Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2010, 02:20
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H Näytä viesti
Taitaapi mennä jeeppi konepeittoa myöden 40cm hangessa
ei nyt sentään vaikkei ihan puol metriä korkeemmalle hilulle pärjääkään

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2010, 02:46
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
ei nyt sentään vaikkei ihan puol metriä korkeemmalle hilulle pärjääkään
kaatuuko 3 metrii korkee hilu männynkävystä? hik


edit ton perään piti tulla toi aikasempi kommentti! anteeks ja kitos hik.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2010, 08:29
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Smile

No


Jos noista vaihtoehdoista joku olis otettava, niin ilman muuta patrolli. Saa varmasti tohon rahaan jo ihan asiallisen yksilön. On se kuitenkin vielä maastoauto, noihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna. Mut onhan se myös aika "traktori" ajettavaksi johonkin pajeroon verrattuna.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2010, 10:09
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Keskilukon puute tai sen oleminen riippuu ihan nelivetotyypistä, sillä ei ole mitään tekemistä varustetason kanssa. Jos autossa on keskitasauspyörästö (jatkuva neliveto) on siinä oltava lukitusmahdollisuus, muuten vetää vain pahimmassa tapauksessa yhdellä pyörällä. Kytkettävässä nelivedossa ei tarvita keskilukkoa, koska nelivedon ollessa kytkettynä, veto eteen ja taakse on kiinteä (yhtä rautaa).

Akselilukkoja saa kaikkiin vehkeisiin kyllä jälkiasennettuna jos ilman ei tule toimeen. ( tietenkin jos maksaa kolmanneksen auton hinnasta, niin... Elämä on)

Patrolin tapauksessa katsoisin GR-mallin, koska on jo kierrejouset.

Discoverin kohdalla kannattais katsella ennemmin rangen vastaavan ikäisiä, koska ne näyttäisi olevan hieman halvempia ja ovat aina saman ikäisinä paremmin varustettu (isompi/uudempi moottori, dieseleiden kohdalla tosin ei välttämättä eroa.)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2010, 10:39
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Pajerot tuppaa olemaan hieman kalliita rahalle saamaan vastineeseen nähden, sen sijaan GR-patrolleja saa ihan hyväkuntoisia jo muutamalla tonnilla. Vakiovikoja patrolleissa on kansipahvit ja kytkimen loppuminen. Yleensä GR:ssä takana kitkamurikka, mutta joitakin malleja kytkettävällä lukolla. Osiakin alkaa saamaan pikkuhiljaa ihan inhimillisiin hintoihin.

Ekan maastoauton kohdalla ei kannata ehkä miettiä sitä, mikä nyt näyttää parhaalta tai on kallein. Harmittaa vaan enemmän, kun hieroo sitä puita vasten.

Ja lumihangessa etenemiseen vaikuttaa eniten hyvät renkaat. Asfaltille tarkoitetuilla pienillä renkailla on turha yrittääkkään 40cm hankeen, vaan renkaan tulisi olla karkeakuvioinen ja mieluummin yli puolet lumenkorkeutta korkeampi. Alle 35" renkailla en lähtisi enää umpihankeen yrittämään :P
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2010, 16:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Keskilukon puute tai sen oleminen riippuu ihan nelivetotyypistä, sillä ei ole mitään tekemistä varustetason kanssa. Jos autossa on keskitasauspyörästö (jatkuva neliveto) on siinä oltava lukitusmahdollisuus, muuten vetää vain pahimmassa tapauksessa yhdellä pyörällä. Kytkettävässä nelivedossa ei tarvita keskilukkoa, koska nelivedon ollessa kytkettynä, veto eteen ja taakse on kiinteä (yhtä rautaa).

Akselilukkoja saa kaikkiin vehkeisiin kyllä jälkiasennettuna jos ilman ei tule toimeen. ( tietenkin jos maksaa kolmanneksen auton hinnasta, niin... Elämä on)

Patrolin tapauksessa katsoisin GR-mallin, koska on jo kierrejouset.

