![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuota, tyhmä kyssäri mutta miksi pitää sauvoja kiriä, menettää vain ne vähätkin joustot edestä ja tulee pomppukeula ajaa. Onko korin korotus rungolta pois suljettu vaihtoehto? Saisi silläkin tilaa renkaille elää joustoissa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Niinpä niin..
Komppaan edellistä ja sit viel lisäks et aikoinaan ku tilasin vallilast pakat hiluksiin ja yhteen toiseenki ni paskaa tuli.Omis pakois ei ollu niis haarukois mitää kulutuspalaa letkua tms.joten ne lehtien kyljet kuluu niiltä kohdin kololle ja arvaa sen mistä ne sit katkeaa.Kestivät vajaa 3vuotta,silloin olivat suorat eli paskaa.Kaverin autoon (ln65)laitettiin Vallilan lisälehdet ja olivatkin sitte KUNNON jöötiä! Jotain 8-9mm lattaa lisälehdet ja joustoa oli selkärangassa enempi,pakoissa ei lainkaan.Eli siellä on vissiin käsitys et maastoautossa pitää olla kolmekertaa vakiota jäykemmät pakat?Mitähän ne tuumaa jos niille alkaa neuvomaan miten jousia pitää tehä?Mikä on niiden ammattitaito jos tämmösen tahvon pitää niitä opastaa?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyl se taitaa tosiaan olla 2" melko maksimi minkä tuota saa jousista nostettua. Dobsonin sauvat on vissiin "pehmeemmät" joten kun ne säätää 2" korkeemmalle kuin normi, niin kyyti on mukavampaa (?).
Taakse minusta ei kannata paljoo alkaa miettimään toisia jousia, jos ei sarjana osta koko alustaa, pistää pari tuumaa paksun limpun jousen ja rungon väliin... Edittiä: niin se este korotukselle on: vetarit ottaa kiinni alatukivarsiin / menevät niin jyrkkään kulmaan että murrokset hajoaa.. Viimeksi muokannut mki : 29.12.2009 23:33 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mut ei sunkaan oo tarvinnu paljoo yli 2" vetää keulaa ylöspäin?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan tossa 2" tuntumassa saattaa olla toi keulan nosto, mutta ei kuitenkaan yli.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() maavara
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Siis kyl noita jousituksia voi hiukan korottaa, mut ensisijainen merkitys on korin korotuksella.
Se on niin älyttömän helppo tehdäkin ja jos ei ite viitti ni vaikka mä voin tehä, halvalla. 33" renkaat ei ota mihinkään kiinni (edes korottamatta jousia) kun hiukan vääntää renkaan edessä olevia peltejä. Ihan eri auto sen jälkeen. SOA:t sun muut tekee autosta ihan paskan ajaa. Hiukan videota mun rojektista: http://www.youtube.com/watch?v=25OAqPaI8f8
__________________
www.mitsubishi4wd.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tein tänään tuohon 2 koppaseen 40mm korikorotuksen, ja se on oikeesti älyttömän helppo homma =)
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Peräpurikka n.26cm ja etumurikka n.36cm. Niin ja kyseesä on 1 koppanen "napero". Etuperä ei ole keskellä vaa enemmän tuolla kuskinpuolella.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Edessä maavaraa on enempi, etenkin jos sauvoja on säädetty. Maailmalla tuota etuakselia tiputetaan alaspäin, kuten jäykkäakselisissakin tehdään, muttei toki jousista vaan koko juttua alaspäin. Helpoin sitä lienee täällä korottaa renkaista, eli pistää isommat renkaat niin saa maavaraa. Korin korotusta vain sen verran, että isommat renkaat mahtuu hyvin, koska ei siitä mitään muuta oleellisesti hyödy kun runko ja muut osat on edelleen normikorkeudella.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
mut eikös pitemmällä jousella saa lisää joustoo?taka-aksilaan
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron korotus ym. | tdic-89 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.10.2007 19:29 |
Pajeron korotus | Kantonen | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.09.2005 19:41 |
pajeron korotus ? | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 14.08.2005 21:34 | |
Pajeron korotus? | Teppo2 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.12.2004 14:44 |
Pajeron korotus ??? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.05.2003 14:35 |