![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Taitaapi mennä jeeppi konepeittoa myöden 40cm hangessa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos hetken malttaaa ettiä ni todennäkösesti tuohon hintaan saa jo suht hyväkuntoisen patrollin... 30-40cm hankea..super-hyvät renkaat ni tuskin onkelma millään nelikolla... Henk.koht. en diskoakaan syrji millään tavalla, mut tuohon hintaan tuskin pätevää yksilöä löytyy. ajo-ominaisuuksiltaan varmaan paras mainituista. myös kallein..
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#3
|
||||
|
||||
![]()
mitä merkitystä sillä kunhan matka jatkuu!!
muita hylkimättä jeepit halpoja ja mukavia ajaa. isoin miinus akselit, kestää 31 paljo 33 puolikaasua. mut kyllä 31 ja "lukoilla" saa antaa kenkää tosissaan. suosittele kuitenkin "suora" akselista eli ei risukeuloille? kuitenki jossain vaiheessa lähtee käsistä ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä Pajerosta paljonkin vastusta on. Mutta se riippuu myös siitä mitä aloittaja itse haluaa. Kaikki kolme vaihtoehtoa ovat täysin asiallisia.
Kansi, kaikki alumiinikantiset dieselit halkaisee kantensa kerran puoleen miljoonaan kilometriin. Mitä sitten? Sitä paitsi kansiongelman voi aika totaalisesti välttää järkevällä käytöllä. Se on siis ongelma joka esiintyy ensinnäkin varsin harvoin. Jos käytetyn ostat ja kilometrejä on kovin paljon, voit valkata sellaisen johon kansi on jo vaihdettu. Laatikko:89 eteenpäin Pajeroissa ollut canter-ka pohjainen laatikko. Kestää kyllä varmasti sen mitä tarvii, mutta kyllä kaiken rikki rikkomalla saa! Myös Nissanista ja Tojotasta. Sanoisin näin: jos 2. koppainen Pajero SS-laatikolla sopii budjettiin ja miellyttää itseäsi, niin siinä aika pätevä vaihtoehto. Etenkin jos tarkoitus pitää myös ensisijaisesti käyttöautona. SS-laatikollisissa malleissa takanakin oikea lukko. Ja maantiellä voi ajaa keskilukko auki. Ei taida patukassa edes olla keskitasauspyörästöä? Discoveryssä kyllä on. ![]() Ja lienee ihan turhaa rutista ettei muissa autoissa ole vikoja. Kun katsoo palstan etusivua nytkin, niin voi vain ihmetellä mistä näitä ihme väitteitä riittää? Tojotan ongelmiahan siellä puidaan kokoajan! Toi kakkoskoppainen menee vakionakin kivasti: http://www.youtube.com/watch?v=qDOsvQaGX78 Osta minkä ostat, kaikki kolme aika päteviä. Jos aiot reilusti rakentaa ja korottaa, niin Patrol voi olla helpompi lähtökohta, mutta silloin puhuttaneen jo ei maantieajoon soveltuvista vehkeistä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu en täs kyl ala iha läpikäymää autoa, vaan aattelin laittaa vähä isompaa rengasta ja korottaa sen 5-10 cm. Et sil pääsee jo menee metäs ja lumessakii.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ei nyt sentään vaikkei ihan puol metriä korkeemmalle hilulle pärjääkään
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() edit ton perään piti tulla toi aikasempi kommentti! anteeks ja kitos hik. |
#8
|
||||
|
||||
![]() No
Jos noista vaihtoehdoista joku olis otettava, niin ilman muuta patrolli. Saa varmasti tohon rahaan jo ihan asiallisen yksilön. On se kuitenkin vielä maastoauto, noihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna. Mut onhan se myös aika "traktori" ajettavaksi johonkin pajeroon verrattuna.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Keskilukon puute tai sen oleminen riippuu ihan nelivetotyypistä, sillä ei ole mitään tekemistä varustetason kanssa. Jos autossa on keskitasauspyörästö (jatkuva neliveto) on siinä oltava lukitusmahdollisuus, muuten vetää vain pahimmassa tapauksessa yhdellä pyörällä. Kytkettävässä nelivedossa ei tarvita keskilukkoa, koska nelivedon ollessa kytkettynä, veto eteen ja taakse on kiinteä (yhtä rautaa).
