Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2009, 19:13
Essonbaari:n Avatar
Essonbaari Essonbaari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 275
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Tuo etuvetareiden väljien holkkien jurina on usein ilmennyt vaan kun sinne menee veto, eli ei välttämättä tärräää jos etukartaani on irti tai navat auki.
Niin no mulla se jurisee jos navat on lukossa mutta takaveto päällä. Silloinkin satunnaisesti.

Tänää kävin hakemassa holkit ja ristikot. Ompas v*ttumoinen irrotettava se etukartaani sieltä jakiksen päästä.

Nyt sais laittaa vinkkejä sen napalukon purkamisesta. Jotain niksejä/vinkkejä? Sen olen kuullu että napa pitää olla vapaa kun sitä alkaa purkamaan. Muuta en tiedäkkään ja kun ei ole sitä korjausopustakaan edes kirjastossa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2009, 00:34
kj_temmes:n Avatar
kj_temmes kj_temmes ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.08
Sijainti: Kouvolan ANKKALINNA
Viestit: 723
Perusasetus

Niin, itseppä juuri sen sanoit...
Eli kun vetarit pyörii niin jurinaa kuuluu, satunnaisesti...
Mulla oli just samalla tavalla, aina kun vetarit pyöri, ns. ilman vetoa tai vedolla, niin satuinnaisesti kun sai sopivan "resonanssin" niin alkoi jurina kuulua..

Ei se vetari tarvi vetoa jotta se alkais tärrää siellä väljässä puslassa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Essonbaari Näytä viesti
Niin no mulla se jurisee jos navat on lukossa mutta takaveto päällä. Silloinkin satunnaisesti.

Tänää kävin hakemassa holkit ja ristikot. Ompas v*ttumoinen irrotettava se etukartaani sieltä jakiksen päästä.

Nyt sais laittaa vinkkejä sen napalukon purkamisesta. Jotain niksejä/vinkkejä? Sen olen kuullu että napa pitää olla vapaa kun sitä alkaa purkamaan. Muuta en tiedäkkään ja kun ei ole sitä korjausopustakaan edes kirjastossa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Tuo etuvetareiden väljien holkkien jurina on usein ilmennyt vaan kun sinne menee veto, eli ei välttämättä tärräää jos etukartaani on irti tai navat auki.

Tietty ristikon vaihdolla kannattaa alottaa.

Itse vaihdoin holkit molemminpuolin irrottamatta napaa, tais olla alapallosta kiinni ja yläpallo irti ja käänti sivuun ni sai vetarin ulos. Jos kerran vaihtaa holkit niin mielestäni ehdottomasti molemmat holkit. Jos ääni jatkuukin niin on aika surkeeta ruveta repimään ehjää uutta holkkia pois ja miettiä että pitäiskö se takimmainen vaihtaa.
__________________
KYM ##
Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2009, 00:48
kj_temmes:n Avatar
kj_temmes kj_temmes ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.08
Sijainti: Kouvolan ANKKALINNA
Viestit: 723
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Essonbaari Näytä viesti
Nyt sais laittaa vinkkejä sen napalukon purkamisesta. Jotain niksejä/vinkkejä? Sen olen kuullu että napa pitää olla vapaa kun sitä alkaa purkamaan. Muuta en tiedäkkään ja kun ei ole sitä korjausopustakaan edes kirjastossa.


Tossa nyt alkuun kuva.!
Ja jonkinlainen purkuohje...

-Napalukko auki-asentoon
-6 pulttia napalukosta auki ( kuvassa 90119-06024 (6) )
-Vedä lukko veks
-Avaa vetarin päästä pultti, ota rikka pois myös
-Sen jälkeen 6 kupukantaista mutteria auki napalukon kehältä
-kartio prikat jää reikiinsä -> (oikea kätiselle hand to hand neuvonta. Laita vasen peukalo pultin päähän ja lyö napalukon "runkoa" kuulapää vasaralla juuri pultin/pulttien kohdalta, muutaman napakan iskun jälkeen kartioprikka lennähtää veks, ja tämän takia oli peukalo pultin päässä, koska perjantai iltana kun purkaat et pääse kuitenkaan mistään enää hakemaan hukattujen prikkojen tilalle uusia)
-tämän jälkeen napalukon runkokin lähtee pois.
-Vetarin päästä lukkorengas pois
-vetarin päästä lukkorenkaan alta jousilevy pois
-lukitusmutteri (54mm) auki, jos ei ole ohutseinämäistä (54mm muistaakseni) hylsyä niin taltta ja vasarakin käy kun noudattaa vaan maalaisjärkeä avaamisessa
-lukitus levyn haitat ylös -> lukituslevy pois.
-laakerin mutteri auki (54mm muistaakseni)
-wolaaa, senkus otat navan kainaloon( tietty ylä- ja alapallot viel irti tukivarsista) ja alat vaihtaa holkkeja..

Tällä ohjeelle ei anneta takuuta, ihan vaan muistin varassa rustailin sinnepäin ohjeen..
__________________
KYM ##
Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outo latausongelma SKO Tekniikka & Jutustelu 5 08.11.2010 07:18
Outo BJ pick-up? sisua45 Tekniikka & Jutustelu 7 16.08.2009 10:28
outo niva.. pikkuG Linkit 4 25.11.2007 16:21
m:outo vinssi? Ramo82 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2007 20:02
Ohjaustehostimen ääntely HJ60 Tekniikka & Jutustelu 15 05.09.2004 17:47


Sivu luotu: 07:48 (GMT +2).