Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2009, 13:58
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Red face

Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2009, 15:35
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami73 Näytä viesti
Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
Joo, mut ei sunkaan oo tarvinnu paljoo yli 2" vetää keulaa ylöspäin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2009, 15:47
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Joo, mut ei sunkaan oo tarvinnu paljoo yli 2" vetää keulaa ylöspäin?
Varmaan tossa 2" tuntumassa saattaa olla toi keulan nosto, mutta ei kuitenkaan yli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2009, 15:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

maavara


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami73 Näytä viesti
Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2009, 16:25
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Siis kyl noita jousituksia voi hiukan korottaa, mut ensisijainen merkitys on korin korotuksella.
Se on niin älyttömän helppo tehdäkin ja jos ei ite viitti ni vaikka mä voin tehä, halvalla.
33" renkaat ei ota mihinkään kiinni (edes korottamatta jousia) kun hiukan vääntää renkaan edessä olevia
peltejä. Ihan eri auto sen jälkeen. SOA:t sun muut tekee autosta ihan paskan ajaa.

Hiukan videota mun rojektista:
http://www.youtube.com/watch?v=25OAqPaI8f8
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2009, 23:56
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Siis kyl noita jousituksia voi hiukan korottaa, mut ensisijainen merkitys on korin korotuksella.
Se on niin älyttömän helppo tehdäkin ja jos ei ite viitti ni vaikka mä voin tehä, halvalla.
33" renkaat ei ota mihinkään kiinni (edes korottamatta jousia)
Tein tänään tuohon 2 koppaseen 40mm korikorotuksen, ja se on oikeesti älyttömän helppo homma =)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2009, 18:47
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
Peräpurikka n.26cm ja etumurikka n.36cm. Niin ja kyseesä on 1 koppanen "napero". Etuperä ei ole keskellä vaa enemmän tuolla kuskinpuolella.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2009, 21:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
Edessä maavaraa on enempi, etenkin jos sauvoja on säädetty. Maailmalla tuota etuakselia tiputetaan alaspäin, kuten jäykkäakselisissakin tehdään, muttei toki jousista vaan koko juttua alaspäin. Helpoin sitä lienee täällä korottaa renkaista, eli pistää isommat renkaat niin saa maavaraa. Korin korotusta vain sen verran, että isommat renkaat mahtuu hyvin, koska ei siitä mitään muuta oleellisesti hyödy kun runko ja muut osat on edelleen normikorkeudella.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2009, 23:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mut eikös pitemmällä jousella saa lisää joustoo?taka-aksilaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2009, 00:00
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus



Olisko kellään muuten kuvaa ykköskoppaisesta kierrejousi-pajeron perästä? Multa löytyy lehtijousi (1986) malli, ja uudemman takajakarit. Kyllähän nuo itsekin sepittää alle, mutta neuvoa antavat kuvat on kivoja.

Kiristetty "retkukeula" on paljon korkeampi kuin jäykkä taka-akseli. Metsässä keula menee hienosti kivien ja kantojen yli, mutta perä nappaa niihin kiinni. Pari kertaa olen jäänyt juurikin perästä kiinni.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.01.2010, 08:48
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Olisko kellään muuten kuvaa ykköskoppaisesta kierrejousi-pajeron perästä? Multa löytyy lehtijousi (1986) malli, ja uudemman takajakarit. Kyllähän nuo itsekin sepittää alle, mutta neuvoa antavat kuvat on kivoja.
Helpottaako tämä yhtään?

__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.01.2010, 11:15
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

II-koppaisessa olisi sitten levyjarrut vakiona...

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.01.2010, 02:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
mut eikös pitemmällä jousella saa lisää joustoo?taka-aksilaan
Iskarit, kallistuksenvakaajat ja vastaavat ne taitaa eniten rajoittaa. Pitemmillä jousilla ja enempi liikettä sallivilla iskareilla saa aika helposti hyvät perän joustot kierremalliin.

Täällä on vähän esimerkkikuvia, miten kierreperää voi säätää joustamaan:
http://www2.pajeroclub.com.au/forum/...ead.php?t=6568

Jos englanti taipuu, niin tuolta löytyy paljon muutakin tietoa miten mitkäin on maailmalla tehty.

Pajeroon jousitus sälää. Mm. noita keulan korotuspalikoita, ja vaikka mitä muuta erikoisempaa tehdasvalmisteista bolt-on osaa löytää täältä:
http://www.4wdshop.net/original/catalog-USA-S.pdf
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.01.2010, 02:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Korjausta edelliseen: Keulan korotusjuttuja tuolla ei olekkaan, ne olikin vain Gen3:seen. Mutta jousituksesta silti asiaa. Tavallinen korin korotus ilmeisesti tehty noihin 2Gen pajeroihin mitä tuolla näkyy ja sillä saatu renkaille tilaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron korotus ym. tdic-89 Tekniikka & Jutustelu 10 13.10.2007 19:29
Pajeron korotus Kantonen Tekniikka & Jutustelu 6 26.09.2005 19:41
pajeron korotus ? Tekniikka & Jutustelu 33 14.08.2005 21:34
Pajeron korotus? Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 4 13.12.2004 14:44
Pajeron korotus ??? Tekniikka & Jutustelu 0 14.05.2003 14:35


Sivu luotu: 05:56 (GMT +2).