vedän trailerilla pitkiä matkoja. Paino 2700kg. Lämpömittari varmaan kannattaa kanssa hankkia.

Mikä muuten on sopiva lämpötila ja mikä liian kuuma?
Se ihmetyttää kun 100 asteisella vedellä jäähdytetään automaattiöljyjä. Normaalilämpö olisi tuon perusteella sitten reilusti yli sata.

Ei se vesi syylärissä ole 100 asteista, varsinkaan siellä syylärin viileämmässä tankissa missä ainakin letukan lootajäähy on. Blazerissa se oli tosiaan yllättävän tehokas ja kaikessa ajelussa missä on yhtään vauhtia lämmöt pysy hyvinkin kurissa. Vain offaamalla sai lämmöt nousee ja siksi laitoin lisäjäähyn originaalin lisäks.

Pelkkä mittari riittää suojaamaan laatikkoa jos kuski osaa kattoa mittaria ja hölläillä menoa ajoissa ja jäähyttelee lootaa. Ja isoinkin jäähy voi olla riittämätön jossain olosuhteisa mutta ilman mittaria kuski ajaa lootan tomuks ja ihmettelee miten näin kävi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaattilaatikon lauhdutin ????? Tekniikka & Jutustelu 19 26.07.2012 22:57
Ostetaan Jeep XJ ilmastoinnin lauhdutin Jeep-Ukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 03.07.2008 16:58
O:Öljyn lauhdutin tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 16.03.2008 21:40
A/C lauhdutin ja syylärin ilmankulku sevy.8 Vuosimallit 1984-1996 1 05.01.2005 21:37
Ohjaustehostimelle lauhdutin pee Tekniikka & Jutustelu 9 18.11.2004 16:59


Sivu luotu: 09:13 (GMT +2).