![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mut ei sunkaan oo tarvinnu paljoo yli 2" vetää keulaa ylöspäin?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan tossa 2" tuntumassa saattaa olla toi keulan nosto, mutta ei kuitenkaan yli.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() maavara
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siis kyl noita jousituksia voi hiukan korottaa, mut ensisijainen merkitys on korin korotuksella.
Se on niin älyttömän helppo tehdäkin ja jos ei ite viitti ni vaikka mä voin tehä, halvalla. 33" renkaat ei ota mihinkään kiinni (edes korottamatta jousia) kun hiukan vääntää renkaan edessä olevia peltejä. Ihan eri auto sen jälkeen. SOA:t sun muut tekee autosta ihan paskan ajaa. Hiukan videota mun rojektista: http://www.youtube.com/watch?v=25OAqPaI8f8
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tein tänään tuohon 2 koppaseen 40mm korikorotuksen, ja se on oikeesti älyttömän helppo homma =)
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Peräpurikka n.26cm ja etumurikka n.36cm. Niin ja kyseesä on 1 koppanen "napero". Etuperä ei ole keskellä vaa enemmän tuolla kuskinpuolella.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Edessä maavaraa on enempi, etenkin jos sauvoja on säädetty. Maailmalla tuota etuakselia tiputetaan alaspäin, kuten jäykkäakselisissakin tehdään, muttei toki jousista vaan koko juttua alaspäin. Helpoin sitä lienee täällä korottaa renkaista, eli pistää isommat renkaat niin saa maavaraa. Korin korotusta vain sen verran, että isommat renkaat mahtuu hyvin, koska ei siitä mitään muuta oleellisesti hyödy kun runko ja muut osat on edelleen normikorkeudella.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
mut eikös pitemmällä jousella saa lisää joustoo?taka-aksilaan
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Olisko kellään muuten kuvaa ykköskoppaisesta kierrejousi-pajeron perästä? Multa löytyy lehtijousi (1986) malli, ja uudemman takajakarit. Kyllähän nuo itsekin sepittää alle, mutta neuvoa antavat kuvat on kivoja. Kiristetty "retkukeula" on paljon korkeampi kuin jäykkä taka-akseli. Metsässä keula menee hienosti kivien ja kantojen yli, mutta perä nappaa niihin kiinni. Pari kertaa olen jäänyt juurikin perästä kiinni.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#12
|
|||
|
|||
![]()
II-koppaisessa olisi sitten levyjarrut vakiona...
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täällä on vähän esimerkkikuvia, miten kierreperää voi säätää joustamaan: http://www2.pajeroclub.com.au/forum/...ead.php?t=6568 Jos englanti taipuu, niin tuolta löytyy paljon muutakin tietoa miten mitkäin on maailmalla tehty. Pajeroon jousitus sälää. Mm. noita keulan korotuspalikoita, ja vaikka mitä muuta erikoisempaa tehdasvalmisteista bolt-on osaa löytää täältä: http://www.4wdshop.net/original/catalog-USA-S.pdf |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Korjausta edelliseen: Keulan korotusjuttuja tuolla ei olekkaan, ne olikin vain Gen3:seen. Mutta jousituksesta silti asiaa. Tavallinen korin korotus ilmeisesti tehty noihin 2Gen pajeroihin mitä tuolla näkyy ja sillä saatu renkaille tilaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron korotus ym. | tdic-89 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.10.2007 19:29 |
Pajeron korotus | Kantonen | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.09.2005 19:41 |
pajeron korotus ? | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 14.08.2005 21:34 | |
Pajeron korotus? | Teppo2 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.12.2004 14:44 |
Pajeron korotus ??? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.05.2003 14:35 |