Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2009, 22:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuota, tyhmä kyssäri mutta miksi pitää sauvoja kiriä, menettää vain ne vähätkin joustot edestä ja tulee pomppukeula ajaa.
Onko korin korotus rungolta pois suljettu vaihtoehto? Saisi silläkin tilaa renkaille elää joustoissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2009, 23:06
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Niinpä niin..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tuota, tyhmä kyssäri mutta miksi pitää sauvoja kiriä, menettää vain ne vähätkin joustot edestä ja tulee pomppukeula ajaa.
Onko korin korotus rungolta pois suljettu vaihtoehto? Saisi silläkin tilaa renkaille elää joustoissa.
Komppaan edellistä ja sit viel lisäks et aikoinaan ku tilasin vallilast pakat hiluksiin ja yhteen toiseenki ni paskaa tuli.Omis pakois ei ollu niis haarukois mitää kulutuspalaa letkua tms.joten ne lehtien kyljet kuluu niiltä kohdin kololle ja arvaa sen mistä ne sit katkeaa.Kestivät vajaa 3vuotta,silloin olivat suorat eli paskaa.Kaverin autoon (ln65)laitettiin Vallilan lisälehdet ja olivatkin sitte KUNNON jöötiä! Jotain 8-9mm lattaa lisälehdet ja joustoa oli selkärangassa enempi,pakoissa ei lainkaan.Eli siellä on vissiin käsitys et maastoautossa pitää olla kolmekertaa vakiota jäykemmät pakat?Mitähän ne tuumaa jos niille alkaa neuvomaan miten jousia pitää tehä?Mikä on niiden ammattitaito jos tämmösen tahvon pitää niitä opastaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2009, 23:30
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Kyl se taitaa tosiaan olla 2" melko maksimi minkä tuota saa jousista nostettua. Dobsonin sauvat on vissiin "pehmeemmät" joten kun ne säätää 2" korkeemmalle kuin normi, niin kyyti on mukavampaa (?).

Taakse minusta ei kannata paljoo alkaa miettimään toisia jousia, jos ei sarjana osta koko alustaa, pistää pari tuumaa paksun limpun jousen ja rungon väliin...

Edittiä: niin se este korotukselle on: vetarit ottaa kiinni alatukivarsiin / menevät niin jyrkkään kulmaan että murrokset hajoaa..

Viimeksi muokannut mki : 29.12.2009 23:33
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2009, 13:58
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Red face

Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2009, 15:35
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami73 Näytä viesti
Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
Joo, mut ei sunkaan oo tarvinnu paljoo yli 2" vetää keulaa ylöspäin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.12.2009, 15:47
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mki Näytä viesti
Joo, mut ei sunkaan oo tarvinnu paljoo yli 2" vetää keulaa ylöspäin?
Varmaan tossa 2" tuntumassa saattaa olla toi keulan nosto, mutta ei kuitenkaan yli.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2009, 15:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

maavara


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami73 Näytä viesti
Mulla on kirrattu tosta omasta vääntösuvoja ,että mahtuu 33" pyörimään. Suht hyvä ajaa tuolla tienpäällä ja murroksetkin on kestänä vaikka kulma on muuttuna.
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2009, 16:25
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Siis kyl noita jousituksia voi hiukan korottaa, mut ensisijainen merkitys on korin korotuksella.
Se on niin älyttömän helppo tehdäkin ja jos ei ite viitti ni vaikka mä voin tehä, halvalla.
33" renkaat ei ota mihinkään kiinni (edes korottamatta jousia) kun hiukan vääntää renkaan edessä olevia
peltejä. Ihan eri auto sen jälkeen. SOA:t sun muut tekee autosta ihan paskan ajaa.

Hiukan videota mun rojektista:
http://www.youtube.com/watch?v=25OAqPaI8f8
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.12.2009, 23:56
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja awd Näytä viesti
Siis kyl noita jousituksia voi hiukan korottaa, mut ensisijainen merkitys on korin korotuksella.
Se on niin älyttömän helppo tehdäkin ja jos ei ite viitti ni vaikka mä voin tehä, halvalla.
33" renkaat ei ota mihinkään kiinni (edes korottamatta jousia)
Tein tänään tuohon 2 koppaseen 40mm korikorotuksen, ja se on oikeesti älyttömän helppo homma =)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.12.2009, 18:47
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 382
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
Peräpurikka n.26cm ja etumurikka n.36cm. Niin ja kyseesä on 1 koppanen "napero". Etuperä ei ole keskellä vaa enemmän tuolla kuskinpuolella.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.12.2009, 21:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
paljonkos pajerossa on maavaraa perämurikan alla noilla 33" pyörillä, eli onko perämurikka korkeammalla kuin jäykässä akselissa. onkos etuperä keskellä niinkuin takaperä.
Edessä maavaraa on enempi, etenkin jos sauvoja on säädetty. Maailmalla tuota etuakselia tiputetaan alaspäin, kuten jäykkäakselisissakin tehdään, muttei toki jousista vaan koko juttua alaspäin. Helpoin sitä lienee täällä korottaa renkaista, eli pistää isommat renkaat niin saa maavaraa. Korin korotusta vain sen verran, että isommat renkaat mahtuu hyvin, koska ei siitä mitään muuta oleellisesti hyödy kun runko ja muut osat on edelleen normikorkeudella.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.12.2009, 23:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

mut eikös pitemmällä jousella saa lisää joustoo?taka-aksilaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron korotus ym. tdic-89 Tekniikka & Jutustelu 10 13.10.2007 19:29
Pajeron korotus Kantonen Tekniikka & Jutustelu 6 26.09.2005 19:41
pajeron korotus ? Tekniikka & Jutustelu 33 14.08.2005 21:34
Pajeron korotus? Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 4 13.12.2004 14:44
Pajeron korotus ??? Tekniikka & Jutustelu 0 14.05.2003 14:35


Sivu luotu: 12:19 (GMT +2).