![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() oisko jäykkä etuakseliseen samallaist räjäytys kuvaa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo etuvetareiden väljien holkkien jurina on usein ilmennyt vaan kun sinne menee veto, eli ei välttämättä tärräää jos etukartaani on irti tai navat auki.
Tietty ristikon vaihdolla kannattaa alottaa. Itse vaihdoin holkit molemminpuolin irrottamatta napaa, tais olla alapallosta kiinni ja yläpallo irti ja käänti sivuun ni sai vetarin ulos. Jos kerran vaihtaa holkit niin mielestäni ehdottomasti molemmat holkit. Jos ääni jatkuukin niin on aika surkeeta ruveta repimään ehjää uutta holkkia pois ja miettiä että pitäiskö se takimmainen vaihtaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tänää kävin hakemassa holkit ja ristikot. Ompas v*ttumoinen irrotettava se etukartaani sieltä jakiksen päästä. Nyt sais laittaa vinkkejä sen napalukon purkamisesta. Jotain niksejä/vinkkejä? Sen olen kuullu että napa pitää olla vapaa kun sitä alkaa purkamaan. Muuta en tiedäkkään ja kun ei ole sitä korjausopustakaan edes kirjastossa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin, itseppä juuri sen sanoit...
Eli kun vetarit pyörii niin jurinaa kuuluu, satunnaisesti... Mulla oli just samalla tavalla, aina kun vetarit pyöri, ns. ilman vetoa tai vedolla, niin satuinnaisesti kun sai sopivan "resonanssin" niin alkoi jurina kuulua.. Ei se vetari tarvi vetoa jotta se alkais tärrää siellä väljässä puslassa. Lainaus:
Lainaus:
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tossa nyt alkuun kuva.! Ja jonkinlainen purkuohje... -Napalukko auki-asentoon -6 pulttia napalukosta auki ( kuvassa 90119-06024 (6) ) -Vedä lukko veks -Avaa vetarin päästä pultti, ota rikka pois myös -Sen jälkeen 6 kupukantaista mutteria auki napalukon kehältä -kartio prikat jää reikiinsä -> (oikea kätiselle hand to hand neuvonta. Laita vasen peukalo pultin päähän ja lyö napalukon "runkoa" kuulapää vasaralla juuri pultin/pulttien kohdalta, muutaman napakan iskun jälkeen kartioprikka lennähtää veks, ja tämän takia oli peukalo pultin päässä, koska perjantai iltana kun purkaat et pääse kuitenkaan mistään enää hakemaan hukattujen prikkojen tilalle uusia) -tämän jälkeen napalukon runkokin lähtee pois. -Vetarin päästä lukkorengas pois -vetarin päästä lukkorenkaan alta jousilevy pois -lukitusmutteri (54mm) auki, jos ei ole ohutseinämäistä (54mm muistaakseni) hylsyä niin taltta ja vasarakin käy kun noudattaa vaan maalaisjärkeä avaamisessa -lukitus levyn haitat ylös -> lukituslevy pois. -laakerin mutteri auki (54mm muistaakseni) -wolaaa, senkus otat navan kainaloon( tietty ylä- ja alapallot viel irti tukivarsista) ja alat vaihtaa holkkeja.. Tällä ohjeelle ei anneta takuuta, ihan vaan muistin varassa rustailin sinnepäin ohjeen.. ![]() ![]() ![]()
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tälläisiäkö kaipailit??
![]() ![]()
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia kj_temmes! Eiköhän näillä ohjeilla saada napalukko purettua. Sulkeudun huomen aamusta halliin ja alan nakerrella autoa osiin.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nou problem..
Mielellään sitä auttaa... Itse saanut niin monesti apuja, foorumilla jonkinverrsan mutta muilta offareilta neuvoja on sadellut ihan kivasti..
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vanhassa autossa pitää olla outoja ääniä......kun ääni loppuu niin se ei toimi.....herneet soppaan....
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ois etukartaanista etummainen ristikko irti...olipas mehiny melko tiukkaan ne laakerikupit vuosiensaatossa.
Tunteekos sitä välystä käsin siitä takimmaisen ristikon pallosta vai mikä se nyt oli? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aina niissä ihan vähän on löysää mutta jos ihan selvästi tuntuu välystä niin kannattaa käyttää auki.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Aina ei voi voittaa,...... Ei edes joka kerta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Outo latausongelma | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.11.2010 07:18 |
Outo BJ pick-up? | sisua45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.08.2009 10:28 |
outo niva.. | pikkuG | Linkit | 4 | 25.11.2007 16:21 |
m:outo vinssi? | Ramo82 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2007 20:02 |
Ohjaustehostimen ääntely | HJ60 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 05.09.2004 17:47 |