Discoverin kohdalla kannattais katsella ennemmin rangen vastaavan ikäisiä, koska ne näyttäisi olevan hieman halvempia ja ovat aina saman ikäisinä paremmin varustettu (isompi/uudempi moottori, dieseleiden kohdalla tosin ei välttämättä eroa.)
Tarkoitin lähinnä siksi, että aloittaja hakee autoa myös käyttöautoksi. Silloin keskitasuri on hyvä varuste, koska nelivedolla on hyvä cruisailla myös pääteillä. Pajerossa on Visko keskellä silloin kuin lukko auki. Discoveryssä ei taida olla mitään. Kiinteä neliveto ei maantienopeuksissa ole mikään erityisen hyvä ajettava. Voi aika herkästi lähteä alta ja paikat särkyy jos välissä on pitävämpää tai joutuu vetämään jotain.

Myöskään vanha Hiluxi ei tietenkään käyttiksenä ole läheskään yhtä mukava mitä Land Roverit ja Mitsut.

Jos hakee autoa nimenomaan maastokulkineeksi, niin kyllähän silloin tuo vanha Hiluxi on loistava laite.

Lukkoa sa rahalla, vaikka mitä saa rahalla. Mutta jos tuohon hintaan saa oikean lukonkin edes toiselle akselille, niin sen voi heti laskea vajaa 1500€ kustannuksista pois. Aina se on halvempi jos niitä jo valmiina.

Ja kylläpä tekee tässäkin korotetulla XJ:llä tiukkaa! Pajero menee samasta perälukkonsa ansiosta eka yrittämällä. Ei vakiomaastureiden etenemiskyvyssä vallan valtavaa eroa ole. Enempi se riippuu ajajan taidoista!
http://www.youtube.com/watch?v=S-RuKMpS89U

Eli jos käyttöautoa haet niin onko ajettavuudella, mukavuudella tms. mitään merkitystä? Jos ei niin osta Patrol.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2010, 17:11
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Kyllä gr patrolli on tiellä mukava ja etenee metsässä joskin alustaa on hyvä korottaa
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2010, 17:16
smos smos ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.10
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 43
Perusasetus

Siis autohan tulee ihan normaaliin ajoon, mutta kyllä käväisisin myös mettäpollullakin. Itse olisin mieltynyt eniten tuohon turbotettuun diesel pajeroon lisäis vaan jotkut 32 tai 33 alle ja korottais vai? Mites tällä sitte pääsis tuol poluilla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2010, 17:30
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smos Näytä viesti
Siis autohan tulee ihan normaaliin ajoon, mutta kyllä käväisisin myös mettäpollullakin. Itse olisin mieltynyt eniten tuohon turbotettuun diesel pajeroon lisäis vaan jotkut 32 tai 33 alle ja korottais vai? Mites tällä sitte pääsis tuol poluilla?
Varmaan ihan hyvin. Tuossa hintaluokassa liikuttaessa kannattaa varmaan eniten kiinnittää yleiskuntoon huomio. Ja ehkäpä auton kokoa mietittäessä kannattaisi tutustua siihen "uudistettuun" verotukseenkin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2010, 16:54
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smos Näytä viesti
Siis autohan tulee ihan normaaliin ajoon, mutta kyllä käväisisin myös mettäpollullakin. Itse olisin mieltynyt eniten tuohon turbotettuun diesel pajeroon lisäis vaan jotkut 32 tai 33 alle ja korottais vai? Mites tällä sitte pääsis tuol poluilla?
Velipojalla oli pätkä pajero 33 maastokumit alla,sauvat kiristetty edestä ja takana pidemmät kiikut.Kyllä se tuntu menevän mitä ihmeelisempiin paikkoihin.Tosin välitykset meni jo aika pitkiksi noilla renkailla.Kestikin yllättävän hyvin ajotyyliin nähden.(kyll se siitä yli menee,otetaan vaan tarpeeks vauhtia).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ensimmäinen nisäkäs? bullshit! VonLeka Chit-Chat 5 09.08.2008 17:18
Jee, ensimmäinen bannaus LaaLaa Chit-Chat 8 13.04.2005 06:46
Ensimmäinen ajokerta? jv Tekniikka & Jutustelu 21 13.05.2004 11:20
Ensimmäinen ps.com uneni Hippiäinen Rakas Päiväkirja 2 30.11.2003 10:55


Sivu luotu: 00:10 (GMT +2).