Akselilukkoja saa kaikkiin vehkeisiin kyllä jälkiasennettuna jos ilman ei tule toimeen. ( tietenkin jos maksaa kolmanneksen auton hinnasta, niin... Elämä on) Patrolin tapauksessa katsoisin GR-mallin, koska on jo kierrejouset. Discoverin kohdalla kannattais katsella ennemmin rangen vastaavan ikäisiä, koska ne näyttäisi olevan hieman halvempia ja ovat aina saman ikäisinä paremmin varustettu (isompi/uudempi moottori, dieseleiden kohdalla tosin ei välttämättä eroa.)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pajerot tuppaa olemaan hieman kalliita rahalle saamaan vastineeseen nähden, sen sijaan GR-patrolleja saa ihan hyväkuntoisia jo muutamalla tonnilla. Vakiovikoja patrolleissa on kansipahvit ja kytkimen loppuminen. Yleensä GR:ssä takana kitkamurikka, mutta joitakin malleja kytkettävällä lukolla. Osiakin alkaa saamaan pikkuhiljaa ihan inhimillisiin hintoihin.
Ekan maastoauton kohdalla ei kannata ehkä miettiä sitä, mikä nyt näyttää parhaalta tai on kallein. Harmittaa vaan enemmän, kun hieroo sitä puita vasten. Ja lumihangessa etenemiseen vaikuttaa eniten hyvät renkaat. Asfaltille tarkoitetuilla pienillä renkailla on turha yrittääkkään 40cm hankeen, vaan renkaan tulisi olla karkeakuvioinen ja mieluummin yli puolet lumenkorkeutta korkeampi. Alle 35" renkailla en lähtisi enää umpihankeen yrittämään :P |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Myöskään vanha Hiluxi ei tietenkään käyttiksenä ole läheskään yhtä mukava mitä Land Roverit ja Mitsut. Jos hakee autoa nimenomaan maastokulkineeksi, niin kyllähän silloin tuo vanha Hiluxi on loistava laite. Lukkoa sa rahalla, vaikka mitä saa rahalla. Mutta jos tuohon hintaan saa oikean lukonkin edes toiselle akselille, niin sen voi heti laskea vajaa 1500€ kustannuksista pois. Aina se on halvempi jos niitä jo valmiina. Ja kylläpä tekee tässäkin korotetulla XJ:llä tiukkaa! Pajero menee samasta perälukkonsa ansiosta eka yrittämällä. Ei vakiomaastureiden etenemiskyvyssä vallan valtavaa eroa ole. Enempi se riippuu ajajan taidoista! http://www.youtube.com/watch?v=S-RuKMpS89U Eli jos käyttöautoa haet niin onko ajettavuudella, mukavuudella tms. mitään merkitystä? Jos ei niin osta Patrol. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä gr patrolli on tiellä mukava ja etenee metsässä joskin alustaa on hyvä korottaa
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Siis autohan tulee ihan normaaliin ajoon, mutta kyllä käväisisin myös mettäpollullakin. Itse olisin mieltynyt eniten tuohon turbotettuun diesel pajeroon lisäis vaan jotkut 32 tai 33 alle ja korottais vai? Mites tällä sitte pääsis tuol poluilla?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ensimmäinen nisäkäs? bullshit! | VonLeka | Chit-Chat | 5 | 09.08.2008 17:18 |
Jee, ensimmäinen bannaus | LaaLaa | Chit-Chat | 8 | 13.04.2005 06:46 |
Ensimmäinen ajokerta? | jv | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.05.2004 11:20 |
Ensimmäinen ps.com uneni | Hippiäinen | Rakas Päiväkirja | 2 | 30.11.2003 10:55 |